Recenze: GameDec (Nintendo Switch) –

2022072214121500_s-jpg

Hrozí, že virtuální realita se stane další velkou věcí v oblasti výpočetní techniky, protože opouštíme naše ošklivé vaky s vodou, abychom mohli plnit své sny a touhy v plně virtuálním světě bez omezení.

S reklamami poskytovanými Facebookem.

Příběhy odehrávající se ve světech, ve kterých taková virtuální realita existuje, se snadno hodí k noiru, protože jakmile začnete míchat impulsy lidských bytostí a odstraňovat důsledky skutečného světa, věci mohou velmi rychle ztmavnout. Nejsi doopravdy zabít člověka nebo ukrást auto, takže... pokračuj?

Ale jak nám ukazuje rčení „až umřu smažte historii mého prohlížeče“, to, co chceme a co chceme, aby o nás lidé věděli, jsou dvě velmi odlišné věci. A ve světě GameDechrajete za postavu, jejímž úkolem je objevit špinavé prádlo a uklidit ho, nebo ho možná hodit do spalovny, aby vás už nikdy nespatřil.

GameDec (zkratka pro Game Detective) je dialogová adventura typu point-and-click. Odehrává se v dystopickém světě, kde velmi bohatí žijí v neuvěřitelně vysokých mrakodrapech, zatímco chudí si vydělávají na živobytí v jedovatých hlubinách, vy si vyděláváte na živobytí tichým vyšetřováním zločinů, záhad a přestupků v obrovském moři alternativních realit, kam se většina lidí stahuje. .

Zpočátku jde o docela klasické a špinavé věci. Pohřešovaný teenager možná utekl do věkem omezeného světa BDSM. Manžel podezřívá svou ženu, že ho podvádí ve VR. Ale jak se hra rozvine a vy budete komunikovat s lidmi, které potkáte na svých případech, začnou se dít divné věci. Muž zemře v „realiu“ (reálném světě), ale nemá žádná zranění. Kolem procházejí členové Cryptic Clan, posedlí číslem a stromem, který se neustále objevuje ve hrách, kde by neměl. Zákazníci zapomínají na předchozí události.

Nebudu zabíhat do přílišných podrobností o hře, protože je koneckonců záhadou, jak vy zvolit vyšetřování je stejně součástí hry jako zjišťování, co se děje.

Hrajete-li se izometrickým stylem shora dolů, váš GameDec se bude toulat nahoru i dolů po městě, vyzbrojen pouze svými dovednostmi – a v této hře jsou dovednosti vašimi nejdůležitějšími nástroji. Jak jsem řekl, hra je převážně řízena dialogy. Při rozhovorech s lidmi zvolené možnosti dialogu nejen posouvají děj, ale také určují, jak se vaše osobnost vyvíjí v systému zkušeností. Agresivní a sebevědomé postoje vám dávají „červené“ zkušenostní body, zatímco pochybné nebo empatické reakce vám dávají „zelené“ XP. Kromě žlutých a modrých XP sbíráte tyto body, abyste investovali do dovedností/kariér, které mohou odemknout nové možnosti dialogu nebo vyřešit konflikty, což vede k novým informacím o případu.

Můžete například rozvíjet své hackerské dovednosti, které vám umožní užitečnou interakci s virtuálním prostředím. Své know-how a popularitu můžete zvýšit tím, že využijete svou přítomnost na sociálních sítích a přesvědčíte lidi, aby vám dali to, co chcete. Medicínské dovednosti v reálném světě vám mohou pomoci diagnostikovat motivy a analyzovat mrtvoly, nebo možná vaše postava může využít své pouliční dovednosti, aby se mohla pohybovat davy.

Kromě vašich dialogů mají vaše činy praktický vliv na hru.Vandalové plakáty vám mohou dodat věrohodnost ulice. Prohrabávání popelnic může odhalit stopu, nebo mohou zapáchat tak, že se s vámi nikdo nechce zabývat. Ale jednejte a mluvte opatrně, protože ne každý s vámi chce strávit celý den; některé postavy vás vyruší, pokud ztrácíte jejich čas, a zatímco budete vyslýchat svědka, zločinec může utéct.

Dalším aspektem hry je systém srážek. Každá část hry obsahuje záhadu a každá záhada se skládá z několika otázek: co se skutečně stalo, proč byl X zabit, jak byl X zavražděn atd. Tyto otázky jsou uvedeny na časové ose s několika možnými odpověďmi, více odpovědi jsou odhaleny pouze během procesu vašeho dotazu. Pokud se vám nepodaří najít vodítko nebo položit správnou otázku, budete vyloučeni z určitých řešení. Hru to nepřeruší (stále můžete pokračovat), ale můžete získat špatné nebo neúplné řešení.

Existují určité problémy s rozhraním. GameDec používá jednu hůl pro pohyb a druhou pro výběr objektu/NPC. Často skončíte tak, že vyberete špatnou věc, pokud si nedáte pozor, a v jednom velmi pobuřujícím okamžiku jsem nebyl schopen mluvit s vitální postavou, protože se mi přes několik pokusů prostě nepodařilo dostat do hry tu správnou osobu. minut.

GameDec je zajímavá hra se zábavnou mechanikou pro milovníky dialogů, jako jsem já. Baví se také s tropy aktuální hry. Jedním ze světů je klon FarmVille, kde by se lidé mohli navzájem opravdu zabít.

Pokud je konec trochu neuspokojivý – vyberete si a hra je u konce – může to být proto, že jakákoli odpověď na velkou hádanku GameDec by byl sestup. Budete mít svou odpověď, ale udělá vám to radost? Bylo ještě něco, co jsi mohl zkusit?

Zapomeň na to Jaku, je to čínská čtvrť 2.0.