Recenze: Sonic Colors: Ultimate (Nintendo Switch)

Navzdory tomu, co říká net, se mi Sonic Forces líbil. Je to jedna z mých oblíbených her pro Switch a mnohokrát jsem se k ní vracel. Na druhou stranu jsem nikdy neměl rád Sonic Colors na Wii. Slyšel jsem, že mnozí tomu říkají "nejlepší 3D Sonic hra", ale neviděl jsem, co viděli oni. To znamená, že jsem se těšil na Sonic Colors Ultimate, abych mohl dát hře další šanci.

Sonic Colors Ultimate vás provede 45 "úkony", abyste zachránili "mouchy" před kontrolou Eggmana. Hra je rozdělena mezi rychle se rozvíjející 3D sekce a 2D sekce zaměřené na platformu. Z rovnováhy mám smíšené pocity. Zdá se, že 2D části dominují většině hry, přičemž několik 3D sekcí je roztroušeno sem a tam. Mnoho aktů je zcela ve 2D a bohužel se cítí být spojeni. Ze šesti úrovní v každém světě (před šéfem) se dvě nebo tři zdají být výplňové; nastavit tak, aby se prodloužila hrací doba.

Cutscenes jsou představeny v celém příběhu, z nichž všechny byly ve srovnání s Wii vylepšeny. Přestože je rozlišení vyšší, samotná grafika působí zastarale; kromě několika scén, které měly vyšší produkční kvalitu, jako je úvod. Ty hodinky doopravdy No, a je zřejmé, že Sega za ně v té době utratila spoustu peněz. Pokud jde o skutečný příběh v přestřižených scénách ... to je špatné. Rozhodli se pro „humorný“ tón, přičemž neustále praskaly vtipy, ale padaly téměř úplně naplocho. Písmo mi přišlo nesmírně bolestivé, a protože 90% příběhu tvoří vtipy, v jednom z nejhorších zvukových příběhů, které jsem kdy viděl, vám toho mnoho nezbylo.

Ovládací prvky mají také určité problémy. Sonic má volné ovládání, což funguje docela dobře, když jedete rychle. Ale kdykoli hra chce, abyste zpomalili a přepnuli platformy, ovládání může být docela bolest. Některé barevné schopnosti, zejména u „Spikea“ a „Frenzy“, mají také velmi zvláštní ovládání. Spike má tendenci jít jedním směrem bez ohledu na to, kterým směrem se vydám, a Frenzy má strašnou zatáčku a hybnost.

Když jsem dal dohromady všechny tyto věci, vypadaly mé první dojmy ze hry průměrně. Poté, co jsem porazil hlavní příběh, jsem stále nechápal, proč se lidem tato hra líbí. Jakmile jsem začal hrát úrovně, začaly věci cvakat. Dosáhnout pozice „S“, porazit nejlepší časy a sbírat prsteny Red Star Rings je docela zábava a dokonce jsem si užil některé průměrnější 2D úrovně. Toto je styl, ve kterém Sonic Colors opravdu září. Musíte si však odemknout všechny barevné schopnosti, než si hru opravdu užijete, což znamená, že si nejprve budete muset zahrát dobrou část příběhu. Bohužel neexistují ani online žebříčky, které by soutěžily o nejlepší časy.

Vaši hru doprovází dobrá hudba. Soundtrack k Wii zní stále úžasně, se spoustou nezapomenutelných melodií. Přibyly i remixy, a přestože jsou dobré, žádný pro mě není lepší než originály; Bohužel nelze přepnout zpět do režimu „Pouze původní zvuková stopa“. Také škoda: Music Pack DLC. Přišla s ní moje recenzní kopie hry, ale na eShopu není žádný popis toho, co to je, kromě „3 exkluzivních originálních herních remixů, které vás udrží v chodu, zatímco utlumíte Dr. Eggman“. Po nějakém průzkumu toho chápu, proč nechtějí jít do detailů. Vypadá to, že odstranili remixy Planet Wisp ve standardní verzi a uzamkli je pro obsah ke stažení bez skutečného důvodu kromě peněz. Všechny ostatní světy mají standardní remixy. Upřímně řečeno, je to nechutné.

Další věc, kterou lidé mohou považovat za hrubou, jsou problémy. Narazil jsem na spoustu chyb, od hudebních skladeb, které nehrály správně, až po Sonic, který spadl z automatické sekce, dokud nezemřel. Upřímně řečeno, narazil jsem na příliš mnoho chyb, abych je mohl vyjmenovat, ale v konečném důsledku zde je, že na některé narazíte v jejich aktuálním stavu. Většina z nich jsou jen nepříjemnosti, ale některé z nich brání hraní. Mám pocit, že pro tuhle dostaneme docela dost záplat. Můžete také narazit na několik zábavných problémů. Měl jsem několik příkladů 3D hraní ve 2D oblasti, se kterou se skvěle hraje. Ale pravděpodobně to bude také záplatované (hodně k mému smutku).

Něco skvělého, co musím zmínit, jsou skoky speedrunu. Ve verzi Wii je použito několik cool out of bounds speedrunnerů. Místo toho, aby je Sonic Colors Ultimate opravil, dělá jedno z nejlepších rozhodnutí, jaké jsem kdy viděl. Skoky lze stále provádět. Ale mimo hranice se přehraje vokální klip Tails se slovy jako: „Sonic ... kde jsme? Nebo „Aha, to je ... jiné ...“. Je to velmi chytré a vývojářům za to tleskám.

Celkově je Sonic Colors Ultimate smíšeným remasterem dobré hry. Má spoustu chyb a několik špatných možností, ale je to zábavný způsob, jak hrát Sonic Colors. Pokud již na Wii vlastníte kopii Sonic Colors a hrajete ji dobře, není důvod kupovat ji na Switchi. Pokud ale chcete hrát na moderní konzoli, je to pro vás. Z hlediska výkonu hra běží rychlostí 30 snímků za sekundu s občasným momentem „co se to sakra děje s mojí snímkovou frekvencí“. Zjistil jsem, že je použitelný, ale někteří by mohli raději hledat jiné platformy pro hladší zážitek. Za 39,99 $ (nepočítaje DLC) nabízí Sonic Colors Ultimate slušnou zvukovou zábavu.