Recenze: Swordship (Nintendo Switch) –

swordship5-jpg

Swordship je prezentován jako "dodge-em-up", což je jako shmup, ale je tu spousta (a spousta) věcí, kterým musíte uhýbat. Tentokrát všechno střílí na vás, ne naopak.

Vynechme obligátní slovní hříčku a ponoření přímo uvnitř. Když už jsme u potápění, toto je jeden z nástrojů, který máte k dispozici. Loď, kterou pilotujete, je druh sci-fi motorového člunu se schopností provádět krátké ponory a sbírat nákladní kontejnery. Stejně jako mnoho z jeho shmuppy bratranců, Swordship je nastaven jako 2D lane runner. Je tu opravdu jen jeden široký pruh, ve kterém se můžete plynule pohybovat ze strany na stranu. Získáte také výhodu hloubky obrazovky pro pohyb vpřed a vzad v poli. V kombinaci se schopností krátkého potápění byste měli být schopni vyhnout se nejrůznějším nepříjemnostem.

Jeden z mých mazlíčků ze hry je vržen do akce s malým nebo žádným vysvětlením pravidel nebo cílů. Swordship odvádí poctivou práci při představování nebezpečí, pohybu vaší lodi a potápění. Kde to trochu chybělo, bylo dát hráči vědět, jak požadované nádoby vypadají a jak je sbírat a doručovat. Krátká verze je, že kontejner je dlouhá krabice na konci žluté stopy; jednoduše vycentrujte svou loď na žlutou stopu, abyste zachytili kontejner a automaticky jej zvednete. Poté musíte přesunout svou loď přes malý ovál (velikost meče) a počkat několik sekund, než nádobu upustí. Hej, presto, dostáváš body!

Nyní, když víte, jak sbírat kontejnery, máte na výběr, jak své nové body použít. Nádoby si můžete nechat pro sebe a přidat další životy, nebo je můžete „darovat“ „věci“ a pomoci tak všem ve vaší společnosti. Pokud darujete kontejner, získáte body, které lze použít k vylepšení vaší lodi o další/nové funkce. Pokud si necháte kontejner, získáte další život. To může být velmi důležité, protože hra je naprosto nemilosrdná při selhání. Pokud vás zasáhne nepřítel nebo pokud zasáhnete nepřátelskou jednotku, okamžitě zemřete. Neexistují žádné „tři zásahy“, neexistuje žádný měřič poškození, neexistuje žádné přehrávání, neexistují žádné body uložení, neexistuje absolutně žádná chybovost; smrt je okamžitá. Pokud máte v kapse život navíc, můžete sebrat místo, kde jste zemřeli, ale pokud život navíc nemáte, můžete pokaždé začít znovu ve městě 1, na úrovni 1. To mě zklamalo, ale chápu to.

Pomineme-li podivnosti a podráždění, Swordship je vizuálně přitažlivý a hraní je velmi plynulé a intuitivní. Vizuálních prvků není mnoho, ale o to vlastně nejde. Všechny věci, které se vás snaží vystřelit, explodovat, spálit nebo zničit, jsou všechny černé, stopy zbraní jsou jasně červené a vaše loď je jasně viditelná žlutá. Zbytek je proveden dostatečně dobře, aby vypadal dobře, aniž by byl příliš rušivý. Jak již bylo zmíněno, kontejnerová dráha je také jasně žlutá, takže je snadné vidět, kde musíte být, a v případě červených věcí, kde v danou chvíli být. Hra odvádí dobrou práci a poskytuje hráči vodítka ohledně všech nebezpečí, kterým budete čelit. Když se dostanete příliš blízko k mině, červený kruh označuje poloměr výbuchu. Začíná bledě červeně a těsně před explozí se stává jasnějším a neprůhlednějším. Podobně s laserovým dělem; vysílají zaměřovací paprsek, který se těsně před vystřelením rozjasní a tak dále. Tyto značky jsou velmi užitečné ze dvou důvodů:

1. Můžete se ujistit, že oblast „přistanete“ ve správný čas.
  2. K vzájemnému zacílení můžete využít touhu nepřítele zastřelit vás. Za eliminaci padouchů tímto způsobem dokonce získáte bonusové body, takže se u toho bavte.

Jak byste od tohoto typu her očekávali, strávíte spoustu času přehráváním úrovní, protože si zvyknete na tok věcí a shromáždíte dostatek vylepšení, abyste mohli přežít o něco déle. Neobtěžujte se však pokusy zjistit vzory; úrovně jsou dost náhodné, aby vás udržely ve střehu.

Swordship nabízí od začátku dostatek výzev, aby hráče udržely v záběru, a spoustu příležitostí k opětovnému hraní pro ty, kteří hledají vzrušení ze zvládnutí shmups (nebo v tomto případě anti-shmups).