Recenze: Sonic Frontiers zkouší něco zajímavého

zvukové hranice

hranice zvuku je nejnovější záznam v souboru Sonique série, přičemž Sega klade velký důraz na tento nový pohled na desítky let starou franšízu. Stejně jako jiné pozoruhodné japonské série, jako THE Legend of Zelda, Sonique se odehrává v otevřeném světě, který je pravděpodobně jedním z nejexperimentálnějších titulů Segy v sérii. I když je v této eklektické hybridní plošinovce s otevřeným světem spousta skvělých nápadů, ne vždy se drží při přistání. To znamená, že to, o co se Sega pokusila, je ambiciózní krok vpřed v sérii ve spěchu vyzkoušet něco nového.

Příběh o Sonic Frontiers je poměrně skladný a standardní. Sonic a jeho přátelé jsou odvezeni do neznámého světa poté, co vyšetřují zmizení Chaos Emeralds. (Tyto zůstávají základním spiknutím v seriálu.) Poté, co byl vtažen do této alternativní dimenze, má Sonic za úkol obnovit své přátele do jejich nyní většinou nehmotných forem. Uvízli někde mezi kyberprostorem a realitou. Jeho příběh je typickým jízdným. Sonic musí získat Chaos Emeralds a zachránit své přátele. Vyniká však svou hratelností v otevřeném světě.

Mapa světa v hranice zvuku cítí překvapivě vzácně. Na obzoru jsou tečkované hrstky stromů nebo občas rozbijí řídká pole nízké trávy. Barevné schéma také dělá málo laskavosti. Krajina má odstíny vybledlé zelené, hnědé a šedé. Jistě, po celé mapě jsou roztroušeny ruiny (se stejným tlumeným barevným schématem) a zajímavější elegantní a futuristické platformy a železnice, které vytvářejí krátké ekologické hádanky. Ale připadalo mi, jako by byly na mapě umístěny víceméně náhodně a jen zřídka mě zavedly na smysluplné místo nebo portálové dveře. Tyto „dveře“ by mě zavedly k cílenějšímu obsahu, který hra poskytuje.

Moje zkušenost s otevřeným světem byla většinou prázdná, textury se objevovaly a vyskakovaly, když jsem běžel závratnou rychlostí výše zmíněnými oblastmi posetými několika kolejnicemi, odrazovými plochami a plošinami sem a tam. Existují také bossové z celého světa, kteří se objevují na konkrétních místech na mapě. Ty vyžadují, abyste se proháněli barevně sladěnými prstenci, abyste zvýšili svou rychlost v případě Asury, nebo načasovali použití vašeho nyní nabitého úprku, abyste dosáhli slabého místa na jeho těle.

Vše je poměrně jednoduché. Náročnější aspekty hry lze většinou nalézt prostřednictvím výběru obecné obtížnosti nebo doplněné tím, že Sonic nyní musí odemykat dovednosti prostřednictvím získávání kousků dovedností. Získání těchto dovednostních bodů není opravdu těžké, ale získat je v předchozím je víceméně nudné Sonique hry většina z těchto odemknutí byla svázána s postupem příběhu ve formě předmětů. Není to zřejmé v hranice zvukuale také utlumí nyní kombinované boje poměrně brzy ve hře, protože ty nejlepší věci odemknete později.

Ale kde hranice zvuku opravdu svítí není ve svém průzkumu v otevřeném světě nebo většinou šíleném boji. Je to v malých uzavřených segmentech kybernetického prostoru. Úrovně kyberprostoru hranice zvuku se objevují ve dvou podobách – klasické postranní rolovací plošinovky předchozích úrovní Sonique 3D hry pro řízení kolejí a věci, které najdete v Aventure cenné papíry. Oba tyto typy úrovní jsou úžasné! Často jsou prošpikovány pulzujícími krajinami a rytmickou elektronickou hudbou přerušovanou vokály, které působí, jako by byly vytaženy z Sonic R. Vzhledem ke své omezené povaze se tyto úrovně cítí stručné ve zkušenostech, které poskytují. To z něj pravděpodobně dělá jednu z nejlepších částí hry. Hudba je všude kolem skvělá a je také jedním z vrcholů.

Sonic se také může věnovat několika dalším činnostem, jako je rybaření se slavným (nebo milovaným, podle toho, s kým mluvíte) Big the Cat. Byl to jeden z mých oblíbených koníčků, hlavně proto, že mám prostě rád rybaření a bylo to trochu složitější, než jsem čekal. Můžete také získat docela slušné odměny. To z něj dělá více než jen volnočasovou aktivitu, kterou můžete dělat na boku, pokud vás trochu omrzí přecházení mapy tam a zpět. K dispozici je také „pinballová minihra“, která je k dispozici dále v řadě a je také velmi zábavná.

Bohužel mimo tyto většinou příjemné herní segmenty hranice zvuku trpí velkými problémy s výkonem na Nintendo Switch. Kromě toho, že se textury a prostředí nenačítají správně, jsou doby načítání poměrně dlouhé. Byly také případy, kdy jsem vyzval světového bosse a když byl zasažen útok, došlo k velkým závadám. Buď jsem uvízl dole, dokud moje neporazitelnost nezmizela, což mělo za následek prodlouženou koncovku, nebo jsem se natáhl napříč a někdy i pod mapu. Ve spojení s dlouhými časy načítání to bylo čím dál frustrující. Tuto verzi hry bych z toho důvodu nedoporučoval, navíc s tím, že hraní hry v handheld režimu není ideální. Kamera je umístěna tak daleko za Sonicem, že může být těžké rozeznat věci na mapě, pokud kamerou neotočíte a nezkusíte ji přiblížit.

hranice zvuku je hra složená z tisíce různých zajímavých nápadů, které jsou všechny propojeny způsobem, který by měl vytvořit něco dobrého. Ale navzdory všemu, co se mu podaří splnit, a všem skvělým nápadům, které se objeví hned za obzorem, hranice zvuku zastaví, když sprintuje k cílové čáře. Výsledkem je roztříštěný a někdy nesourodý nepořádek. Ve spojení s problémy s výkonem je proto těžké ji doporučit, i když má několik opravdu příjemných herních kousků, díky nimž jsem nedočkavý, s čím vývojáři přijdou příště.

hranice zvuku je k dispozici pro PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X, Windows PC a Nintendo Switch.