Recenze: Wonderland Nights: Diary of a White Rabbit (Nintendo Switch)

Wonderlandnights5-jpg

Wonderland Nights: White Rabbit's Diary nemusí nutně oslovit fanoušky Alenky v říši divů, nemyslím si. Je to vizuální román politických a osobních intrik. Chci říct, líbila by se hra o národní politice za Elsiným sňatkem fanoušky Frozen?

Dobře, možná. Někteří fanoušci se v dnešní době rádi ponoří hluboko do kánonu, takže zde je premisa Wonderland Nights. Jednou za rok se čtyři království říše divů setkávají, aby vypracovali smlouvy a zásady týkající se magie, státních hranic a dalších věcí. Toto shromáždění se koná a jako Bílý králík je vaší odpovědností náležitě naplánovat aktivity všech. Vypadá to jako způsob, jak všechny pobavit, ale jde to mnohem dál. Je třeba zvážit aliance. Jsou věci k objevování. Téměř pod každou vrstvou se skrývají intriky, podvody a intriky a pouze zapojením účastníků můžete odhalit vše, abyste dosáhli požadovaných výsledků.

Tady se odehrává celá vaše hra. Každý den má jiné aktivity a vy jednoduše přiřazujete postavy, které se těchto aktivit účastní. Získáte krátký dialog a vše zajímavé, co se objeví, se zaznamená do vašeho deníku. Když jsou všechny aktivity dne dokončeny, dostanete konec na základě vašich výsledků.

Tak kde je hratelnost? Začíná to vlastně po prvním díle. Zpočátku shromáždíte náhodné lidi, abyste viděli, co se stane.

Když však začnete získávat informace, můžete s nimi být strategičtější. Pokud chcete, aby se hlasování ubíralo určitým směrem, můžete spárovat citlivější postavu s postavou, která pravděpodobněji ovlivní vaše myšlení. Máte dva lidi, kteří milují sokolnictví? Spárujte je a uvidíte, jak je jejich zábava uvolňuje. Našli jste dva lidi, kteří nemají rádi Srdcového krále? Víte, co s nimi dělat.

Vše se odvíjí jako v detektivním románu. Pátráte po motivacích a tajemstvích a využíváte asociace, abyste je odhalili, naučili se trochu víc a pak to zkusili znovu. Existuje několik konců a dějové body jsou dostatečně zajímavé (a někdy i vtipné), aby hráče udržely v záběru… každopádně na malou chvíli.

Noci v říši divů bohužel stojí v cestě dvě zásadní věci. Prvním je opakující se charakter hry. Není toho moc, co by porušilo vzorec pár a hraj, páruj a hraj. Chápu, že se jedná o vizuální román, ale otevřená povaha párování znamená, že příběh není vyprávěn příliš dobře. Získáte kousky kontextu, které jsou oddělené od zbytku, a pak dostanete konec. Teprve po pár dohrání se příběh začne skutečně odvíjet tak, jak má.

Druhý problém je, že hlasový projev je špatný. Většina postav je ztvárněna tak, jako by je žákům četla učitelka ve školce, která si tuto knihu prošla až dvakrát mockrát. Je to tak trochu zároveň přehnané, ale bezcitné. A nepomáhá ani to, že nahrávka zní amatérsky. Objemy náhodně přeskakují, některé znaky se ozývají a skloňování ne vždy odpovídá situaci (nebo dokonce předchozímu řádku). Možná vývojáři utratili celý svůj rozpočet na kresbu, protože hra vypadá fantasticky. Odvážně ilustrované statické scény mají hodně hravou povahu. Koupil bych si ji, kdyby to byla kniha v Barnes & Noble.

Tato kombinace problémů však pravděpodobně bude stačit k tomu, aby hráče odradila od toho, aby tuto hru prosazovali více než dvakrát. To znamená, že nikdy nebude dosaženo těch nejuspokojivějších konců. A co je horší, znamená to, že budete hotovi asi za hodinu, takže to bude spíš noc v říši divů než noc venku. Fanouškům Alice by bylo lépe ponechat politiku politikům a trávit čas v jinak angažované říši divů.