Recenze: Romansing SaGa -Minstrel Song- Remastered (Nintendo Switch)

píseň minstrel4-jpg

Romansing SaGa -Minstrel Song- Remastered dává fanouškům JRPG další příležitost dozvědět se, odkud tento žánr pochází. Vždy jsem opatrný, abych to udělal. Často remasterované hry vypadají divně, postrádají moderní RPG vymoženosti a/nebo spoléhají na broušení či přehrání kvůli dlouhé životnosti. Do jisté míry se zde vyskytují všechny tři.

Přestože Romanncing SaGa 2 a 3 jsou pro Switch již nějakou dobu dostupné, je to moje první zkušenost se sérií. Je to vlastně nejlepší místo, kde začít. Ačkoli to vypadá moderněji než 2 a 3 na Switch, Minstrel Song je remasterem remaku první hry Romanncing SaGa.

Remaster nabízí hráčům více než jen vizuální vylepšení, ale mnoho vylepšení přijde o hráče, kteří Minstrel Song nehráli v předchozí inkarnaci. Čarodějnice jménem Aldora má nyní své vlastní události, ale dříve bych nevěděl, že ne. Nevěděl bych, že Schele, Monica a další nemohou být naverbováni. A nové zahrnutí minimap a vysokorychlostního režimu je podobné tomu, co má většina her nyní.

Přesto jsou vítaným pokusem pomoci moderním hráčům cítit se pohodlně s hrou původně vydanou v roce 1992, kdy RPG byly úplně jiná věc. Minstrel Song to dává hned najevo a žádá hráče, aby si pro zahájení cesty vybrali jednu z osmi postav. Nakonec budete hrát se všemi osmi, ale jejich dovednosti a přístupy jsou tak odlišné, že když si nevyberete moudře, mohlo by vám to zabránit v tom, abyste to zkusili s někým jiným. Původně jsem si vybral piráta, protože jsem si myslel, že vypadá nejúžasněji, a okamžitě jsem byl vržen do světa, který mi nedával moc smysl. Bitvy byly matoucí. Průzkum byl bezcílný. Nic mě nechytlo ani nepudilo.

Takže jsem začal znovu jako Albert, standardnější válečník se standardnějším charakterem. Myslím, že mi to přišlo uklidňující, když jsem se potýkal s přístupem Romansing SaGa k... no, ke všemu. Ale i po použití Alberta, abych si zvykl na hratelnost, jsem byl při přechodu na jinou postavu občas zmatený a frustrovaný. Dokážu ovládat různé dovednosti a strategie. Nejsem tak dobrý s divoce nevyváženými schopnostmi. Možná se často ptáte: "Kdo dovolil této osobě jít za dobrodružstvím?"

Navíc některé oblouky postav prostě nejsou tak přesvědčivé. Vyskytují se současně v časové ose a často se prolínají. Minstrel Song je v tomto ohledu hodně podobný Octopath Traveler, ale ten druhý ve mně nikdy nezanechal pocit, že se učím úplně novou hru. Postavy spojuje velká věc a je na hráči, aby je správně umístil pro svou roli. ve hře.

Rozdíl s tímto nastavením je v tom, že hra nejde jedním zjevným směrem. Ty jsou určeny k prozkoumání. To je v pořádku, až na to, že budete potrestáni, pokud neprozkoumáte pořádně. Vylepšování postav se řeší získáváním tříd, které odemykají dovednosti se zbraněmi a dovednostmi, ale v těchto třídách musíte být trénováni a je možné, že trénink úplně vynecháte.

Potřeboval bych tři odstavce, abych vše správně vysvětlil, takže místo toho upozorním, že je možné vynechat vedlejší příběhy, které vám pomohou tyto kurzy zvládnout. A protože třídy nabízejí základní funkce, jako je schopnost skákat dostatečně vysoko, abyste se dostali do jinak uzavřených oblastí, budete se muset smířit s tím, že toho hodně promeškáte.

Jako takový jsem se potýkal s použitím návodu pro Minstrel Song. Chtěl jsem se ujistit, že mi nic důležitého neunikne, ale získání průvodce touto hrou maří veškerý její účel. Prozkoumejte, sakra! Spokojte se s tím, co najdete, a pokračujte dál. Vzpomeňte si, co jste omylem uzavřeli, a vyřešte to v New Game+. Neočekává se, že při prvním hraní dosáhnete 100% dokončení. Ani zdaleka. Hraní jednotlivých postav nezabere mnoho času ve srovnání s dnešními JRPG, takže počítejte s tím, že to uděláte vícekrát, pokud si chcete hru opravdu užít naplno.

I když ne, Minstrel Song může být stále odměňující. Vzhledem k tomu, že neustále můžete nabírat nové postavy, bitvy mají tendenci působit svěžím dojmem, dokonce i při broušení.

Možná ještě důležitější je, že frustrace, kterou pocítíte z toho, že jste uvězněni bez jasného postupu, vede k většímu pocitu úlevy, když konečně odemknete další oblast. Na rozdíl od některých novějších JRPG, které jsem hrál, jsou bitvy a průzkum tím, o čem Minstrel Song je, ne jen něčím, co rozbíjí propracované filmové cutscény.

Když už mluvíme o cutscénách, mám pocit, že musím také mluvit o vizuálech, které jsou... divné. Remasterovaná grafika poskytuje na postavách ostré detaily a barvy, ale na rozmazaném pozadí vypadá divně. Postavy mají také vzhled ve stylu chibi, díky kterému vypadají svým způsobem jako panenky; takový, který by vás vyděsil, kdybyste je viděli v noci sedět na polici. Přesto oceňuji jakoukoli odchylku od nadužívaných a přehnaných retro 2bitových HD-16D vizuálních stylů, takže zde jsem neměl problém.

Při hraní Romanncing SaGa -Minstrel Song- Remastered jsem věděl, že to bude těžké recenzovat. Opravdu mi nepřijde fér trestat hru za to, že se liší od toho, co od JRPG chci a očekávám. Square Enix ji aktualizoval natolik, že hráčům, jako jsem já, vyhovoval celkový přístup, ale stále je to hra, která vyžaduje, abyste ji brali takovou, jaká je. To vás ohromí. Nechá vás to bloudit. Donutí vás to litovat minulých rozhodnutí. Když se pak budete ptát, jaký to má smysl, odhalí to něco nového, co vás pozve vpřed. Jen bych si přál, aby tyto pozvánky byly přesvědčivější.