Recenze: Roller Drama (Nintendo Switch)

Zčásti vizuální román, zčásti sportovní manažerská hra, Roller Drama má ve svém jádru spoustu zábavy a zajímavých nápadů. Bohužel jen velmi málo konceptů je plně využito.

Vizuálně hra začíná skvěle. Má odlišný výtvarný styl, který se hodí k tématu hry. Všechny návrhy postav mají mnoho osobitosti a nabízejí různé tvary těla, pozadí a estetické styly napříč týmem. Každá postava vypadá stejně mocně ve svých triumfálních pózách a přesvědčivě sklesle, když prohraje zápas. Nastavení kolem postavy má zábavný kreslený styl doplněný funky hudbou.

Roller Drama začíná mírným varováním, že se v této hře pravděpodobně setkáte s černým humorem, což vás jen trochu připraví na příběh, který vás čeká.

Hra má většinou podobu vizuálního románu. Hrajete jako trenér týmu roller derby a bydlíte ve velkém domě sdíleném s dívkami z týmu. Začnete tím, že prozkoumáte dům a zkontrolujete každý z nich, dozvíte se o nich trochu více a vytvoříte začátky vašeho vztahu. Každá interakce, kterou máte, přispívá k vašemu spojení s týmem jako celkem a s každou dívkou individuálně. Můžete také vytvořit pouta mezi dívkami tím, že budete účinně podporovat jejich přátelství.

Příběh je prošpikován válečkovými derby zápasy proti jiným místním týmům. Začínáte ve spodní části žebříčku a postupujete s každým vyhraným zápasem.

Tyto minihry vás nutí ke strategii, ale necítíte se plně realizovaní. Máte možnost říct dívkám, kolik energie mají použít, naučit je konkrétní pohyby a využít posily, které nashromáždíte v průběhu příběhu. Ale skutečná hra postrádá rychlost a agresivitu, kterou byste očekávali od hry navržené tak, aby napodobovala roller derby. Místo toho je pohyb pomalý a neohrabaný. Pohled na hru z ptačí perspektivy vás odvede od děje a ne tak, aby vás nutně dostal do kůže trenéra.

Mezi každým kolem volíte slova povzbuzení, abyste dívky motivovali. Toto je rozsah prvku sportovního managementu ve hře a možnosti toho, co byste mohli říci, jsou pokaždé stejné. Můžete kombinovat různé přístupy, ale pokud nehrajete extrémně nekonzistentní postavu, pravděpodobně budete používat hodně stejných.

Podobně po zápasech pořádáte doma debrífing. Zde jsou možnosti dialogu pokaždé stejné. Některé dynamické možnosti generované volbami, které jste v příběhu provedli dříve, by tuto položku zefektivnily. Zejména proto, že na ostatních funkcích sportovních manažerských her (jako je řízení tréninku vašeho týmu, jídlo, cestování atd.) vůbec nezáleží.

Dalším aspektem hry, který pod povrchem spoléhá na dobré nápady, ale působí neúplně, jsou kapitoly mezi jednotlivými zápasy. Kapitoly se zdají být od sebe vzdálené a představují prvky světa, které do sebe tak úplně nezapadají.

Dráždí mnohem zajímavější příběh, než je ten, do kterého jste zapojeni, včetně nadpřirozených prvků v tajemném dystopickém světě, který má přednost před minihrami na kolečkových derby. Většina z nejnapínavějších akcí – včetně okrádání policistů a útěku – se odehrává mimo obrazovku. Procházíte dialogem potřebným k naplánování loupeže a další rozhovor po hře je o tom, jak to probíhalo bez problémů. Zdá se, že přicházíme o to nejlepší.

Skutečná škoda je, že se mi tento koncept opravdu líbí. Představa, že ve světě kolem vás se dějí vzrušující, děsivé a vzrušující věci, ale vaší prioritou je vaše sportovní hra, působí jako opravdu zábavná a může dokonce nabídnout pronikavý společenský komentář. Příběh je poskládán z vodítek, které nasbíráte sami, když trénujete na zápas. Ale aby to bylo skutečně účinné, musel by příběhový a sportovní prvek zapadnout mnohem snadněji než v Roller Drama.

Do konceptu této hry vstoupila spousta fantazie, humoru a kreativity, bohužel si myslím, že výsledný produkt tento potenciál nenaplnil. Miluji různé postavy pojmenované po shakespearovských hrdinkách, ale chci se do jejich příběhu zapojit mnohem víc, než umožňuje tato hra.