Nejoblíbenější hry, Jednorožec Overlord, Novinky / Hry

Recenze Unicorn Overlord – Vzácné zvíře

Existuje jen málo herních zážitků, které jsou podmanivější, poutavější a uspokojivější než kvalitní strategické RPG. Nabízejí radost ze stavění malé, roztrhané armády, kousek po kousku, do skupiny legendárních válečníků se specializovanými precizními schopnostmi; napětí z toho, jaké klíče přidá další bojová fáze do mixu; čiré vzrušení z dosažení vítězství s divokou strategií – nebo z armády, která spolupracuje tak dobře, že zničí vše, co je před ní. Unicorn Overlord, nejnovější spolupráce mezi vývojářem Vanillaware a vydavatelem Atlus, si hledá své místo mezi králi strategických RPG a i přes pár drobných přešlapů si mezi svými vrstevníky nárokuje čestné místo.

Ve svém příběhu byl princ Alain před deseti lety převezen na vzdálený ostrov, když jeho matka, královna, byla sesazena z trůnu zlým tyranem generálem Valmorem a Zenorianskou říší. Nyní Impérium téměř dobylo kontinent Fevrith a starší Alan se vydává získat zpět svůj trůn a osvobodit obyvatelstvo od jejich utlačovatelů a zároveň posílit řady své armády odporu. Ale jádrem toho všeho je záhada: jak Zenorianská říše tak snadno dobyla všechna království? Je ve hře mnohem temnější síla?

Probíhá čtení: Unicorn Overlord – Oficiální uvedení na trh

Vizuály Unicorn Overlord oslní již od úvodní cutscény, přičemž oblíbené 2D umění Vanillaware oživuje detailní fantasy říši. Všude je velké množství postav a prostředí, takže je tu spousta rozmanitosti, která potěší oči – ale i kdyby tomu tak nebylo, bylo by těžké odtrhnout pohled od atraktivního pozadí, které navrhuje postavy, a důležité bitevní animace, které tam jsou. Někdy mohou být věci trochu nepřehledné a matoucí (v některých částech uživatelského rozhraní je obtížné se orientovat), ale po chvíli to nebude problém.

Nemůžete se však jen dívat na hezké vizuální prvky, ne když se děje zlo. Naštěstí, pokud si chcete udělat čas na návštěvu všech herních lokací, můžete přeskočit přímo přes klíčové příběhové bitvy nebo se zastavit a plnit nejrůznější vedlejší úkoly. Udělat si čas na průzkum a pomoci těm, kteří to potřebují, je také dobrý nápad: když spustíte Unicorn Overlord, armáda prince Alaina se skládá z hrstky blízkých společníků a máte pocit, že celý svět je proti vám. Pouze bojováním v malých šarvátkách a osvobozováním měst, pevností a měst od jejich zenovianských únosců můžete postupně dobýt území zpět. Mnoho z těchto míst je zdecimováno léty válek a zanedbávání, ale princ může přinést materiály potřebné k nápravě škod, často prostřednictvím pečlivého průzkumu světa. Tím se zvýší vaše vyznamenání a sláva a můžete naverbovat a najímat další vojáky do své armády a také zvýšit počet a kapacitu svých současných jednotek. Je to zábavná herní smyčka, která vás vybízí k prozkoumávání a přestavbě.

Ale nakonec hry tohoto žánru žijí a umírají zábavou ze strategie a boje a Unicorn Overlord v tomto testu obstojí na výbornou. Bitvy jsou kombinací pohybu jednotek v reálném čase a tahových bitev, které se odehrávají vždy, když se střetnou dvě jednotky. Na rozdíl od mnoha jiných her tohoto žánru se každá jednotka skládá ze skupiny až šesti různých postav, uspořádaných do mřížky 2x3. Určený vůdce určuje věci, jako je rychlost pohybu mapy a jaký typ pomoci může poskytnout spojeneckým jednotkám: pokud se chcete rychle pohybovat, abyste zachytili nepřítele nebo dobýt posádku, vůdce kavalérie je ideální volbou, ale pokud chcete Abyste mohli poskytnout záložní bojová kouzla nebo projektily blízkému týmu, budete potřebovat lučištníka nebo uživatele magie, který vás povede.

Pohyb a umístění jsou zásadní, protože mnoho bojů se točí kolem převzetí kontroly nad klíčovými oblastmi na mapě (obvykle města, pevnosti, strážní věže nebo jiné stavby) a jejich použití jako bitevních stanic, obnovy, obrany a rozmístění. Někdy budete mít štěstí na zařízení jako katapulty a balisty, kterými se jednotka může vybavit a způsobit vážné poškození – pokud se tam nepřátelská armáda nedostane jako první a způsobí vám obrovské bolení hlavy. Barikády a sestavitelné pasti dokážou zadržet síly na dálku, zatímco vy shromažďujete své síly, ale okřídlená jednotka je může bez obav přeletět. A konečně výdrž určuje, kolikrát za sebou může jednotka zaútočit, být napadena nebo pomoci – dojde energie a tým se nemůže pohnout, než si chvíli odpočine. Existuje tolik možností a faktorů, které je třeba vzít v úvahu, pokud jde o něco tak jednoduchého, jako je přesun karty, což vám umožní navrhnout si vlastní bojové přístupy. Když se spojenecká a nepřátelská jednotka zapojí, pohled se přepne na tahovou bitvu s bočním pohledem, která probíhá automaticky. Jednotky se budou střídavě útočit a používat své dovednosti na základě schopností a kritérií, které pro ně nastavíte.

Samotné postavy spadají do různých tříd, z nichž každá má své vlastní vlastnosti, schopnosti a slabosti. Například Hoplite je impozantní tank, který může výrazně snížit poškození způsobené mnoha fyzickými útoky a ochránit ostatní postavy, ale trpí, když čelí domácím carlům snižujícím obranu a uživatelům magie pronikající zbrojí. Jezdecká jednotka s kopím může zaútočit na řadu nepřátel najednou, zatímco podobně nasazený Radiant Knight je silný proti magii, ale oba jsou zranitelní vůči zbraním a dovednostem zaměřeným na jezdce. Při vytváření jednotek můžete pečlivě sestavit vyváženou kombinaci obrany, útoku, mobility a podpory, nebo můžete jít all-in v ultra specializovaném týmu navrženém pro jediný účel. Zbraně a doplňky mohou jednotlivým postavám poskytnout další vylepšení a schopnosti, které pak můžete dále upravovat nastavením specifických kritérií pro to, kdy a jak se dovednosti používají v boji. Mikrospráva tolika faktorů může být zpočátku velmi zastrašující, ale Unicorn Overlord je skvělý v podpoře experimentování a objevování a poskytuje vám nespočet příležitostí otestovat nové jednotky nebo sestavení postav mimo klíčové bitvy.

Budování týmu je zábavné, ale co také pomáhá udržet vaši pozornost, je to, jak se bojové scénáře, kterým čelíte, neustále vyvíjejí v průběhu hry. Prvky, jako jsou nové jednotky a řada pastí a překážek, často představují jedinečné scénáře velkých bitev. překvapení, která vás donutí změnit svůj přístup. Jednoduše půjdete, jen vás přivítá obležení překvapivých posil, nebo možná dorazí nový spojenec a chce vám pomoci nebo potřebuje vaši ochranu. A možná, jen možná, se s tímto nepřátelským generálem dá rozumně mluvit, pokud seženete tu správnou osobu, která si s ním promluví.

Souboj Unicorn Overlord je vrcholem hry, což je dobře, protože dokáže nést váhu ohromujícího příběhu. Pokud jste hráli RPG, kde skupina rebelů získá zpět půdu od despoty se silami temnoty, které ji podporují, pravděpodobně víte, kam se příběh ubírá. Často jsem se přistihl, že bych si přál, aby byly cutscény méně časté a rozvláčné, abych se mohl vrátit k zábavě z pohybu skupinky malých kluků po mapě. Jednotlivé postavy na tom nejsou o moc lépe, s unikátními osobnostmi a motivacemi, které nenabízejí přílišný vývoj ani zajímavé interakce. Mezi postavami je celý systém náklonnosti, který otevírá krátké vedlejší rozhovory, když vztahy dosáhnou určitého bodu, ale ani ty obecně nedokážou udělat postavy přitažlivými nad rámec jednoduchého užitku, jako „Ten chlap vypadá skvěle a trefuje jako náklaďák, takže možná Budu ho používat víc.

Ale i když je příběh nevýrazný, základní hra Unicorn Overlord je více než dostatečně přesvědčivá na to, abyste chtěli vidět příběh prince Alaina až do konce. Je zde tolik herního uspokojení a hloubky, že možná zjistíte, že hluboce přemýšlíte o herní týmové dynamice, i když zrovna nehrajete. Když ve vás hra zanechá hlavní pocit, že ji chcete hrát víc, víte, že máte na ruce drahokam.