Recenze X-Men '97 – Evoluce milovaného animovaného seriálu

Během 90. let existovalo mnoho animovaných seriálů založených na vlastnostech komiksu, ale dva vyčnívaly nad ostatními: Batman: Animovaná série a X-Men: Animovaná série. Oba vynikali schopností vyprávět příběhy a svým uměním. Nicméně jedna věc, kterou měli X-Men nad Batmanem, byla, že byl současný a sledoval příběhy, které se odehrávaly v komiksech, trochu přísněji.

Tým X-Men samozřejmě nebyl stejný jako v té době v komiksech. Máme však příběhy převzaté z komiksů: Days of Future Past, Mojoverse, The Phoenix Saga a dokonce The Phalanx Covenant, které vyšly dva roky předtím v komiksové podobě.

Animovaný seriál Disney+ navazuje tam, kde původní animovaný seriál skončil v září 1997. Jakkoli to zní divoce, ponořením se zpět do animovaného seriálu, který nebyl ve vysílání téměř 27 let, funguje docela dobře – a dokonce uspěje. zachování trendu adaptace příběhů z minulosti, který udržuje komiks při životě.

Zveřejnění: GameSpot obdržel recenzní kopie X-Men '1 Episodes 3-97 od Disney. Tato recenze se zaměřuje výhradně na tyto epizody, bez spoilerů pro tyto epizody.

Epizody 1 a 2 X-Men '97 budou streamovány na Disney+ od 20. března.

Původní série X-Men skončila s docela bláznivými momenty. X-Men se opět postavili za práva mutantů a promluvili s vládou. Nicméně, Friends of Humanity (aktivisté nenávidící mutanty) byli zdí, kterou X-Men museli metaforicky zmenšit. Henry Peter Gyrich, jeden z tvůrců programu Sentinel, použil zvukovou pistoli, aby odhalil světu mutantní schopnosti profesora X, což vedlo ke Xavierově smrti. Objevila se však Lilandra a rozhodla se ho udržet naživu pomocí pokročilé medicíny poskytované Shi'arskou říší. Magneto se tam navíc rozloučil se svým přítelem/soupeřem Charlesem Xavierem. Byl to dojemný, ale bizarní způsob, jak ukončit sérii. Ano, to vše je kánon. Ano, s tím je třeba hodně počítat.

X-Men '97 pokračuje od tohoto bodu a vše, co se stalo X-Men v předchozím animovaném filmu, je nadále součástí této nové série. Tato show mohla snadno hodit prvky tohoto finále do koše, ale válí s údery, což je přinejmenším překvapivé.

Původní karikatura X-Men ve skutečnosti nikdy nebyla o skvělých postavách, které používají své síly k boji - i když postavy byli docela v pohodě, stejně jako jejich síly. Vždy šlo o utlačované proti utlačovatelům. Bylo to o přijetí toho, kdo jste, a uvědomění si, že jste jiní, ale to je v pořádku. Šlo o boj za své okolí, kteří nemají stejná práva jako všichni ostatní. Bylo to poselství, které bylo relevantní dlouho předtím, než měla původní série premiéru v 90. letech, a zůstane jím i v roce 2024.

Nová série se nevyhýbá tomuto základnímu poselství. Pokračuje v posouvání tohoto vyprávění kupředu a zároveň vypráví známé i neobvyklé příběhy s milovanými postavami. První tři epizody tuto skladbu tvrdě vytyčují a představují některé známé tváře z původní série. Epizody jsou extrahovány z komiksů a vysílány na malé obrazovce. Je to to, co očekáváte a funguje to.

Nebyl poskytnut žádný titulek

X-Men '97 se odehrává rok po událostech původní série a pár věcí se změnilo, ale nakonec je svět stále stejný. Přátelé lidstva a další stále nenávidí mutanty. X-Men vždy chtějí udělat svět lepším místem pro všechny. Existují ještě Přátelé lidstva? Ano. Jsou vlastně ještě horší než v minulosti? Od začátku si Přátelé lidstva pokračují ve svém podnikání – snaží se zbavit svět mutantů – a jejich situace je ještě horší než předtím. Magneto trochu změnil tón, aby mohl vést X-Men. A je tu velmi „zlověstná“ postava, která všem fanouškům původní série poplete hlavu.

První dvě epizody vydané 20. března jsou velmi odlišné a vedou diváka různými směry. První epizoda se zabývá představením nového člena X-Men a jeho zapojením do Friends of Humanity. Příběhy zahrnující skupinu nenávidící mutanty v celém originále se staly jakýmsi „starým kloboukem“, ale je to část příběhu, který musí být součástí série X-Men, protože – ještě jednou – tato série je celá o boji. za rovná práva. Za druhé, tato epizoda skutečně slouží jako přechod mezi starou sérií a jejím pokračováním, aniž by na začátku epizody odhalila jakékoli informace o divákovi. Je to skvělý způsob, jak zapojit do nové série více lidí, aniž byste je nutili vracet se a sledovat každou epizodu nové série. V první epizodě je představeno několik malých věcí, které se posouvají vpřed, jako je nový mutant a některé důležité podrobnosti o tom, co se mezitím stalo s některými X-Meny, které se později stanou příběhovými body. Je to perfektní začátek této série? Ne, ale jeho cílem je posunout věci kupředu, aniž by se zcela soustředil na minulost.

Druhá epizoda nové série je převzata přímo z vydání komiksu. Jak je vidět na konci původní série, Magneto se nutně neztotožnil s X-Meny, ale je otevřený změnám. Toto je epizoda o překonání kognitivní disonance. Magneto byl vždy tím, kdo čelil nepřízni osudu tím, že používal své síly k obraně sebe a své víry, ale teď, když se po Xavierově smrti ocitne ve stejné pozici, už s ním stejný způsob myšlení nesouzní. Jak se tedy změnit? Kromě toho, že Magneto má na sobě jeden ze svých nejlepších kostýmů – tento z poloviny 80. let – jde o jednu z nejlepších epizod celé série, nových i starých. Opět, podobně jako v první epizodě, jde o přechodný příběh, který udává tón pro zbytek sezóny 1. Je to hra o dohánění, aniž byste se cítili jako hra o dohánění, a ještě lepší příklad z epizody, který přišel před tím.

Epizoda 3 zcela změní tón. To také zcela mění krajinu show. I když nemůžeme jít do detailů, X-Men '3 Episode 97 je vyloženě horor. Toto je zatím zdaleka nejznepokojivější epizoda z celé série. Je to pravda: dvě ze tří epizod série X-Men '97, které jsou k dispozici k recenzi, jsou dvě z nejlepších z celé série. Přehlídka však není bez chyb.

Série se potýká s tím, že představuje postavy a prvky, do kterých diváci investují, a v následující epizodě je dále nezkoumají. Postavy mizí bez vysvětlení. Je to obrovské zklamání. Tito lidé jsou součástí týmu X-Men, tak proč v příští epizodě neexistuje žádné vysvětlení jejich zmizení během velkého konfliktu? Je to přinejmenším frustrující.

Jednou z matoucích věcí je, proč je Bishop zpět v týmu, což je velmi rychle odhaleno a je to trochu zklamání. V podstatě slouží jako MacGuffin pro pozdější epizodu, jejíž detaily zde nemůžeme probírat. Podívejte, Bishop je fantastická postava a tady má méně parmicí účes – naštěstí. Ale jeho účelem, když je zpět v týmu, je doslova posunout děj jiné postavy. Má menší zájem o návrat do vlastní doby, ale postava a motivace se zdají být ploché jako karton ve srovnání se vším, co se děje v úvodních epizodách.

Nebyl poskytnut žádný titulekNebyl poskytnut žádný titulek

X-Men '97 může být chaotický a rychlý a každý příběh se na konci každé epizody zabalí do pěkného, ​​úhledného balíčku, ale opět je tu trochu tento problém s pokračováním v následujících epizodách, které jsou k dispozici. znovu vidět. Epizody 1-3 se odehrávají jako většina televizních pořadů z 90. let. Je však rok 2024 a svět do značné míry serializovaných seriálů s několika dějovými liniemi, které se prolínají každou epizodou jako starý prodlužovací kabel, který můžete rozmotat. X-Men '97 je nádech čerstvého vzduchu. Je to trochu nekonzistentní s postavami mizejícími v průběhu různých epizod, ale v sérii jako celku potřebuje být trochu větší soudržnost. I když, ano, stále se zde odehrává zastřešující příběh, každá jednotlivá epizoda je vyprávěním typu „padouch týdne“. X-Men '97 působí jako osvěžující – ale staromódní – forma televize, která je příjemným odpočinkem od všeho ostatního v moderní zábavě. Tohle je show, která přesně ví, co to je, a bere to jako chlupaté objetí Beast (Myslím, že Beast hugs jsou úžasné).

Důležitým aspektem této série je "Je to jako původní karikatura X-Men?" » Odpověď na tuto otázku je jednoznačné „ano“. Hlavní rozdíl mezi touto sérií a originálem je v tom, že je v širokoúhlém formátu a ne v klasickém poměru stran 4:3, což je příjemná změna. Umělecký styl je podobný, využívá původní design ze série a dokonce vypadá jako nepatrný 90s filtr umístěný na obrazovce. Nejsou zde žádné CRT scanlines nebo tak něco, ale něco dodává HD animaci ten až příliš známý neostrý vzhled, jaký měly televizory, což je neuvěřitelně roztomilé. A ano, neuvěřitelná ústřední melodie stále existuje s novými animacemi, které divákům vyprávějí o členech týmu.

Stále má stejnou rovnováhu dramatu a akce jako původní série. Zatímco mnoho lidí si původní X-Men pamatuje jako akční podívanou, ve skutečnosti tomu tak nikdy nebylo. Vždy to byla show o zdokonalování lidstva, sjednoceného jako jeden, a šíření těchto myšlenek, spíše než o použití svých sil k tomu, abyste se pustili do velkých bitev. Ale nebojte se. V prvních epizodách je stále několik působivých a intenzivních akčních sekvencí. Profesor

X-Men '97 je to, co byste očekávali. Je to zábavné pokračování velmi oblíbené série. X-Men '97 má úplně stejné problémy jako originál. Je to chaotické, zápletky končí příliš rychle a postavy mají tendenci mizet bez vysvětlení. První tři epizody série se však ukázaly jako dobrý začátek série, kterou si mnoho lidí přálo vrátit, a je to skvělý začátek, přičemž dvě z těchto epizod jsou nejlepší z celé série. Pro ty, kteří nečetli mnoho X-Men komiksů, ale milují X-Meny, je to přesně to, co potřebují.