Recenze: Fire Emblem Warriors: Three Hopes (Nintendo Switch)

threehopes-splash-jpg

Můj první přístup k recenzování Fire Emblem Warriors: Three Hopes byl rozdělit to na franšízu: Warriors a Fire Emblem. Ale nemyslím si, že je to dost daleko. Jsem fanouškem obou, ale vím, že Three Hopes má oslovit více fanoušky Three Houses než ty, kteří založili svůj Fire Emblem dávno předtím.

Kromě akce Musou hack-and-slash, která definuje hry Warriors, Koei Tecmo nasekal Three Hopes tolika prvky Three Houses, kolik do nich mohli vtěsnat. Jako taková bude velká část této hry velmi pohodlná pro ty, kteří ji hráli. skrze dobrodružství Byletha. Pokud vás všechny jeho věci ze "školních dnů" odrazí, odrazí vás to i tady.

Zajímavé je, že Fire Emblem Warriors: Three Hopes není pokračováním ani prequelem Fire Emblem: nastavuje jinou cestu, na níž se Byleth nikdy nestane učitelem v Garregu Machovi. Ve skutečnosti se hra otevírá tím, že vás Byleth v prvním boji kopne.

Hrajete za Sheze, žoldáka, který má stejně jako Byleth spojení s nějakou duchovní bytostí. Tenhle se jmenuje Arval a jakýkoli význam, který může mít, je zastíněn skutečností, že zní jako štěně z karikatury od Disneyho.

Hráč je znovu požádán, aby si vybral mezi Edelgardem, Dmitrijem a Claudovým domem, ale tentokrát mnohem dříve ve hře. Cesta, kterou si zvolíte, bude utvářet příběh a závěr, což umožní vícenásobné hraní. Také to trochu změní bitvy, ale je těžké si toho všimnout, protože se všechny prolínají dohromady. Největší variace je u bojovníků, ke kterým budete mít přístup. Vybral jsem si Černé lvy z Edelgardu, protože to je jediná cesta, kterou jsem ve Třech domech nehrál. A i když je Edelgard sám o sobě nudný, Černí lvi jsou docela zábavní. Budete mít možnost rekrutovat členy jiných domů na bojišti. Nemusíte naverbovat všechny, ale jejich zabití vám zabrání v přístupu k některým paralogům hry, které obsahují některé z inovativnějších misí.

Jak už jistě víte, bitvy Musou zahrnují procházení velkých map, abyste splnili konkrétní cíle. V cestě vám stojí tisíce vojáků a velkou většinu z nich budete chtít zabít, abyste posílili své nejsilnější útoky a dosáhli tak důležitého hodnocení S. Většina bojů zahrnuje použití specifických kombinací X a Y, uhýbání nebo blokování a používání vašich speciálních dovedností ve správný čas.

Stejně jako u Three Houses se můžete naučit a přiřadit specifické dovednosti každé třídě, což vám umožní optimalizovat vaše postavy podle toho, jak je zamýšlíte používat.

Každá příběhová kapitola obsahuje asi pět nebo šest menších bitev, kde si můžete vybrat bojovníky. Vítězství v těchto bitvách vám umožní prozkoumat bezprostřední okolí a získat zdroje pro použití v táboře. Někdy také otevírají další bitvy nebo vám umožňují zlepšit dovednosti postavy. Ačkoli si můžete kdykoli ve hře zahrát bitvy, abyste si zlepšili hodnocení, po dokončení této kapitoly už nemůžete prozkoumávat regiony. Chopte se tedy těchto zdrojů, dokud můžete.

Dokončení kapitoly nastane až po větší bitvě. Ty trvají déle a mohou se do nich zapojit až osm vojáků, čtyři, které ovládáte, a čtyři pomocníci. Na rozdíl od předchozích her Warriors jsou vojáci, které neovládáte, ve skutečnosti docela dobří ve své práci. Zbraňový trojúhelník je opět v platnosti, takže pokud pošlete Wieldera se sekerou do boje s kapitánem pevnosti s kopím, můžete si být jisti, že váš kámoš vyhraje i bez vaší pomoci. Hra vám dokonce dává procento síly, abyste určili, jak účinný je tento svar. Jinými slovy, nebudete se muset starat o každý aspekt bitvy. Mezi čtyřmi hlavními vojáky můžete kdykoli přepínat a pomocí bitevní mapy poslat ostatní na konkrétní místa, aby je hlídali nebo útočili (kéž by pro ně existovala možnost automaticky otevřít ty nádoby se zdravím nebo penězi).

Můžete se také spojit s jakýmkoli jiným spoluhráčem na hřišti. V závislosti na jejich vztahu to umožní sekundární postavě poskytovat bonusy, když bojujete, včetně silnějšího speciálního útoku. Tuto funkci jsem často používal k ochraně postav, které nebyly dostatečně silné, aby samy přežily.

Nic z toho samozřejmě nevypadá jako skutečná hra Fire Emblem. K přechodu dochází mezi bitvami, kde můžete používat své zdroje k odemykání a přidělování nových tříd, vyměňovat dovednosti postav, vařit jídla a vyrazit na výpravy za účelem zvýšení afinity, upgradovat zařízení, abyste získali lepší zbraně atd. . Líbí se mi, že můžete utrácet peníze za zvýšení úrovně vojáka. S tolika postavami, které lze naverbovat, je snadné, aby některé postavy zaostávaly. Možná však zjistíte, že se ani zdaleka neblížíte doporučené úrovni, aby člověk přežil paralog, ve kterém je to vyžadováno. Místo dlouhého broušení jej můžete jednoduše vylepšit hotovostí, abyste práci dokončili (za předpokladu, že jste své peníze neutratili za jiné položky).

To vše znamená, že ve Fire Emblem Warriors: Three Hopes je překvapivé množství hloubky a strategie. Na vyšších úrovních obtížnosti si myslím, že strategie může být nezbytná. Bojoval jsem v normálním režimu s povolenou permanentní smrtí (protože Požární znak), a zjistil jsem, že jen zřídka se musím vypořádat se štíty nebo uměním/magií nebo čímkoli, abych si prosadil cestu.

Na rozdíl od jiných her Warriors jsem se nemusel starat ani o umístění na bojišti. Pokud bych potřeboval postavu, která by vyřadila konkrétního nepřítele v určité lokaci, mohla přejít mapu během několika sekund. Dosažení S-Ranků je to nejjednodušší, co existuje, takže opakované hraní úrovní bylo spíše o využití mých nevyužitých členů domu než o získání konkrétní odměny.

Takže pokud máte rádi hry Fire Emblem pro chytré prvky, tady se toho nedočkáte. Je toho víc, co vás udrží v záběru než v původních Fire Emblem Warriors, ale stále jste strategicky nevyzkoušeni. Získáte však lepší příběh a postavy mohou nabídnout víc než "Hej, tady jsem!" Jak šílené to je?!" Shez je docela cool, slouží jako protiklad k Bylethovi, a líbí se mi, že hrajete za některé z postav, které jste ve Třech domech nemohli.

Hra také dobře vypadá a běží. Určité zpomalení zažijete při vysazování těch nejanimovanějších útoků na velké množství nepřátel, ale akci to moc nezkazí.

Fire Emblem Warriors: Three Hopes je dobrým společníkem pro Three Houses, pokud vám Musou nevadí. Troufnul bych si říci, že celý setup Three Houses funguje lépe jako Musou hra než tahová strategická hra, protože celé to vedení tábora je po intenzitě akčních úrovní vítáno. Samurai Warriors 5 je ale lepší hrou Musou než Three Hopes, takže pokud nemáte vztah k franšíze Fire Emblem, sáhněte nejprve po té.