Přednosti, Novinky / Hry, Nintendo

Recenze: Make Way (Nintendo Switch)

Make Way je závodní hra pro více hráčů vyvinutá společností Ice BEAM a publikovaná společností Secret Mode. Předpokladem této hry je závodit proti NPC, místním přátelům nebo online protivníkům na základě tratí, které jste postavili. Upřímně, tento titul není to, co jsem očekával, tak si o něm pojďme promluvit.

Jednou z největších předností Make Way je multiplayer. Nabízí online kooperaci napříč platformami, což je úžasné. Několikrát jsem se s někým spojil online, obvykle jsem to byl já a jeden další člověk. Jinak bylo vzácné, aby byli ostatní lidé online. Několikrát jsem si musel hrát se sestrou a bratranci a bylo to mnohem zábavnější. (Hlavně proto, že jsme na tom byli tak špatně.)

Většinou jsem hrál sám, abych zvládl ovládání. Aut je na výběr slušné množství, ale kromě vzhledu jsou všechny totožné. Žádné auto není rychlejší nebo snadněji ovladatelné než jiné. Neexistují žádné statistiky k zamyšlení; prostě popadněte své oblíbené auto a jeďte.

Když hrajete sami, máte k dispozici čtyři režimy: Race, Classic, Chaos a Custom. Jediný režim odemčený na začátku je Race. Zde si můžete přizpůsobit počet NPC, proti kterým chcete hrát, a jejich obtížnost: Training, Easy, Medium, Hard nebo Extreme. Trénink jsem neprováděl proto, že by NPC představovaly hrozbu, ale protože jsem měl problémy s ovládáním.

Když vstoupíte do závodu, objeví se několik kusů tratí. Vy a ostatní hráči si můžete vybrat jednu a poté je poskládat a vytvořit jednu stopu. Takže místo toho, abyste dělali kola na jedné dráze, cesta je jeden dlouhý souvislý kus. Každý kus označuje nový kontrolní bod. Body budete získávat podle toho, jak dobře projdete kontrolami a zda jste první, kdo protne cílovou čáru. Tento proces se opakuje, dokud někdo nedosáhne určitého počtu bodů. To znamená, že některé závody budou mít celkem pět kol a jiné mohou být mnohem delší; vše záleží na tom, jak vy a vaši přátelé (nebo NPC) hrajete.

Ale samozřejmě, tady jsou ovládací prvky Make Way zmatené. Nebyl jsem velký fanoušek. Myslím, že ze zvyku jsem očekával, že se moje auto bude ovládat stejným způsobem jako Mario Kart. Tyto ovládací prvky bych však popsal spíše jako „fyziku ragdolla“. Nevím, jestli tomu tak skutečně je, nebo jen nejsem schopen ovládat své vozidlo. Nedochází k driftování, ale ostrých zatáček může být dost. Podržením tlačítka A zrychlíte a stisknutím B brzdíte. Pokud levou analogovou páku držíte příliš silně, vaše auto se otočí. Není snadné dostat auto zpět na trať (žádná slovní hříčka), protože kamera sleduje pouze toho, kdo je na prvním místě. Pokud postoupí příliš daleko a vy budete odříznuti od obrazovky, vaše auto exploduje a vy nemůžete dokončit tuto trať.

Naštěstí každá stezka slouží jako kontrolní bod. Takže pokud nemůžete skončit, teleportujete se na další stopu a můžete odtud začít, jakmile první hráč dosáhne této hranice. Nejde o to, že byste závod úplně neprohráli, ale protože jste nemohli dokončit tuto trať, nezískáte žádné body. Nevadilo mi to, ale zároveň to začalo být otravné. Když jsem hrál online, setkal jsem se s lidmi, kteří hráli hru jednoznačně častěji než já. Sotva jsem tedy dokončil své kousky. Jakmile někdo dosáhne určitého počtu bodů, bez ohledu na to, kolik kol zbývá, stane se to jednostranné a vy víte, že jste prohráli, ať děláte, co děláte.

Jde o to, že chcete získat první místo v Make Way. V opačném případě nezískáváte žádné body za odemčení čehokoli. I když se dostanete na druhé místo, nezískáte žádné body za svou celkovou úroveň. Ve hře je také mnoho k odemknutí: nové části tratí, auta, další herní režimy, překážky na trati a mnoho dalšího.

Jinými slovy, Make Way může být občas trochu zdlouhavé. U hry pro více hráčů jsem vlastně preferoval hraní sám, protože to byla moje nejlepší šance získat body a odemknout nové věci do hry.

Poté jsem odemkl klasický režim a nakonec jsem se rozhodl zůstat u závodního režimu. Klasika je popsána jako „způsob, jakým se má hra hrát“. Na tratích je jen málo nebo žádné stěny, nyní existuje zvýšení rychlosti a jsou zde předměty a nebezpečí. Objekty nebyly ničím zajímavé. Nechápal jsem, jak fungují, hlavně proto, že jsem skoro vždy sjel z okraje trati, než jsem mohl cokoliv udělat.

Již dříve jsem zmínil, že Make Way nebyla hra, kterou jsem očekával. Myslel jsem, že bych mohl vytvořit své vlastní písně a sdílet je se svými přáteli a online. (Myslet si Tvůrce hry Super Mario, ale se závodními tratěmi.) Nečekal jsem, že během závodu postavím dráhu po kusech a pak na ní nebudu moci znovu hrát. Jsem si jistý, že to je vlastní režim, ale nedosáhl jsem úrovně deset, abych tento režim odemkl.

Po chvíli mi Make Way připadal jako fuška. Musel jsem hrát dál, abych odemkl další funkce a režimy, ale stalo se to zdlouhavým a opakujícím se. Hra mě bavila a myslím, že je to jedinečný pohled na závodní žánr. Pokud hledáte něco jiného v závodním žánru, pak tuto hru rozhodně vyzkoušejte. Mějte však na paměti, že ovládání je křivkou učení a ve hře toho moc nezmůžete, dokud nebudete. odemkli slušné množství věcí tím, že si to nejprve zahráli několik hodin.