Recenze: After Wave: Downfall (Nintendo Switch)

after-wave-title-png

Někdy je dobré vědět, co dostáváte. After Wave: Downfall objasňuje svou identitu v první větě své produktové stránky Nintendo. Je to „arkádová střílečka, kde hráč bojuje proti monstrům, plní různé mise s chladnou bitevní lodí“. Pokud to zní jako váš žánr hry, pokračujte ve čtení.

Krátká akční zápletka je většinou prezentována prostřednictvím textové obrazovky na začátku s velmi krátkou doprovodnou cutscénou. Stručně řečeno, mimozemšťané z vesmíru napadají Zemi; docela standardní. To, co dělá věci poněkud jedinečnými, je to, že shodili meteorit, zaplavili Zemi a přiváděli zvířata k šílenství radiací. To umožňuje After Wave: Downfall mít zábavné vodní prostředí a vodní nepřátele, které v shmupu obvykle neuvidíte.

After Wave: Downfall nabízí tři obtížnosti pro hráče s různými dovednostmi nebo zájmy. Mezi všemi nepřáteli a palebnou silou může být na obrazovce spousta aktivit. Naštěstí vám upgrady umožní věci zvládnout. Postupem času můžete zvýšit své HP a poškození při střelbě, snížit energetické ztráty způsobené kolizemi a posílit své výkonové bomby, abychom jmenovali alespoň některé. Každou úroveň si také můžete předem procvičit.

Stejně jako mnoho stříleček se může opakovat, ale za příběhem je toho víc. Arkádový režim zvyšuje intenzitu pro ty, kteří upřednostňují obtížnost. K dispozici jsou také doplňkové režimy, z nichž většinu je nutné odemknout. Prvním příkladem je režim, který se cítí spíše jako běžec, když přepravujete bez palebné síly. S úspěchy, které lze vydělat, postavami k odemknutí a místními žebříčky, je obsah jen za cenu 14,99 $, za předpokladu, že jste fanouškem žánru. Pokud si máte s někým užít místní kooperaci, je to ještě lepší a poskytuje další znovuhratelnost.

Hra vypadá jako druh titulu, který by byl vydán na konci éry Nintendo 64 nebo rané éry Dreamcast. Kreslená prezentace je živá, ale pravděpodobně ne dostatečně rozmanitá. I když jsou zastaralé, občasné výhody jako změna úhlů kamery během neinteraktivních přechodových scén nebo přiblížení bossů jsou docela fajn. S tolika akcí se stejně moc nezastavíte.

Hudebně tu není mnoho rozmanitosti, ale zní to epicky, aniž by to nudilo. I když tématicky k žánru, přál bych si, aby to lépe odpovídalo tématu vody. Individuálně můžete nastavit hlasitost hudby a zvukových efektů.

Ačkoli to není nejkřiklavější, After Wave: Downfall je velmi dobrým vydáním pro fanoušky žánru stříleček. Přestože má zastaralý vzhled, vodní téma a rozmanitost nepřátel z ní činí poněkud unikátní hru, kterou bych doporučil kooperativním hráčům. I když řešit to sólo je méně příjemné, je toho víc než dost, abyste se zde zabavili, a než vše odemknete, budete muset hrát nějakou dobu.