Pixelated Gamer Daymare: Recenze z roku 1998 (PS4) The Nightmare Begins Classic Survival Horror Závěr

Daymare: Recenze z roku 1998 (PS4) – Pixelated Gamer

Daymare: 1998 přináší zpět brutální obtížnost, kuriózní hádanky a mnoho syrových herních mechanismů, které byly vytvořeny se samotným představením žánru survival hororů. Co začalo jako neoficiální remake RE2 s názvem „Resident Evil 2 Reborn“ , vyrábí jej Invader Studios, se nakonec vyvinula ve vlastní hru. Slibovala, že hráče vyděsí retro zážitkem silně připomínajícím hororové hry z konce 90. let, kterými to všechno začalo. Překvapivě to také dokázal malý tým asi 10 lidí, jejichž vášeň pro hry a horory dala vzniknout Daymare: 1998.

Příběh hry se točí kolem tří hlavních postav spolu s vedlejším obsazením pro některé chytré zvraty. Uvidíte, jak se smrtící události odvíjejí z různých pohledů a časových linií, kde všechny cesty nakonec vedou ke vrcholnému zúčtování a strhujícímu konci. Mezi protagonisty kampaně patří několik členů týmu speciálních jednotek, známí jako HADES, a místní ranger, který se na první pohled zdá být chycen uprostřed šílenství. Samovo spojení s touto děsivou událostí je však mnohem hlubší, než si kdy dokázal představit. Jeho rodné město Keen Sight v Idahu je nulovým bodem nákazy, která proměňuje mírumilovné venkovské lidi v příšery, které postupem času jen mutují v horší výtvory. S každou další minutou se úroveň nebezpečí exponenciálně zvyšuje.

Pro toto dobrodružství je na místě milovaná perspektiva třetí osoby, která je pro tento specifický žánr a éru naprostou nutností. Váš pohyb je promyšlený a pomalý, kde každé rozhodnutí musí být silně propočítáno. To, co se skrývá ve stínech, má silné následky. Nemrtví na vás zaútočí nepředvídatelnou rychlostí a nevyzpytatelnými pohyby, čímž se rychle dostanete na obrazovku Game Over.

Zdraví a munice jsou vzácné. Tuhle neproběhneš ani neprostřelíš. Sledujte, co máte, a balíčky zdraví a výdrže používejte pouze tehdy, je-li to naprosto oprávněné. Přístup k těmto datům a ostatním základním herním datům ve hře je prostřednictvím interaktivního náramku s LCD displejem. Budete zde moci získat svůj inventář, zobrazit mapu regionu, poznamenat si svůj zdravotní stav a zejména nabít své střelné zbraně prostřednictvím svého zařízení. Toto je nová herní mechanika, která absolutně zvyšuje napětí s každou novou hrou a setkáním s nepřítelem. Hráči budou muset ručně načíst každý klip a jeho odpovídající klip. Není zde žádné tlačítko pro snadné opětovné načtení, pokud nemáte to štěstí a zabalíte několik plně načtených klipů. Navíc se hra během těchto úprav nezastaví, což dále zvyšuje obtížnost.

Díky tomu budete čelit každému střetnutí tím nejtaktičtějším možným způsobem. Když vás přepadne více než jeden nepřítel, můžete přejít od úplné kontroly k čistému chaosu; nechat tě běžet o život. Často budete muset udělat právě to, abyste přežili. Strategické uhýbání před nepřáteli, které vám poskytne dostatek času na nabití posledních zbývajících kulek, je to, co vás udrží v pomalém pohybu tímto příběhem. Buďte přesní, miřte na hlavu, udržujte své klipy nabité a nebuďte překvapeni, když se nemrtví vrátí.

Průzkum je nezbytný, protože je povinné najít zásoby a odhalit další podrobnosti o znepokojivých událostech, které se před vámi odehrávají. Ve městě Keen Sight je několik nočních můr a každá z nich nabízí fantastické osvětlení, strašidelný zvuk a vynikající design úrovní. To zahrnuje strašidelnou nemocnici, která do tohoto předpokladu dokonale zapadá. Prozkoumáte také centrum města, kde je město v plamenech a zcela pohlceno nemrtvými. Později budete muset uniknout zrádným kanálům plížícím se zlotřilými tvory, kde boj nebo útěk jsou jediné dvě možnosti.

Každá úroveň představuje hráčům jedinečné hádanky k vyřešení, což je další nesmírně nostalgický prvek, který fanoušci RE opravdu ocení. Některé jsou také velmi obtížné, jeden zahrnuje replikaci přenosu Morseovy abecedy. Ke konci každé kapitoly na vás bude čekat šéf nebo obrovská výzva, než půjdete dále ve hře a postavách. Obtížnost je nepochybně občas strmá a na místě nejsou žádné úchyty. Vězte to předem a připravte se na to, a ocitnete se v opravdu odměňujícím zážitku z hororu přežití. Jak budete postupovat, získáte v této napínavé 20hodinové kampani hlubší vhled do rolí, osobností a pozadí jednotlivých protagonistů.

Graficky hra zjevně není nijak velkým AAA vydáním, co se týče efektů a zpracování. Pro účely tohoto projektu to však podle mého názoru není negativní aspekt. Upřímně řečeno, cítil jsem, že umělecký styl, animace a celková prezentace, které zde byly poskytnuty, nesmírně pomohly této hře dodat klasickou atmosféru RE, na které tým strávil tolik času zdokonalováním. Je drsný, temný a niterný, což vás jistě vtáhne do tohoto nádherného návratu k retro hororu. Je plný ošuntělých dialogů a cutscén; U tohoto titulu bych to nechtěl jinak. Pokud se vám podaří porazit hru (a vyzývám všechny, aby vydrželi až do konce), určitě si počkejte na konec titulků, protože po tomto bodě na hráče čeká něco speciálního. Další velmi pěkný dotek od vývojářského týmu.

Daymare: 1998 od Invader Studios vrací ten pocit hrůzy, kde na vás za každým dveřmi a za každým temným rohem trpělivě čeká něco děsivého; navozovat ten výrazný strach a vzrušení, jaké jsou schopny vyprodukovat pouze opravdové survival horory. Tato hra byla pečlivě vytvořena pro ty, kteří milují především klasické hry Resident Evil z 90. let a jejich odlišné herní prvky. Pokud jste členy tohoto klubu, nenechte si toto dobrodružství ujít.

Recenze poskytla společnost Destructive Creations