Recenze: Wonder Boy Collection (Nintendo Switch)

2x1_nswitch_wonderboycollection_image1280w-jpeg

Wonder Boy Collection, vyvinutá společností Westbone Bit Entertainment, je, uhodli jste, sbírka her z franšízy Wonder Boy. Série Wonder Boy zahrnuje sedm her a malou hrstku předělávek a remasterů, z nichž všechny byly vydány na Nintendo Switch.

Tato kolekce obsahuje čtyři klasické hry Wonder Boy, které jsou zachovány ve stejném formátu a stylu, jako když byly původně vydány – žádné předělávky nebo efektní palety. U těchto her máte pocit, jako byste oprášili kazetu a zapojili ji do zařízení Game Gear nebo Sega Genesis. Tyto hry jsou původní Wonder Boy, Wonder Boy in Monster Land, Wonder Boy in Monster World a Monster World IV.

Wonder Boy, hra, která spustila franšízu, je podobný příběh jako klasická hra Super Mario Bros. Hlavní hrdina, Tom-Tom, musí zachránit svou přítelkyni před netvorem, který ji unesl. Ani hratelnost není příliš vzdálená. Většinou běháte a skáčete přes nepřátele, ale máte ukazatel zdraví, který se snižuje, když vás zasáhnou nepřátelé a nebezpečí. Jsou zde velmi lehké RPG prvky, kde se můžete vybavit zbraněmi a dokonce použít skateboard (já vím!), aby vám pomohl v některých úrovních. I když hratelnost je něco, co jsme v životě určitě hráli všichni, Wonder Boy má nepopiratelné kouzlo a poutavý soundtrack, který mě uchvátil mnohem déle, než jsem čekal.

Druhou hrou v této kolekci je Wonder Boy in Monster Land. Tento se od původního Wonder Boy docela liší, protože posiluje prvky hraní rolí. Wonder Boy in Monster Land zahrnuje úkoly, jako je utrácení vydělaných mincí za vybavení, zbraně a buffy, které vám mohou pomoci zlepšit zdraví, způsobit další poškození nebo dokonce zvýšit vaši rychlost. Lineární směr stranou, bylo hezké vidět, jak se tyto prvky zavedly, aby se odlišily od původního Wonder Boye. V Wonder Boy in Monster Land máte také pískové přesýpací hodiny, které se během hraní pomalu vyčerpají; pokud přesýpací hodiny dojdou, vaše postava spadne a hra skončí. Nebojte se příliš, protože poražení nepřátel vám poskytne mini přesýpací hodiny, které dokážou dobít váš časovač. Zjistil jsem, že je to jedna z nejslabších her ve sbírce. Můžete říct, že zavedlo mechaniky, které nebyly úplně propracované, a zbývající hratelnost nestačila na to, abych do toho investoval.

Další na řadě je Wonder Boy v Monster World - ne Land, World - pátá hra ve franšíze. Tato hra představuje nového hrdinu Shiona a několik hlubších RPG prvků. V Wonder Boy v Monster World se můžete zapojit do vedlejších úkolů a abyste mohli postupovat příběhem, musíte hledat určité jedince. Na tu dobu byly tyto RPG prvky mnohem hlubší, než jsem očekával. Přesto bylo vložení těchto mechanismů do hry jako tato působivé, ale velmi nepohodlné. Bylo těžké sledovat questy a kam jsem potřeboval jít a co dělat dál.

Poslední hrou v této kolekci je Monster World IV. Je to první titul ve franšíze Wonder Boy bez „Wonder Boy“ v názvu. Je to asi dáno tím, že je také první s ženskou hrdinkou. Monster World IV, původně japonská exkluzivita, nebylo možné na Západě hrát až do vydání Virtual Console na Nintendo Wii. Hraje se jako modernější hra s bočním rolováním a vrací sérii zpět k lineárnější plošinovce, na rozdíl od Wonder Boy v Monster World. Vizuální prvky této hry a chytré a zábavné dialogy jsou tím, co tuto hru odlišuje od ostatních – spolu s mnohem čistší a rychlejší hratelností.

Kolekce jako celek nabízí obvyklé možnosti, které v systému nabízí mnoho klasických sběratelských her. V nastavení najdete možnost změnit poměr stran na celou obrazovku, původní poměr stran a také mnoho dalších možností. Na každou hru můžete také umístit filtry, jako například CRT dokonalé, plynulé a pro mnohé extrémně nostalgické. Když není celá obrazovka, uvítá vás barevný rámeček, který zobrazuje čtyři protagonisty této kolekce, která je stejně jasná a živá jako hry samotné. Hru můžete také zrychlit pomocí možnosti rychlého převíjení vpřed a vzad, když dojde k chybě. Velmi užitečné!