Přednosti, Novinky / Hry, Nintendo

Recenze: Pepper Mill (Nintendo Switch)

Pepper Grinder je rychlá plošinovka pro Nintendo Switch. Vyvinuto nezávislým studiem Ahr Ech, přebírá klasický tunelový koncept Dig Dug a spojuje jej s plošinovkovými nuancemi nejlepších Mariových dobrodružství. Výsledkem je něco zcela unikátního, s pěknou grafikou, náročnými úrovněmi a napínavými souboji s bossy.

Věci začínají, když se naše hrdinka probudí na zemi a zjistí, že její poklady byly ukradeny. Objeví praktické cvičení a vydá se na dobrodružství, aby získala zpět to, co je její, a zlikvidovala jakékoli děsivé monstrum, které jí stojí v cestě. Není tu mnoho dialogů, ale je to velmi dobré. Věci se rychle hýbou a my jsme rychle hnáni do první fáze.

Mlýnek na pepř - Nintendo Switch - obrazovka 1

Naučit se základy také netrvá dlouho. Můžete běhat a skákat jako u jakékoli typické plošinovky, zatímco podržení tlačítka ZR vám umožní používat váš vrták. Tento nadrozměrný nástroj můžete použít kdykoli a rozdrtit všechny druhy objektů a nepřátel. Dutá část hry však funguje pouze na určitých typech terénu. Tyto oblasti jsou odlišeny světlejším tónem, což naznačuje pískovou texturu na rozdíl od skalnatého terénu nebo travnatých ploch, po kterých chodíte.

Stisknutím B při kopání zvýšíte rychlost. To se hodí, když potřebujete překonat mezery mezi písečnými oblastmi nebo vyřadit nepřítele, který hlídkuje v horní části vaší kopatelné sekce. Věci rychle eskalují a rychle se ukáže – ve skutečnosti již na úrovni 2 – že se jedná o tvrdou malou plošinovku.

Ovládání postavy při kopání je složité; pohybuje se rychle a nemůže se zastavit, dokud neopustí písek. Chce to trochu zvyku, ale dostat se tam je uspokojující. Nepřátelé se stanou tou nejmenší starostí, když objevíte mimo jiné trnité větve a roztavenou lávu. Udržuje vás to v napětí, to je jisté.

Mlýnek na pepř - Nintendo Switch - obrazovka 3

Abychom vám pomohli, máte čtyři záchranné tyče. To znamená, že před restartem úrovně můžete získat čtyři zásahy. Občas obdržíte další takty, což vám dá až osm zásahů. Řeknu vám, že budete potřebovat všech osm. Naštěstí jsou v každé fázi kontrolní body, podobné Mariovým mini vlaječkám uprostřed jeho dobrodružství. To vytváří potřebu přejít k dalšímu kontrolnímu bodu, všudypřítomný pocit úlevy, když jste dokončili předchozí část.

Samozřejmě existují sběratelské předměty, které vás stále lákají hrát znovu. Ty přicházejí ve formě pirátských mincí, v počtu pěti distribuovaných v každé fázi. Některé jsou jasně viditelné na těžko dostupných místech, zatímco jiné jsou ukryté ve skalách, které se nezdají být kopatelné. Klíčem je vyšetřování, další marioismus, který jsem rád viděl, jak se zde odráží.

Pokud se zdá, že existuje nějaká inspirace pro plošinovky z minulosti, existuje. Je tu ale také spousta vynalézavosti. Kromě vrtání v písku můžete objevit i další příslušenství, jako jsou hasáky a pistole. Prosekat si cestu nepřáteli je stejně uspokojivé jako kopat pod nimi tunel. Dalším doplňkem jsou háčky, na kterých se můžete houpat jako Spiderman. Ty vyžadují dobré načasování, abyste skočili z písku na háček a zpět na další písek, aniž byste upadli. A pak jsou tu souboje s bossy.

Mlýnek na pepř - Nintendo Switch - obrazovka 2

Zmínil jsem se, že mlýnek na pepř je odolný? No, souboje s bossy vysvětlují tento pojem exponenciálně. I první střetnutí na konci světa mi trvalo přes 20 pokusů porazit. Cítil jsem se dokonale, jistě, ale vydržel bych, kdybych se na hru znovu nepodíval? To je otázka, kterou byste měli nechat, milý čtenáři. Pokud máte rádi výzvy, Pepper Grinder to má jako na dlani.

Graficky je to okouzlující titul. Lehce zablácená grafika evokuje retro tituly z 1990. let s pixelovanými postavami, které jaksi vyzařují kouzlo, přestože jsou tak malé a skvrnité. Pozadí i popředí jsou okouzlující a dodávají mu hravý a barevný vzhled, který vyskočí z obrazovky. Zvuk je stejně působivý, s fantastickým sortimentem skladeb, které se liší podle úrovně. Nikdy nenastal žádný nudný okamžik, ať už zvukově nebo vizuálně.

Celkově je Pepper Grinder plošinovka, která nosí svou inspiraci na rukávu se sběratelskými předměty, kontrolními body a mnohem více. Dodává formuli jedinečný šmrnc s přidáním vrtacího mechanika a vytváří zážitek, který je zábavný i náročný na pokoření. Není to příliš dlouhá hra, ale bez ohledu na to vás tato výzva na chvíli zabaví.