Recenze Sons Of Valhalla: Poměrně brilantní přetahovaná

Jako agresivně soutěživý zeman v sobí soutěži v pojídání moči, tac-and-slash roguelite 2D Sons Of Valhalla nikdy ani na okamžik nezpomalí tempo. Ať už se řítíte na jeho pixel-artová bitevní pole, sekáte a pálíte stále obtížněji propustitelné pevnosti, nebo děláte rychlá rozhodnutí, abyste získali převahu ve své taktice přetahování, jediný případ, kdy Thorald nedělá skvělé násilí. , nařizovat ostatním, aby dělali chladné násilí, nebo vylepšovat své tábory, aby se mohl chovat chladněji a násilněji, je, když obnovuje svou výdrž čerstvým medovinou nebo násilně hlodá zdraví prospěšné maso.

Viking Thorald Olavson je posedlý muž. Konkurent Jarl vypálil svou vesnici a pořezal svou ženu Rayu. Ve své snaze ji najít je připraven udělat cokoliv, dokonce i navštívit Anglii. Jako Thorald se budete při hledání Rayi propracovávat nahoru v řetězci velení v šesti fázích, z nichž každá spadá někam mezi taktiku posouvání do strany Kingdom Two Crowns, liniovou strategii 'a Warpips a slashy/blocky/. střílečka/sporná z jakéhokoli 2D ARPG, které vám záleží na pojmenování.

Je tam dokonce i špetka roguelitu. Pokaždé, když zemřete, budete muset obětovat vylepšovací runu shromážděnou od určitých nepřátel. Zní to jako zdrcující mišmaš, ale SOV okusuje každý z těchto konceptů rezervovaně a hraje pouze prvky relevantní pro jeho neuvěřitelně silnou dynamiku a „kultovní flashovou hru, ke které jste všichni využili sociologii a když vám učitel přišel vynadat , zapomněli a jen se na něj trochu podívali“ kouzlo. (Myslím to úplně z hlediska obžerství a soustředění. Byli byste tak těžcí jako spálená vafle, abyste našli starou flashovou hru s pixelartem tak dobrou.)

Obrázek kreditu: Pixel/koňská hruď s kapucí

Na úrovni ARPG je Thorald přírodní silou po několika upgradech, ať už runových nebo zakoupených na vašich medovinových základnách se vzácným zdrojem. Je schopen rozřezat své nepřátele po třech a toulec dostatečně rychle, aby se jeho nepřátelé schovali do spodního prádla v barvě Nesquik. Později odemknete kombo dehtu a plamene tak nechutné, že bych si stěžoval, kdyby to nebylo tak zábavné, nebýt lahodně grizzly animace smažící nepřátele, o které si myslím, že někomu zabrala týdny práce. Jasný. V závěrečných fázích vyhladíte celé tábory sólo.

Zpočátku však ne, a tam přichází na řadu plnění vašich proužků. Jedna z prvních věcí, které vás hra naučí, je příkaz „štítový val“: štíty vpředu, lučištníci vzadu. Velmi efektivní. Pak zabijete všechny své štítové chlápky na první nabití a nebudete moci stavět, dokud si nekoupíte vylepšení. Nevadí! Zničte kasárna a několik budov se surovinami a brzy budete mít po svém boku pěknou bandu nájezdníků. Postupem hry získáte přístup ke všemu, od štítů po obléhací zbraně. Nepřátelé plodí hacksilver, hacksilver přináší vylepšení medovinových hal a medovinové haly plodí nová lokace budov. Maximální počet jednotek se zvyšuje s tím, jak stavíte a zabíráte více. Je vždy dostatečně malý, aby se o něm dalo uvažovat, ale obvykle dostatečně velký na to, aby byl rozmanitou silou. Některé jednotky jsou velmi specializované, takže čím více jich odemknete, tím více se čepice stane důležitým faktorem ve vašich plánech, zvláště když se nepřátelské barikády v pozdějších úrovních výjimečně opevní.

Ačkoli tato hlavní smyčka byla spuštěna od začátku, rozmanitost je něco, co Sons Of Valhalla naprosto ovládají, udržují všechny staré věci relevantní a zároveň neustále staví na své základní linii z obou stran a vyvíjejí se stejným způsobem. intenzitu a složitost. . Tisková sada mi říká, že existuje více než 40 typů nepřátel, a já tomu věřím. Po každé fázi budete čelit zlému, kreslenému souboji s bossem, zakončenému nostalgickým žvaněním připomínajícím retro beat 'em up. Je to, jak jsem řekl, neuvěřitelně okouzlující. Násilné a možná traumatické pro několik postav, to jistě, ale nejsem si jistý, zda je příběh zamýšlen tak vážně, jako je zamýšlen jako prostředí táborového dobrodružství pro všechno to drancování a slibování pomsty. Je to mnohem více hvězdička a obelisk než Norseman. Navíc ta hudba je přímo strhující.

Ve skutečnosti může být velení vašim jednotkám někdy komplikované, že? Rádi staví štíty špatným směrem, pokud je za nimi dohánějí spřátelené jednotky, a někdy musíte běhat a spamovat „následuj mě“, abyste zrušili příkaz „útok“ a dostali je do „držení pozice“. jak budete budovat svou sílu. Obecně však jde o pěkně zhuštěné čtyřtlačítkové menu, které dělá to, co má, stejně jako vaše jednotky.

Mapa světa v retro herním stylu v Sons of Valhalla

Víš, když jsem řekl, že hra nekončí? Stejně jako ta hra se mnou, rychle jsem po tobě švihnul. A stejně jako hra udělala mně, vložím velký kus "Co?" Proč?' přímo uprostřed vašeho zážitku. Tento. Východní. A. Textové. Výklad. Od A. Stimulace. Zátaras. Vypalte jim domy hovínkem a slámou! Zvedněte jejich wimminfolk! Marinujte jejich drahocenný dobytek! Znetvořte jejich podobizny slabými a drobnými kníry, aby každý pochyboval o mužnosti jejich ubohých bohů! Když spí, jděte kolem nich po špičkách a rozptylujte ty, kteří jsou vzhůru, pohozenou keramikou! Počkej počkej. Zapomeňte na to druhé, protože je to v rozporu s vikingským zážitkem, což je určitě nejméně tajný zážitek.

Nejsem si jistý u vás, ale málokdy, když jsem tak přilepený ke hře s tak hlasitou dynamikou, si pomyslím: "Víš, co bych si teď opravdu přál?" Nepříjemně dlouhá stealth sekce, kde hrajete za jinou postavu se zcela novými věcmi, které se musíte naučit, které se už nikdy neobjeví. Budu mít šanci tuto sekci pořádně otřást, ale i když mi zpětná recenze umožňuje pochopit a dokonce ocenit, proč byl tento náladový, slizký trundlefest zahrnut, ve skutečnosti to byla nudná bolest s občasnými ostrými bolestmi. Pozor, žádné střelecké bolesti, protože píchání by bylo příliš zábavné.

Ano, stane se to mrtvé přímo uprostřed hry, což je včasná mezihra, která rozbije akci. Ano, dodává příběhu pocit rozsahu. A ano, to poněkud brání Raya v tom, aby byla jen „Thoraldovou manželkou“ a umožňuje jí být na chvíli schopnou postavou sama o sobě. Nelituji přítomnosti této sekce, ale pouze jejího provedení. Jen dejte té ženě sekeru! Sakra, dej mu bolter, budu v pořádku. Možná zmenšená verze hlavní smyčky, kde Raya velí armádě spoutaných krys, aby pomohly dostat vězeňské stráže? To by změnilo Sons Of Valhalla ze „skvělé hry s tím matoucím stealth uprostřed“ na „skvělou hru s taktikou krys“. Mohli jsme to nazvat „krysy“! Byl bych ti zatleskal, kdybys to udělal!

Thorald bojuje s bossem, který se hádá se psy v Sons of Valhalla

Ale počkej! Je konec! Raya vylezla z kanalizace, několikrát kopla strážce do obličeje a ejhle, hra je opět úžasná. Samozřejmě, v tuto chvíli Thorald začíná být tak mocný, že bossové jsou díky novince zábavnější než obtížnost, a samozřejmě jste pravděpodobně přišli na herní smyčku, takže pozdější fáze jsou jednodušší než úplně první. Existuje však více možností obtížnosti – ta výše uvedená „normální“ je pravděpodobně perfektní, pokud se chcete pořádně zakousnout – a na zajetí vítězného kola není nic špatného.

Existuje mnoho dalších jemností, které během hraní objevíte. Například každá druhá základna, kterou odstraníte, poskytuje spíše lesní tábor než standardní základnu, což vám umožňuje rekrutovat žoldáky a obchodovat se zdroji; přidání další vrstvy taktického vyvažování účtu, které je třeba zvážit. Skutečná přetahovaná je ve skutečnosti ve vaší mysli! Velká část run, které získáte, není exkluzivní ani pro Thoralda, přidává buffy nebo nové triky ke konkrétním hodům jednotek. K dispozici je také režim hordy, který vám dá na začátek masivní véčko jednotek a pohraje si s rytmy kampaně tím, že vám poskytne stanovený přípravný cooldown – čas, který byste si obvykle museli doslova vydřít hledáním rozumných klidů v akci Návrat a Upgrade.

Chystal jsem se na tohle nalepit Best Best, ale ten příšerný prvek stealth v kombinaci s tím, jak hra nedokázala zapojit žádný skutečný boj, když to nejvíc potřebovala, mě zdržel. Nicméně až do poloviny a ještě docela dlouho poté jsem se u Sons Of Valhalla bavil. Udržuje své ARPG akce v příslušných mezích své taktiky a udržuje svou taktiku v kroku s intenzivním a okamžitým bojem. Je to skvěle napsané a animované. Nepřekročí své přivítání, ale pak vám poskytne další režim a pečlivě upravená nastavení obtížnosti, pokud se do toho chcete znovu ponořit. A i přes své stížnosti se nemůžu dočkat, až to udělám. Barmane, další sobí chcanky.

Tato recenze je založena na maloobchodní verzi hry od vydavatelů Hooded Horse.