Přednosti, Novinky / Hry, Nintendo

Recenze: Lawn Mowing Simulator (Nintendo Switch)

Co je lepší než sekat trávník? Hrát videohry! Je ale hraní videohry o sekání trávníku lepší alternativou ke skutečné hře? Pojďme to zjistit pomocí Lawn Mowing Simulator, základního, ale realistického simulátoru pro jednoho hráče, ve kterém sekáte trávníky.

Existuje několik způsobů, jak hrát hru. Prvním je režim Kariéra, což je téměř příběhový režim, ve kterém zakládáte vlastní podnikání a budujete své impérium sekání trávníků. Když začnete kariéru, hra vám umožní začít podnikat. Vyberete si název a logo své firmy, koupíte sekačku a vyžínač a vyberete zaměstnance. Jakmile to uděláte, můžete se pustit do práce a přijímat smlouvy na sekání trávníků a budovat reputaci svého podnikání, a to vše při vydělávání peněz. Jak budete postupovat ve hře, budete moci najímat nové zaměstnance a vybavení a odemykat nové, těžší smlouvy... zejména v dostupných DLC.

Druhým je (aktuálně) režim Quick Mow exkluzivní pro přepínač, kde můžete uzavřít dohodu jen pro rychlou a odpočinkovou hru. V tomto režimu si můžete vybrat mezi dvěma různými typy smluv: malou a velkou. Malé smlouvy obvykle trvají 10 až 30 minut, velké smlouvy pak přibližně 30 až 60 minut. Po vašem výběru vás hra pošle na náhodnou práci, kde si můžete trochu odpočinout od všeho, co v životě děláte.

Třetí je Challenge Mode, což je přesně to, jak to zní; vyberete si výzvu a dokončíte smlouvu. Tyto výzvy zahrnují limity paliva, časové limity a výzvy v pásmu. Limity paliva a časové limity jsou docela samozřejmé; musíte dokončit smlouvu s určitým množstvím paliva nebo časem, aniž by došlo k vyčerpání. V Stripe Challenges musíte dokončit různé smlouvy a přitom zachovat určitý vzor pruhů na trávníku. Existují tři typy výzev: amatérské, profesionální a expertní. Začnete jednou výzvou v každé kategorii a během hraní odemknete další.

Čtvrtým a posledním režimem je Free Mow, což je přesně to, jak to zní. V tomto režimu můžete hrát jakoukoli úroveň, kterou jste odemkli, s jakýmkoli vozidlem, které jste odemkli. Po výběru úrovně a vozidla, které budete používat, si můžete vybrat přesnou požadovanou výšku sečení, můžete přepínat mezi věcmi, jako jsou pozemní kontroly, časové limity, poškození půdy, poškození vozidla a motoru, můžete změnit počasí a můžete si vybrat startovací palivo.

Z hlediska ovládání je Lawn Mowing Simulator trochu nepřehledný. Zdá se, že hra byla navržena pro počítač, protože každé tlačítko Joy-Con se používá, některé více než jednou. Kdyby nebylo vyskakovacích oken ve hře, která mi říkala, které tlačítko mám stisknout, nepřekonal bych první smlouvu. Po troše hraní se však ovládání rozšíří a bude mnohem jednodušší na ovládání.

Co se obtížnosti týče, není to vlastně vůbec těžké, ale místy spíše nudné. Zřídkakdy poznáte, že se vám rozbije motor nebo vozidlo, pokud nenarazíte do stromu nebo něčeho podobného (je to samozřejmé). Kamera je také někdy velmi obtížně ovladatelná, zejména proto, že zde není žádná funkce rozkladu. Věci jako listí a keře jednoduše blokují obrazovku, což může být velmi nepříjemné a způsobit další poškození vaší sekačky.

Hra přesto vypadá dobře. Každá sekačka na trávu je zvláště dobře navržena a je přesnou replikou skutečných sekaček na trávu. Trávníky, budovy a všechno ostatní vypadají v pořádku, ale nejsou ničím zvláštní. Největší problém je vykreslení modelů postav. Lidé jsou tím nejslušnějším možným způsobem zábavní. Nevím, jestli to bylo vývojářské rozhodnutí udělat z lidí nižší kvalitu než neživé předměty, ale alespoň to nemá skutečný dopad na hru.

Ve hře není moc soundtracku. Než jste skutečně nasmlouvaní, hra má velmi optimistickou instrumentální skladbu, která trvá asi tři minuty a pak se smyčkuje, ale to je asi jediná skutečná skladba. Při sekání získáte atmosféru sekačky na trávu, která dělá svou práci.

Našel jsem jen pár problémů a chyb, což je vždy dobře. První je, že mi hra nikdy nedovolila opustit režim Rychlé sekání. Mohl jsem odejít po dokončení smlouvy, ale nemohl jsem opustit smlouvu v polovině nebo na začátku. Nakonec jsem musel hru zavřít a znovu otevřít, abych ji ukončil. Druhým je, že jsem nebyl schopen vytvořit druhý úložný slot v režimu kariéry. Mohl jsem si vybrat svůj obchodní název, logo a vozidlo, ale pokaždé, když jsem se pokusil koupit zastřihovač, hra spadla. Po smazání druhého úložného slotu, který jsem se pokoušel vytvořit, a následném opětovném provedení procesu jsem byl schopen provést vše znovu správně.

Když vezmeme v úvahu všechny okolnosti, hra Lawn Mowing Simulator může být docela odpočinková. Mock yard work nemusí být pro každého, ale jakmile si na to zvyknete, je to docela zábava.