Recenze Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy – Stejně okouzlující jako jeho předchůdci, i když trochu nevyrovnanější

Slon v místnosti při diskuzi Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy To je argument, že to ve skutečnosti není trilogie. Tři hry, které byly právě remasterovány a znovu vydány pod názvem — Apollo Justice: Ace Attorney z roku 2007, Phoenix Wright: Ace Attorney – Dual Destinies z roku 2013 a Phoenix Wright: Ace Attorney – Spirit of Justice z roku 2016 – jsou skutečně resp. čtvrtý, pátý. a šestá hlavní hra série vizuálních románů Ace Attorney ze soudní síně. Nicméně mnoho dlouholetých fanoušků bylo překvapeno loňským oznámením, že remastery jsou uváděny na trh tímto způsobem, protože ve skutečnosti nikdy neexistoval pocit, že by se originály měly hrát jako jeden souvislý příběh.

Fanoušci Ace Attorney byli v tomto ohledu v minulosti trochu rozmazlení. Většina videoherních trilogií spolu vágně souvisí, když se na ně opravdu podíváte, ale trilogie Phoenix Wright: Ace Attorney je opravdu je to, co tvrdí, že je: tři hry vyvinuté stejným tvůrčím týmem, které se spojily, aby vytvořily jeden příběh, který se vyplácí ve velmi uspokojivém závěru, který splétá téměř každé vlákno od začátku do konce. Totéž platí ještě více pro The Great Ace Attorney Chronicles, prequelovou duologii, na které se pracovalo vedle her z éry Apollo Justice, když byly poprvé vydány, a která se skutečně vyplatí, až když dohrajete oba poločasy až do konce. .

Na druhou stranu, tři hry nyní sjednocené pod názvem Apollo Justice jsou každá mnohem autonomnější. Čtenáři s orlíma očima si pravděpodobně již všimli, že ačkoli Apollo Justice převzalo své jméno z názvu sbírky, Phoenix Wright znovu zastává své místo jako headliner pro poslední dvě samostatné hry, což vypovídá hodně o někdy trapném push-and-pull. kreslení této reedice kompilace v různých směrech. Ale přesto to museli nějak nazvat, aby se to odlišilo od trilogie Phoenix Wright, a nic z toho není chyba Apollo Justice, takže si myslím, že to jako název dává smysl. To má jen ten neblahý vedlejší účinek, že vytváří očekávání, že trilogie Apollo Justice to tak úplně nenaplňuje.

Stejně jako její snadno naštvaní hlavní hrdinové je i trilogie Apollo Justice: Ace Attorney tak trochu všude kolem, zvláště ve srovnání se dvěma dobře napsanými sbírkami, které jí předcházely. Pokud se na tyto hry pokusíte dívat jako na jeden příběh, existuje do očí bijící tendence, že cliffhangery nikdy nebudou následovány a že důležité body zápletky budou mezi hrami tiše vynechány. Přidejte k tomu dříve zmíněný zmatek ohledně toho, kdo přesně má být hlavním hrdinou, což vede k tomu, že se často zabudovávají vedlejší herci, kteří jsou pak bez obřadů zamícháni mimo jeviště, aby se zajistilo, že pozdější hry pojmou všech těch půl tuctu. nebo dva uchazeči o roli hlavního seriálu – a věci začínají vypadat trochu komplikovaně.

I když nepatříte k těm, kteří by se zanášeli do detailů příběhu, praktičtější prvky řešení záhad všech tří her do jisté míry trpí stejnými vrtochy. Téměř každá hra Ace Attorney přinesla něco nového, aby se odlišila od toho, co bylo před ní, ale v těchto pozdějších hrách to není tak, jako by se neustále stavěly pevné základy, ale spíše jako dobře navržená expanze, která však byla zahájena před vhodným plánováním. povolení bylo získáno. Rovnováha mezi zaváděním nových investigativních miniher a spoléháním se na tradičnější konverzační a dedukční sekce se ve třech hrách trilogie Apollo Justice znatelně mění, stejně jako postoj k počtu „užitečných“ vodítek (váš počet najetých kilometrů se může lišit). pomocné postavy by se měly spontánně navrhnout.

Zuří debata o tom, zda je lepším protagonistou Phoenix nebo Apollo, ale změna perspektivy nakonec dělá dobře všem. | Obrázek kreditu: Capcom

Žádná z těchto výtek však není nová a skutečně zde velmi spoléhám na svou znalost recepce původních verzí her. Tato nerovnost není chybou remasterů, i když k jejímu zvýraznění slouží seskupení tří her. Nezapomínejme, že tyto hry byly původně vydávány téměř celé desetiletí, včetně dosud největší mezery v produkci hlavních sérií; a ačkoli klíčový vývojářský tým zůstal do značné míry stejný, režie byly během tohoto období převedeny dvakrát, přičemž tvůrce seriálu Shu Takumi se nejprve vrátil do redukované role v produkci, než se zaměřil výhradně na vedlejší produkty po eponymním filmu Apollo Justice. začátek. Pokud máte pocit, že se tato kolekce snaží dát dohromady skupinu her vydaných během nejnesourodější fáze historie franšízy, je to proto, že se to doslova děje.

V zásadě to není špatná věc. Taky mě neberte za slovo. Mezi fanoušky panuje všeobecná shoda, že jedna z her této trilogie se řadí mezi vrcholy všech dob franšízy Ace Attorney. který Ze tří zde prezentovaných her je tato na druhou stranu velmi konkurenceschopná, ale to samo o sobě představuje doporučení. Rozdílné názory na problematiku naznačují, že jsou spravedlivě zohledňovány různé osobní preference, na rozdíl od definitivního poklesu kvality.

Jde o to, že určitá nekonzistentnost nezabrání trilogii Apollo Justice: Ace Attorney v tom, aby obsahovala některé z nejlepších a nejpůsobivějších textů v celé sérii. Případ od případu mohou tyto tři hry s jistotou konkurovat kolekcím Phoenix Wright nebo Great Ace Attorney. Některé jednotlivé příběhy jsou silnější a zapamatovatelnější než jiné, ale to vždy platilo pro každou hru Ace Attorney; a některé z nejikoničtějších postav franšízy se objeví až po sedmiletém skoku ve vesmíru mezi dvěma hlavními trilogiemi.

Athena Cykes se objevuje v Ace Attorney: Dual Destinies.

Athena stále čeká na uznání se svým jménem v titulu, ale je důležitým doplňkem obranného týmu v posledních zápasech série. | Obrázek kreditu: Capcom

Je těžké si představit, jak mohla franšíza zůstat svěží přes šest hlavních dílů bez přidání Trucy, Phoenixovy adoptivní dcery, která uvolnila předchozí pomocné postavy Mayu Fey a Emu Skye, aby si užila pěkný vývoj postavy. nebo Athena, první neposmrtná ženská protagonistka seriálu, která se do boje zapojí jako terciární hratelná postava v Dual Destinies. Nástup Apolla a Athény jako silných a výrazných spoluprotagonistů nakonec přinutí Phoenixe, aby se ze standardního vůdce anime, jehož perspektiva, o níž máme předpokládat, že je velmi podobná té naší, přeměnil v mnohem přesněji definovanou postavu. v jeho právu.

I když je oprávněně zklamáním vidět slibné zdroje vyvíjejícího se dramatu stříhaného mezi hrami, má to i určitá pozitiva. Bylo by nespravedlivé kategorizovat hry v trilogii Apollo Justice jako podléhající status quo; neustále posouvají sérii vpřed, pokud jde o děj a hratelnost, ale lehčí dotek s zpětnými voláními mimo kontext dělá zážitek přívětivějším pro nové hráče. I když vždy naléhám na kohokoli nového v seriálu, aby začal s trilogií Phoenix Wright pro maximální uznání, neexistuje žádná skutečná překážka pro začátek zde, pokud dáváte přednost vzhledu éry Apollo Justice franšízy. A i když formát trilogie může způsobit, že poslední bod je poněkud diskutabilní, stojí za to říci, že tyto hry můžete hrát v libovolném pořadí: veškerý obsah v remasteru je odemčen od začátku, nemusíte, takže není třeba postupovat v Apollu. Justice hrát Dual Destinies, například. Sakra, ani nemusíte hrát každou hru v Případu 1, pokud se místo toho rozhodnete skočit do poloviny; trochu divné, pokud jsou pro vás noví, ale uděláte to.

Na technické úrovni jsou remastery samy o sobě krásné na pohled, s jedinou výjimkou znatelné pixelace na 2D modelech postav při hraní v rozlišení 1440p, což je uzamčené rozlišení pro nepřipoutaný přepínač a výchozí rozlišení na Steam Decku. To by nemělo obtěžovat nikoho, kdo hraje na monitoru nebo televizi, a pro některé to nemusí být dokonce považováno za negativum, vzhledem k tomu, že vývoj pixel artových remasterů směrem k hladším liniím byl předmětem obav. dlouhotrvající neshody mezi Ace Attorney . fanoušky už několik let.

2D grafika na pozadí byla výrazně přepracována s jemnějším akvarelovým vzhledem ve srovnání s trilogií Phoenix Wright, což pomáhá vyniknout charakterovým skřítkům. Šestiletý rozdíl mezi Apollo Justice a Dual Destinies byl zřejmý již při přechodu série z 2D na 3D grafiku, takže se zdá, že první zde remasterovaná hra dostala mnohem větší vizuální vylepšení ve srovnání se dvěma novějšími hrami. Je to další ukázka výrazných nekonzistentností této trilogie, ale zase nejde ani tak o zápor jako o vtípek, že si při jejich sledování vedle sebe neubráníte čas, ale na požitek z jednotlivých her to nemá žádný vliv. vůbec.

Alternativní oblečení pro Phoenix, Apollo a Athenu v Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy, které bylo dříve uzamčeno pomocí DLC.

Oblečení, které bylo dříve uzamčeno pomocí DLC, je nyní součástí remaster packu, takže si nemusíte připlácet, aby Phoenix tentokrát vypadal jako idiot. | Obrázek kreditu: Capcom

Kromě svých tří hlavních titulů obsahuje trilogie Apollo Justice dvě další příběhové kapitoly a šest alternativních outfitů pro hlavní hratelné postavy, z nichž všechny byly původně vydány jako placené DLC pro Dual Destinies a Spirit of Justice; a také kompletní galerii uměleckých děl, animací a hudby ze všech tří her, která také poskytuje přístup do zcela nového animačního studia.

Položky DLC, které byly dříve pouze pro Japonsko, však stále nebyly lokalizovány, takže anglicky mluvící finalisté se budou muset nadále potýkat s nedostatečným přístupem ke kvízu Turnabout Deduction a alternativním outfitům DLC inspirovaným Basarou pro Phoenix, Apollo a Athena. (Ano, bohužel, údiv nad tím, že malý twink Apollo je ve skutečnosti spíše unesen, zůstává doménou japonských majitelů 3DS.) Kompletista, který již vlastní originály se všemi svými DLC dostupnými na DS/3DS, by měl mít na paměti, že jediný zbrusu novým materiálem jakékoli váhy je zde animační studio. Zda je to zklamání nebo ne, bude pravděpodobně záviset na vaší touze hrát tyto hry snadno na moderním hardwaru, doprovázené podrobnějšími kresbami a zavedením systému odměn (tj. úspěch / trofej).

Dobře, tak kde nás to všechno zanechává? Trilogie, která možná ve skutečnosti není „trilogií“, ale je souborem tří velmi dobrých her, z nichž dokonalost alespoň jedné se statisticky stane kopcem, na kterém šťastně zemřete. A nezapomínejme na to, že trilogie Apollo Justice přináší klasické hry, které bylo stále obtížnější získat z pohodlného pohodlí vašeho PC, Switche nebo konzole PlayStation/Xbox poslední generace dle vašeho výběru. Krátká úvodní obrazovka dokonce kontextualizuje toto znovuvydání jako zčásti akt zachování hry, což je problém, který je osvěžující vidět Capcom přímo uznat, i když jejich obavy nejsou žádným překvapením vzhledem k jejich nedávnému rekordu ve věci remaků a remasterů.

Trilogie Apollo Justice: Ace Attorney je o něco méně soudržná ve srovnání se dvěma kolekcemi, které byly před ní, ale stále odvádí dobrou práci a přináší klenot série na nové platformy a nové publikum v době, kdy tyto hry jinak riskují. zůstat pozadu. Zda se její trochu chabé pokusy postavit se jako samostatná trilogie ukáží jako účinné při přilákání nových hráčů, se teprve uvidí, ale samozřejmě je to hra, kterou musíte hrát, pokud jste již fanouškem série – a pokud jste byli přitahuje franšíza prostřednictvím posledních dvou remasterovaných kolekcí a ještě jste tyto tři hry neobjevili, čeká vás speciální lahůdka.

Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy dnes vychází na Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One a PC (přes Steam) za 40 GBP/50 $. Tato hra byla recenzována pomocí kopie Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy pro Nintendo Switch poskytnuté vydavatelem.