RECENZE / Highwater (Switch) – Blog That VideoGame

Původně vydaná před rokem jako exkluzivní hra Netflix, Vysoká voda od Demagog Studio a Rogue Games byl konečně portován na všechny konzole včetně PC. Hra, účtovaná jako výpravné dobrodružství s tahovými souboji s nádechem řešení hádanek, byla něčím jako skrytým klenotem pro ty, kteří měli to štěstí, že mají mobilní zařízení kompatibilní s aplikací a mají aktuální předplatné Netflix. S nedávným portem hry bude mít nyní mnoho hráčů šanci objevit tento titul.

Příběh Vysoká voda je to trochu jako ten film z 90. let, kde byl zaplaven postapokalyptický svět. Zbývá málo půdy, což znamená, že téměř všechny zdroje nezbytné pro život jsou vzácné. To také znamená, že společnost se samozřejmě rozdělila mezi majetné a nemajetné. Situace je natolik vážná, že bohatí zvažují opustit planetu raketou a vrátit se na jiné.

Vysoká voda následuje Nikose, strádajícího, který se plánuje vplížit do této rakety. Takový plán však není snadný; v cestě mu stojí četní členové bezpečnostního personálu Haves, stejně jako zločinci, kteří nemají. Nikos se také spřátelí s dalšími lidmi, kteří sdílejí stejný projekt, a budou ho na této cestě následovat.

Průzkum v Vysoká voda se provádí pomocí malé lodi přes zatopený svět. I když se na první pohled může Exploration zdát jako otevřený svět, není tomu tak. Hra poskytuje iluzi tím, že kromě hlavního cíle poskytuje přístup k mapě ve hře a dalším cestovním bodům, aby vypadala jako větší hra, než ve skutečnosti není. Tato iluze se však rychle rozplyne již po půl hodině hry; je to velmi lineární hra.

Jako vedlejší poznámku, Vysoká voda implementuje in-game rádio, které hraje, zatímco budete objevovat svět. Písně skutečně zachycují pocit zoufalství, naděje, hněvu, extáze – všechny domnělé pocity těch, kteří žijí v postapokalyptickém vodním světě. Zajímavé je, že tyto písně byly provedeny postavami, které Nikos potkává na své cestě.

Zatímco Nikos a jeho přátelé rozvíjejí svůj plán útěku, pouští se do boje proti těm, kteří jim stojí v cestě. Jedná se opět o taktický tahový boj s určitou iluzí. Nikos a jeho přátelé jako bezmocní budou mít v každém boji vždy navrch; to znamená, že se nemohou pustit do řádění a porazit všechny nepřátele, aby vyhráli. Ve skutečnosti bude použití této strategie téměř vždy znamenat selhání. To, co hra nabízí, jsou environmentální rizika (například sloup nebo větev stromu, kterou je třeba zatlačit do nepřátel, nebo hluboké propasti k nalákání nepřátel pomocí rybářského prutu), kterých je třeba využít. V jistém smyslu je iluze boje taková, že se ve skutečnosti jedná spíše o hru mysli než o taktický boj.

Co je zde skutečně potřeba říci, je to Vysoká voda je mobilní hra portovaná na konzole. Je tedy na místě zahodit myšlenku, že se jedná o velkou a komplexní hru. Hra se dá dohrát pod čtyři hodiny a vlastně nenabízí moc znovuhratelnosti. Vyprávění je však velmi poutavé a nutí k zamyšlení, protože téměř zrcadlí to, čemu dnešní společnost čelí.

Tato recenze je založena na maloobchodní kopii hry poskytnuté vydavatelem.