Přednosti, Novinky / Hry, Nintendo

Recenze: Grime Definitive Edition (Nintendo Switch)

Okamžitě jsem si užil mnoho aspektů Grime Definitive Edition. Umělecký styl této Soulslike akční plošinovky je temný, přesto detailní a svým vzhledem téměř elegantní. Akce je těžká, ale ovladatelná. Postavy jsou… jedinečné. Myslím tím, že hrajete za skalní stvoření, jehož hlava se může proměnit v černou díru a nasávat nepřátele.

Než to vysvětlím, měl bych upozornit, že Grime byl původně vydán pro Windows v roce 2021. Porty na různé konzole následovaly v roce 2022, verze pro Switch dorazí v lednu tohoto roku. Je hezké, že si majitelé Switche konečně mohou zahrát tuto jedinečnou hru, ale není to nejlepší místo, kde by to šlo. Za chvíli vysvětlím proč. Nejprve se podívejme na nastavení.

Grime začíná poněkud znepokojivou scénou jednoho kamenného obra vdechujícího život druhému. Poté přejdeme na postavu hráče, která ožívá v jeskyni, což znamená, že se shromáždí do antropomorfní skály. Okamžitě se objeví i nepřátelé, ale nemáte žádné zbraně, kterými byste s nimi bojovali, alespoň ne hned. Místo toho vás učí odrážet jejich útoky otočením hlavy do výše zmíněné černé díry, abyste je nasáli dovnitř. To zničí slabší rané nepřátele, ale může jen poškodit ty těžší, které přijdou.

Tím, že se Grime soustředí na odrážející útoky, mění způsob, jakým obvykle hrajete hry tohoto typu. Boj a být blízko a musíte se vystavit nebezpečí, ne se mu vyhýbat. Ještě lepší je, že drcení nepřátel v hlavě černé díry uchovává dech, který můžete uvolnit, abyste si doplnili své body zdraví. Od začátku se připravujete na to, co vás čeká.

Nakonec dostanete zbraně od užitečných NPC, na které cestou narazíte, ale spoléhat se na ně a jejich mutace by byla chyba, zvláště proti mnoha bossům, kterým budete čelit. Klíčem k vítězství je zde zvládnutí vzorců útoků nepřátel, naučit se, kdy odrazit a uhnout, a objevit jejich slabiny. To vyžaduje čas, což také znamená opakování.

Naštěstí Grime není tak špatný, jak by mohl být. Když prohrajete boj a budete posláni zpět do svého posledního záchranného bodu (v tomto případě náhradníků), můžete začít znovu s předměty, které jste získali na úrovni, které jste dosáhli. Přidejte upgrady, které získáte na zpáteční cestě, a budete o něco lépe připraveni na odvetu. Vaše znalost nepřítele je to, co vám nakonec pomůže uspět v soubojích s bossy, ale pokud zemřete menším nepřátelům, uchování vašich předmětů a úrovní vám může pomoci je rychle překonat, což je užitečné, abyste se nevzdávali ve vzteku.

Upozorňuji na to, protože Grime se odehrává ve fascinujícím světě k prozkoumání. Jak již bylo zmíněno na začátku, vizuál a příběh jsou docela přesvědčivé. Tento svět bláta a skály také působí velmi živě a organicky, i když docela temný a tísnivý. Nepřátelské návrhy a způsoby útoku mě nepřestávaly překvapovat po celou dobu a celý svět během kampaně efektivně rostl, jak vizuálně, tak příběhově; objevování prvků zápletky je téměř stejně zábavné jako mnoho tajných oblastí hry.

Jo, a když už jsme u toho, level design často generuje své vlastní frustrace. Pro postup musíte někdy najít skryté oblasti a mapa záměrně není tak užitečná, jak bych si přál. Prostředí také někdy pracuje proti vám, a to nejen přes obtížné skoky; Bezcílné bloudění se mi stalo stejně velkým problémem jako mnoho restartů.

Bohužel nemohu za Grime Definitive Edition získat tak vysoké skóre, jak bych si přál, kvůli problémům s výkonem, které narušují celkový zážitek. Načítání se na těch nejpodivnějších místech zpomaluje a pokles snímkové frekvence dělá boj (a dokonce i jen plošinovku) těžší, než by měl být. To se v kapesním režimu stává méně, kupodivu, ale stále jsem preferoval hraní na Docku, protože na velké obrazovce bylo snazší vše dešifrovat.

Zdá se také, že dochází k určitému zpoždění vstupu. Nejprve jsem si myslel, že by to mohlo být užitečné. Pomalé útoky vypadaly jako ideální pro chlapíka vyrobeného z kamene. Ale jak se boje staly intenzivnějšími a akce se začala ubírat rychleji, zpoždění v manévrech se stala problematičtější. Myslím, že se na to dá stále zvyknout, ale mnohokrát jsem měl pocit, že mě port Switch zradí.

K tomu skutečně tato recenze směřuje. Grime Definitive Edition poskytuje fanouškům akčních plošinovek výrazně odlišný zážitek, který jim určitě zůstane, ale port Switch ztěžuje udržení hry v chodu. Kromě řešení problémů s výkonem by mě zajímalo, aby Grime také vypadal trochu chladněji. jiné systémy. Alespoň tato Definitive Edition dává hráčům okamžitý přístup ke všem dostupným DLC a její cena je více než férová za čas, který strávíte hraním až do konce, pokud ano.