Recenze: Idol Manager (Nintendo Switch)

idol-manager-cover-jpg

Idol Manager je přesně to, co je napsáno na plechovce; stanete se manažerem idolové skupiny v Japonsku. To neznamená, že řídíte pouze popové hvězdy, ne. Jste zodpovědní za finance, personál, budování struktur, osobní vztahy, vytváření singlů, show, focení a mnoho dalšího. Je to svižné prostředí, kde si (doslova) nemůžete dovolit zpomalit.

Když spustíte Idol Manager, jsou vám nabídnuty dva režimy: Story Mode a Free Play Mode. Nejprve se doporučuje hrát Story Mode, protože tutoriál je nezbytný, pokud jste ještě nikdy nehráli Idol Manager. Mohou za to především nabídky a schéma ovládání (k něčemu se dostaneme později!). Volné hraní je v podstatě příběhový režim, ale bez jakékoli nápovědy nebo pokynů, co dělat dál. Tento režim je spíše pro situace, kdy máte za sebou dlouhou příběhovou kampaň a chcete se jen ponořit a vybudovat bláznivou skupinu idolů.

Jakmile se dostanete přes velmi náročný tutoriál, svět idol managementu je vaší ústřicí... a jak rušný a rušný svět to může být. Když začínáte od nuly, musíte nejprve: pořádat konkurzy a najímat idoly, postavit si pro sebe kancelář, najímat zaměstnance, stavět pro ně pokoje, aby mohli pracovat, posílat své idoly na představení a zájezdy, abyste si vydělali peníze a slávu, a jakmile to skončí. vše hotovo, můžete začít trénovat a připravovat se na svůj první singl. Tyto seznamy úkolů pouze poškrábou povrch mikroúkolů, které musíte splnit, abyste uspěli a vzali své idoly na cestu kolem světa.

Konkurz na idoly není tak vzrušující, jak to zní. Můžete si vybrat, zda uspořádáte místní, regionální nebo celostátní konkurzy, přičemž každý z nich stojí tím více, čím širší je vaše vyhledávání. Poté náhodně dostanete pět potenciálních idolů různého věku, dovedností (které lze trénovat) a osobností. Každý z nich má zvláštní vlastnost, která může usnadnit nebo ztížit řešení. Pak si najmete ty, které chcete, a ty, které nechcete, zahodíte. Počet idolů, které si můžete najmout, opravdu není omezen. Čím více jich však máte, tím více utrácíte na platy a tím obtížnějším může být váš každodenní život.

Začít jako manažer idolů není snadné. Máte celkem rozumný startovací rozpočet, ale pokud si nedáte pozor na finance, zjistíte, že bankrot se rychle blíží. Téměř každé rozhodnutí, které uděláte, stojí peníze, takže pro začátek musíte být neuvěřitelně chytří, jinak se ocitnete ve světě dluhů. I když můžete vydělávat peníze tím, že pošlete své idoly do práce, vyčerpá to jejich fyzickou a duševní výdrž. Úder příliš nízko bude mít za následek depresi nebo zranění. To znamená, že musíte najít správnou rovnováhu mezi používáním svých idolů, správou financí a zároveň zvyšováním popularity své skupiny idolů.

Zpočátku se zdá, že Idol Manager má docela hlubokou mechaniku. Zvláště, když můžete budovat vztahy, důvěřovat každému idolu a upravovat si singly podle žánru, typu tance, propagace, tématu textu a dokonce i jednotlivého názvu. Tyto mechaniky však vyplouvají na povrch velmi rychle a ukazují povrchnost a repetitivnost Idol Manageru. Jistě, je zábavné najímat nové idoly a chrlit divoká jména singlů a sledovat, jak prolomí pět nejlepších, ale akce, které podniknete, jsou téměř totožné s těmi, které jste provedli na svém posledním singlu. Jakmile překonáte obtížný finanční začátek a začnete vidět zisk, hra se stane hračkou a zmíněná výzva zmizí. Je zvláštní, že je těžší selhat než uspět.

Očekával jsem, že budu mít větší osobní zapojení s idoly a zaměstnanci, než jak je prezentováno v Idol Manageru. Například, jakmile je váš personál přijat, existuje jen malá nebo žádná interakce kromě toho, že jim říkáte, co mají dělat. Pokud jde o idoly, můžete je vzít na kávu a popovídat si, flirtovat s nimi (na vlastní nebezpečí) a ptát se jich na jejich sny a cíle. Výsledkem je řádek nebo dva dialogu a poté zvýšení nebo snížení statistiky. Po výběru možnosti chatu je to. Neexistuje žádná možnost odpovědět nebo položit další otázky. Je to jedinečný příběh, a i když jsou idoly častěji roztomilé a všichni mají někdy unikátní osobnostní rys, není v nich nic víc než to.

Idol Manager není nová hra, protože původně vyšla na PC. Verze Nintendo Switch je přímým portem verze pro PC, což znamená, že ovládání je optimalizováno pro myš a klávesnici. To znamená, že ovládací prvky Nintendo Switch jsou nadprůměrné. Naštěstí existují kombinace tlačítek, které vám usnadní život, jako je držení ZL a použití levé páčky k rolování. To neomlouvá skutečnost, že pro výběr jednotlivých možností musíte k pohybu kurzoru po obrazovce používat levou páčku – některé možnosti vyžadují neohrabané klikání a přetahování. S radostí bych zvolil možnost dotykové obrazovky v handheldu, aby se výrazně zlepšil zážitek z hráče. Bohužel to není něco, co se rozhodli zahrnout.