Recenze Children of the Sun – One Shot

K vypálení říše stačí jedna kulka. To je filozofie Children of the Sun, vynikající nadpřirozené logické hry od sólového vývojáře Reného Rothera a vydavatele Devolver Digital. Stejně jako mnoho her v rozsáhlé knihovně Devolver je Children of the Sun úžasně stylové, násilné a postavené na jedinečné hratelnosti; myslím, že Sniper Elite smíchaný se Superhot a jste na správné cestě, aniž byste skutečně vyprávěli celý příběh.

Hrajete za hlavního hrdinu známého jednoduše jako The Girl, ničitelskou posádku jedné ženy, která vede válku pomsty proti stejnojmennému kultu, který jí zničil život. Jak se jeden kultista za druhým mění v mleté ​​maso za pomstychtivým zaměřovačem vaší odstřelovací pušky, postupujete postupně po potravním řetězci, dokud se nesetkáte tváří v tvář se svým skutečným cílem: vůdcem. Když se pustíte do tohoto krvavého vražedného řádění, ručně kreslené flashbacky odhalují informace o zvěrstvech spáchaných tímto tajemným kultem a o tom, proč se Dívka snaží pomstít.

Probíhá čtení: Videorecenze hry Children of the Sun GameSpot

Během těchto cutscén neprobíhá žádný dialog; místo toho je vyprávění záměrně minimalistické a bombarduje vás znepokojivými vzpomínkami, které jsou strohé i chaotické. Tento rozptylový přístup ztěžuje shromažďování všech dostupných informací – možná záměrně – což znamená, že se někdy můžete cítit ztracení a lehce odtržení od příběhu. Vše je završeno otřesnou zvukovou kulisou okolního bílého šumu, který odpovídá výraznému uměleckému stylu hry – složenému z temně fialové a zářivě žluté – a drsnému, surrealistickému tónu. Nápadná estetika hry vykresluje portrét brutálního, špínou nasyceného světa, kde kultisté znesvěcují zašlé motely, temné lesy a opuštěné obytné domy a šíří svou klamnou nemoc jako morem zamořené krysy.

Protože jakkoli je příběh, vizuální stránka a hudba Children of the Sun sugestivní, je to inovativní hratelnost, která skutečně září. Na začátku každé úrovně můžete dívku posunout doleva nebo doprava po předem určené cestě. Někdy se můžete pohybovat po úrovni v celém 360stupňovém kruhu, zatímco jindy se můžete posunout jen o pár stop, než vám překáží padlý strom nebo strmý břeh. Odtud můžete získat představu o terénu, označit nepřátele a určit nejlepší pozici pro střelbu. Jakmile namíříte dalekohled a stisknete spoušť, kamera se připevní ke korunce střely, jak se řítí vzduchem. Obvykle následují cákance krve a rozpadající se maso, ale problém je v tom, že je to jediný výstřel, který za dobu trvání úrovně vystřelíte.

Příběh dívky čerpá z klasického fiktivního tropu, ve kterém mladá dívka po dosažení puberty zjistí, že má skryté nadpřirozené schopnosti. Pokaždé, když je kulka proražena lebkou kultisty, čas se zpomalí a psychické schopnosti The Girl vám umožní převzít kontrolu nad kulkou a znovu zamířit, což umožní jediné kulce prorazit vše, co je nepřátelský komplex, na jeden zátah. .

Zpočátku můžete od jednoho nepřítele k druhému posouvat míček pouze po přímce, ping-pongovat mezi nimi jako smrtící hrací automat, takže váš první výstřel je tím nejdůležitějším. Od tohoto počátečního bodu dopadu musíte sledovat cestu přes všechny ostatní nepřátele, dokud nezůstane žádný živý. To se samozřejmě snáze řekne, než udělá. Zatímco někteří nepřátelé zůstávají na místě, jiní se potulují kolem, objíždějí celou mapu a sedí mimo dohled z vašeho počátečního pohledu. Vzhledem k tomu všemu možná budete muset dokončit úroveň, abyste zajistili, že předposlední zabití poskytne jasný pohled na posledního kultistu, který byl dosud skrytý. Existují špatné způsoby, jak toho dosáhnout, ale neexistuje žádný definitivně správný způsob, a proto je experimentování podporováno a odměňováno.

Children of the Sun jsou úžasně stylové, násilné a postavené na jedinečné hratelnosti; myslím, že Sniper Elite smíchaný se Superhot a jste na správné cestě, aniž byste skutečně vyprávěli celý příběh

Jak postupujete příběhem a jsou představeny další typy nepřátel, dostáváte další schopnosti, abyste zabránili stíněným, obrněným kultistům a stále propracovanějšímu prostředí, které obývají. První z těchto schopností umožňuje převzít přímou kontrolu a jemně zakřivit střely jako James McAvoy ve filmu Wanted z roku 2008. To je užitečné při střelbě přes zdi a ohýbání střely tak, aby spadla dolů a zasáhla kultistu na druhé straně, popř. jednoduše změnit trajektorii střely, aby se zajistilo, že dopadne na cíl.

Další schopnost odhaluje slabá místa nepřátel, která, když jsou zničena v pomalém dešti krve, vám udělují sílu přesměrovat kulku uprostřed letu. Pomocí toho můžete zastřelit nepřítele se štítem a pak točit kulkou, abyste ho přibili v zadní části hlavy, čímž zcela ztratíte jeho neprůstřelnou ochranu. Jindy můžete pomocí této techniky uniknout z budovy a znovu do ní vstoupit jinam nebo vystřelit do nebe, abyste získali lepší výhled na oblast a objevili dříve nepolapitelného nepřítele.

Na druhou stranu obrnění kultisté nabízejí zcela jinou výzvu. Jediný způsob, jak proniknout jejich tlustým pancířem, je silný výstřel, kterého dosáhnete přidržením spouště po dobu letu kulky. Tyto výstřely vyžadují dostatečně velkou vzdálenost mezi cíli k dosažení rychlosti potřebné k průchodu pancířem. Takže přijít na to, jak tyto nepřátele zlikvidovat, je jedinečný problém. Nicméně je to stále lahůdka, protože máte potěšení vidět, jak kulka dosahuje nadzvukové rychlosti, než se prodírá nyní zbytečnou obranou kultisty.

Nalezení řešení příšerné hádanky každé úrovně je nesmírně uspokojující, zvláště když je s tím spojeno mnoho pokusů a omylů. Vaše první pokusy mohou být pokusné prozkoumání, abyste zjistili, kde jsou všichni kultisté, a pak vymyslete nejlepší způsob, jak je navigovat. Někdy můžete také využít prostředí ve svůj prospěch, střílet víčka paliva a kanystry s plynem z vozidel, abyste zlikvidovali několik nepřátel v jediné prudké explozi. Můžete vyhodit do povětří auto, abyste získali lepší úhel, nebo zastřelit holuba letícího nad hlavou, abyste získali pohled na oblast z ptačí perspektivy. Přál bych si, aby kromě ničení vozidel a výbušných sudů existovalo více příležitostí k zabíjení prostředí, ale omezení způsobu interakce se světem kolem vás zvyšuje výzvu a pocit úspěchu, když zvítězíte.

S přibližně třemi hodinami je Children of the Sun relativně krátkou zkušeností. Obvykle by to bylo požehnáním pro hru, která se příliš často nerozvětvuje ze své hlavní domýšlivosti, ale stále jsem zoufale toužil po něčem jiném. Naštěstí je znovuhratelnost všude, protože systém hodnocení hry vás vybízí k tomu, abyste se vrátili a přehráli předchozí úrovně, abyste získali lepší hodnocení. Headshoty se bodují jinak než zranění nohou, stejně jako získáte více bodů za lepší načasování a efektivitu, zatímco žebříčky vytvářejí pocit soutěže. Dokončení úrovně také odhalí skvělý snímek dráhy letu vašeho míče, který hra usnadňuje sdílení na sociálních sítích pro větší zábavu.

Nekonvenční přístup Children of the Sun k přestřelkám je stále vzrušující a naprosto uspokojující. Může být plná příšerných stříkanců krve a popraskaných lebek, ale je to také střílečka pro myslícího člověka – spíše lahodně děsivá logická hra než cokoli jiného. Je pravda, že je krátká a životnost hry bude do značné míry záviset na tom, jak moc se budete pouštět do jejích vynalézavých a krvavých hádanek. To by neměl být problém, když je tak těžké to neudělat. A i když jde o notu poměrně unikátní, Children of the Sun hrají tuto notu s tak morbidním sebevědomím, že je snadné ji doporučit.