Přednosti, Novinky / Hry, Nintendo

Recenze: Cat and Ghostly Road (Nintendo Switch)

Cat and the Ghostly Road je dobrodružná/logická hra typu point-and-click, kde hrajete za roztomilou bílou kočku. Právě když se chystáte na těžkou cestu vzdát, zachrání vás malíř. Malířovu duši pak ukradne démon a kočka bude pokračovat v cestě. Zkoumáním různých dimenzí, mluvením s démony a duchy a používáním své kočičí zvědavosti je jen na vás, abyste našli duši svého pána a zachránili mu život.

Cat and the Ghostly Road je super zábavná hra, ve které můžete prozkoumat a zažít spoustu věcí. První část vaší cesty zahrnuje zadání jednoho z obrazů vašeho mistra a interakci s tamními postavami. Celá hra zhruba sleduje tento formát: mluvte s různými tvory, použijte jejich triky k řešení hádanek a přejděte k dalšímu nastavení. Například jedním z prvních tvorů, se kterými se setkáte, je duch, který vám říká, jak vstoupit do duchovní dimenze. Řekne vám o tajných dveřích, ke kterým potřebujete klíč, ale vysvětlí, že to může být cokoliv, nejen obyčejný klíč. Musíte mluvit a obchodovat s jiným duchem, abyste získali tento klíč, a pak najděte dveře.

V této hře však můžete duchy vidět a mluvit s nimi pouze v „duchovém režimu“. Protože jste kočka, máte schopnost vidět to, co lidské oko nevidí. Pro přístup do tohoto režimu jednoduše klikněte na tlačítko Y. To je velmi užitečné, protože některé hádanky nelze vyřešit lidským okem. Později ve hře také získáte schopnost proměnit se v „lidskou kočku“, což vám umožní vypadat méně zranitelně vůči určitým duchům. Do tohoto režimu vstoupíte pomocí ZL.

Máte také inventář přístupný pomocí X, který vám umožňuje uchovávat předměty, které byste mohli potřebovat pro hádanky. Některé předměty lze zkombinovat a vytvořit nový předmět, což se provádí jednoduše podržením jednoho předmětu a stisknutím A na jiném předmětu. Chcete-li použít předmět ve hře, poklepejte na A ve svém inventáři, poté jej přesuňte na předmět, se kterým chcete interagovat, a znovu stiskněte A.

Ovládací prvky v této hře jsou poměrně jednoduché a jsou vždy zobrazeny, abyste na ně nezapomněli. Pohybujte svou postavou páčkou L, pohybujte kurzorem páčkou R.

Grafika této hry je také velmi povedená. Umění je opravdu pěkné na pohled, protože všechny krajiny a zvířata jsou super krásné a relaxační. Dokonce i děsiví démoni mají skvělé vzory.

Hudba také přispívá k uvolňujícímu, ale zároveň děsivému prostředí této hry, díky čemuž si ji můžete naplno užít jako strašidelný a tajemný, ale také klidný a dojemný zážitek.