Recenze Hi-Fi Rush (PS5) – Kickstart My Heart

hi-fi spěch

Bvšichni počítáte, Hi-Fi Rush je anomálie. Je vyvinut společností Tango Gameworks, která je známá tím, že se ponoří do psychologických hororů Zlo uvnitř a nadpřirozeno, jako Duchové vlákno: Tokio. Vydává jej Microsoft, který byl – až do tmy – kritizován za svou špatnou nabídku první strany. Navíc je to lineární, postavami řízená, rytmická akční hra pro jednoho hráče s mechanikou hack-and-slash a neuctivou prezentací ve stínu cel překypující barvami a detaily.

K tomu všemu je zde velký důraz na rockovou hudbu, s písněmi od umělců jako The Prodigy, Nine Inch Nails a The Black Keys, stejně jako s hvězdnými originálními skladbami od skladatelů Shuichi Kobori, Reo Uratani a Masatoshi Yanagi. Hudba neovlivňuje jen náladu: je jádrem všeho, od vašich útoků a nepřátelských vzorů až po prostředí a konkrétní výzvy.

„I když se jedná o rychlou akční hru, nemusíte útočit tempem, abyste byli úspěšní. Načasujte však své údery podle toho a způsobíte větší poškození a získáte vyšší skóre.“

Co dát Hi-Fi Rush na mapě je její stín vržený během loňského Xbox Developer_Direct. Mohla tomu prospět marketingová kampaň a další humbuk? Pravděpodobně, ale po všech pozitivních ústních projevech je vybaveno tak, aby na PS5 fungovalo lépe, přestože bylo uvedeno na trh ve stejný týden jako dva další hlavní tituly s trojitým A. Tak co, měli byste to hrát? Absolutně.

Hi-Fi Rush Toto je příběh Chaie, začínající rockové hvězdy, která se zaregistruje do projektu Armstrong, projektu výměny končetin od Vandelay Technologies. Po nehodě – do které byl neúmyslně zapleten snobský generální ředitel Kale Vandelay – se Chaiův hudební přehrávač spojil s jeho tělem během operace náhrady končetiny. Poté, co opustí instituci, je následně označen za defektního, bojuje s roboty Vandelay v celém areálu a narazí na Peppermint, tajemného hackera, který vyšetřuje temnou stránku korporace.

Naštěstí operace udělala víc, než že dala Chai výkonnou robotickou ruku s magnetem, aby sbírala odpadky a vytvořila zbraň (včetně kytary). Všechno na světě se nyní pohybuje v rytmu, od objektů životního prostředí po nepřátele. Přestože se jedná o rychlou akční hru, k úspěchu nepotřebujete tempo útoku. Načasujte však své údery podle toho a způsobíte větší poškození a zároveň získáte vyšší skóre. Jedná se o brilantní mechaniku se střední úrovní dovedností, do které se hráči mohou rychle ponořit, ale s vysokým limitem dovedností, o který by měli usilovat, jak se rozmanitost mechanik a setkání zvyšuje.

"Hi-Fi Rush odvádí skvělou práci při představování a seznamování hráčů s těmito mechanikami prostřednictvím vystoupení na pódiu v hlavách Chaie a zvláštně milujícího Smidge."

Například rychle získáte Beat Hit, ender combo, které dokáže způsobit větší poškození při správně načasovaném stisknutí tlačítka. Dashing je k dispozici, aby se zabránilo poškození, ale může být připoután k lehkému útoku nebo sesilateli s těžkým útokem, čímž se nepřátelé otevírají vzdušným kombům.

Zpřístupní se ještě více komb, od držení Heavy Attack po sbírání obrovského množství harampádí a rozpoutání velkého rotačního útoku pomocí Gain Tornado nebo Arpeggio Stab, které mohou zvednout nepřátele do vzduchu a pokračovat ve svém kombu. Chai také získává speciální útoky, které spotřebovávají Reverb Gauge, způsobují vysoké poškození, zvyšují multiplikátor skóre nebo dokonce poskytují tolik potřebné zdraví.

Postup příběhem vyžaduje další mechanismy, od odrážení po boj, ale to není vše. Můžete na krátkou dobu povolat spojence, jako je Peppermint, aby stáhli spínače nebo zničili nepřátelské bariéry. Dostává také jedinečné pohyby, jako je nabití svého útoku na dálku silným paprskem, kombinace s Chai během úderu (za cenu části Reverb Gauge) nebo provádění silných speciálních útoků jako duo.

Jak se k Chai a Peppermint připojí další spojenci, můžete mít k dispozici dva, které můžete kdykoli zavolat, a kombinovat jejich pomoc. Přidejte k tomu možnost mít další speciální útok v pohotovostním režimu a čipy, které poskytují pasivní výhody, jako je snížení cooldownu přátelských útoků, a máte řadu bojových možností. I když se to na první pohled může zdát trochu zdrcující, Hi-Fi Rush odvádí skvělou práci, když představuje a seznamuje hráče s těmito mechanikami prostřednictvím vystoupení na pódiu v hlavách Chaie a zvláštně milujícího Smidge.

Hi-Fi Rush_03

"Lineární přístup však funguje dobře, protože akce plynule plyne s novými setkáními, platformami a komediálními interakcemi mezi zaměstnanci Vandelayových robotů."

Nepřátelský design je také velmi pevný. Začínáte s jednoduchými útočníky na blízko a na dálku, než postoupíte k obrněným robotům s masivními záchvaty vzteku a dokonce k samurajskému robotovi, který recituje poezii, než požaduje sérii odražení. Mezi využíváním určitých slabin nepřátel, vyhýbáním se projektilovým útokům, voláním spojenců a načasováním útoků do rytmu pro maximální poškození, Hi-Fi Rush Když se dostanete hlouběji do hry, může to být hektické. Nikdy mě to opravdu nepřemohlo, i když kamera může být trochu neklidná, zvláště zblízka, kde nevidíte ostatní nepřátele.

Si Hi-Fi Rush's střetnutí jsou dobře postavená a zábavná, souboje s bossy jsou lahůdkou. Abych toho moc nezkazil, ale každý z nich je jedinečný, využívá mechaniky vyučované na konkrétní úrovni a zároveň poskytuje více fází, kterými je třeba projít. Některé mohou vyžadovat uhnout z cesty nebo uhýbat ze strany na stranu, aby se vyhnuly překážkám. Toto je další případ, kdy jsou mechaniky založené na rytmu hladce integrovány do zážitku.

Když už mluvíme o úrovních, jsou poměrně lineární, s několika skrytými rohy a nepřístupnými lokacemi, kde můžete shromažďovat materiály pro vylepšení nebo objevovat místnosti, abyste zvýšili svůj ukazatel Reverb a maximální kapacitu zdraví. K dispozici jsou také graffiti, které lze posbírat na obří nástěnnou malbu základny (kde plnění různých úkolů může získat síť vybavení), sochy Golden Kale, které můžete porazit za ještě více peněz, a tak dále. Lineární přístup však funguje dobře, protože akce plynule plyne s novými setkáními, platformami a komediálními interakcemi mezi zaměstnanci Vandelayových robotů. Navíc se opravdu nedá zveličovat, jak nádherná hra je.

Hi-Fi Rush

"Navzdory některým dost unaveným tropům postav je každá postava dobře vyvinutá, dokonce i padouši."

Ve skutečnosti, hned na začátku, je těžké nemilovat prezentaci a eleganci Hi-Fi Rush. To přesahuje vynikající estetiku a detailní prostředí nebo hvězdný hlasový projev a mimiku. Přístup k sobotnímu rannímu animovanému filmu je evidentní, od přístupu zaměřeného na kapitoly až po šťastného Chaie, a stále je neuvěřitelně roztomilý.

Dějová linka se nebere příliš vážně a občas prolomí čtvrtou zeď, jako když Chai komentuje, jak by jeho cesta mohla vést ke skvělému příběhu za pět let, jak dlouho byl projekt ve vývoji. Nebo se roboti dohadují, zda je na určité úrovni potřeba tolik znaků, obojí zastiňuje jejich obecné použití ve videohrách a zároveň je vtipné. Nicméně, i přes některé dost unavené tropy postavy, je každá postava dobře vyvinutá, dokonce i padouši.

Jakmile je příběh dokončen, nové dveře SPECTRA a Rhythm Tower se otevřou náročnějším výzvám, ale po hře se díky Arcade Challenge naštěstí dočkalo ještě více obsahu! Aktualizace! (se dvěma vykřičníky). Přidává BPM Rush, díky kterému hráči bojují s vlnami nepřátel a pomalu budují měřidlo BPM pomocí úspěšných parries, Beat Hits a dalších, aby mohli bojovat proti ještě tvrdším nepřátelům a dokonce i středním bossům. Úspěch a rychlost se zvyšuje, což dále zvyšuje výzvu.

Hi-Fi Rush – aktualizace Arcade Challenge_02

"Pokud jde o tituly první strany, Hi-Fi Rush je bezpochyby jedním z nejlepších za poslední roky, nabízí svěží hratelnost a neuvěřitelné vylepšené produkční hodnoty."

Zapnutí! Otočit se ! je rogue-like mód, který zbaví Chaie většinu jeho speciálních útoků a všechna zvýšení statistik. Postup přes různá patra vám umožní zlepšit vaše statistiky a výhody (včetně obnovy HP ze zasažení nepřátel). Pak jsou tu chyby, které mohou poskytnout silné vedlejší efekty a také nebezpečné modifikátory.

Budete si je však chtít vzít, protože zvyšují váš násobitel skóre. Mezi místnostmi pro výzvy a zvyšující se obtížností, Power Up! Otočit se ! prověří dovednosti hardcore hráčů. Zda po dokončení kampaně uspokojí ty, kteří touží po dalším příběhovém obsahu, je úplně jiná věc, ale jde o příjemný znovu hratelný zážitek s vlastními odemknutími.

Když mluvíme o proprietárních titulech, Hi-Fi Rush je bezpochyby jedním z nejlepších za poslední roky, nabízí svěží hratelnost a neuvěřitelné vylepšené produkční hodnoty. Pokud jste to nehráli, buďte si jisti, že to splňuje humbuk.

Tato hra byla testována na PS5.