Recenze: Thunderflash (Nintendo Switch) -

Thunderflash je akční arkádová hra pro Nintendo Switch. Tento top-down rváč je postaven na nostalgii se stylem staré školy 80. let připomínajícím klasické střílečky. Dokáže podržet svíčku svým předchůdcům? Naštěstí i přes pár nedostatků a krátkou dobu běhu je to zábava.

Hra začíná krátkým příběhem – něco o zámořském žoldáckém gangu a misi do vlasti, která je má zastavit. Je to přinejlepším povrchní, protože nás sem dostala akce. Naštěstí je jich dost.

Thunderflash – Nintendo Switch eShop – Obrazovka 1

Můžete si vybrat mezi jednou ze dvou postav s drsnými jmény Rock a Stan. Nejsou k dispozici žádné ženské protějšky ani jiné úpravy, což je v roce 2021 trochu zklamání, i když vychází z let 80. Přesto se obě postavy chovají stejně: chodí, míří a střílí. Jo a snaž se, aby tě cestou nesrazili.

Většina titulů tohoto typu je poměrně obtížná. V tomto případě může být Thunderflash pro zaryté fanoušky trochu zklamáním, protože hraničí s jednoduchostí. Abychom to vyvážili, je k dispozici hardcore režim pro další výzvu. V každém případě začínáte s 10 kredity (nebo životy) a laťkou života, která se vyčerpává díky mnoha nepřátelům, kteří se vám postaví do cesty. Tito nepřátelé jsou docela různí, cestou se na vás vrhají vojáci, dělové věže, miny, lasery, skládačky, granáty a všemožná další zařízení. Samozřejmě nechybí ani souboje s bossy, se zábavnými – ale ne nijak zvlášť obtížnými – velkými padouchy.

Thunderflash – Nintendo Switch eShop – Obrazovka 3

Prostředí se také mění s každou misí. Stále chodíte ve válečné oblasti, ale možná je pod nohama spíše voda než špína. Někdy nasednete na loď nebo poletíte vzduchem a nabídnete krátkou změnu tempa. Budovy nabízejí trochu jiné rozložení s rozvětvenými cestami, které by mohly vést k většímu množství zlata nebo zdraví.

Když už mluvíme o sběratelských předmětech, jako každá slušná střílečka má Thunderflash několik předmětů, které lze cestou najít. Ty jsou docela standardní; Rád bych viděl něco speciálního, jako unikátní předmět, který lze najít v každé úrovni, nebo více dobře skrytých předmětů. To by pomohlo zvýšit životnost hry.Totéž by platilo pro hodnocení hvězdičkami, popř vše motivace k přehrání úrovní. Jediným důvodem pro opětovné hraní je, když vám dojdou kredity, což vás donutí restartovat od začátku.

Thunderflash – Nintendo Switch eShop – Obrazovka 2

Další zásadní položkou, pokud jde o sběratelské předměty, je vylepšení zbraní. Existuje mnoho různých zbraní k vyzkoušení, i když každá je dodávána s omezenou municí. Plamenomet je můj oblíbený, likviduje více nepřátel najednou. Není zde možnost přepínat mezi zbraněmi, takže ty nejlepší si nemůžete uložit pro tvrdší nepřátele. Také jsem si všiml, že mému plamenometu nedošla munice, když jsem dokončil jednu sekci, ale byl odstraněn z mého arzenálu, když začala další.

Graficky je zde skvělá retro atmosféra s pixelovanou grafikou a dokonce čtvercovou obrazovkou ve stylu CRT. Přidává to k celkovému konceptu 80. let a dává vám pocit, že hrajete arkádový stroj ze staré školy. Zvuk se hodí k tomuto stylu, s hlasitými, napínavými melodiemi, které zní, no, rozhodně 80. léta. Nic víc neříkejte.

Celkově je Thunderflash slušná arkádová střílečka v duchu rváčů z 80. let. Za svou vynalézavost možná nezíská žádná ocenění. Mohlo by to skončit docela rychle. Ale pro fanoušky akčních arkádových her je vždy zábava. Představte si jednoduššího Metal Sluga, který se hraje odshora dolů. Pokud to zní jako váš styl, určitě tu bude zábava, zvláště s přítelem na palubě.