Recenze Werewolf: The Apocalypse Earthblood

Série stolních RPG White Wolf Publishing, Werewolf: The Apocalypse, je již dlouho základem mezi fanoušky stolních počítačů po celém světě. Málokdy jsme však měli příležitost ponořit se do světa World of Darkness ve formě videoher. Cyanide Studios, vývojáři Blood Bowl a Call of Cthulhu, není žádným cizincem v přinášení stolního lesku na herní trh, ale s IP tak ponořenou do tradice a historie jako Werewolf: The Apocalypse, Werewolf: The Can Earthblood Apocalypse Deliver?

Werewolf: The Apocalypse Earthblood je ve svém jádru lineární akční hra ze staré školy, která kombinuje hladkou, nenápadnou akci s adrenalinovým bojem a náročnými setkáními s bossy. Má zajímavý příběh, ale jeho hlavním cílem je poskytnout hráčům známý a zjednodušující design. Připomíná spíše hry z dob PlayStation 2 a PlayStation 3 než standardy stanovené dnešními velkými honosnými verzemi.

Tato jednoduchost je největším kouzlem hry i jejím největším pádem. Nedostatek složitosti s velkou částí mechaniky a designu úrovní je zpočátku závanem čerstvého vzduchu, ale ten vzduch se rychle stává zastaralým, protože se díky struktuře opakující se mise a nedostatku progresivního designu vkrádají prvky frustrace a nudy. pozdější fáze. boje. Přestože je solidní příběh, skvělý soundtrack a hratelnost ve stylu staré školy přitažlivý, na tomto světě temnoty je toho hodně, co si zamilujete.

Příběh sleduje Cahala, hrdého a mocného Garoua (nebo vlkodlaka pro ty z nás, kteří méně znají lingo Bílého vlka), jak se pokouší bránit svůj domov a sbalit si kufry před zlou společností. Garouové žijí v harmonii s Gaiou a brání ji před náporem neviditelné ruky Wyrma, zlého ducha podobného tvora, který si klade za cíl zkorumpovat a ovládnout celé Garou a lidstvo. Cahalova manželka je zabita při zpackané operaci, aby zničila společnost Endron, která provozuje iniciativu zelené energie, která slibuje inovace zcela novým biopalivem. Ukázalo se, že jejich agenda je mnohem ponurější. Odtud se Cahal vydává na cestu pomsty a vykoupení.

Vyprávění o Earthbloodovi moc nepředstavuje znovuobjevení kola, ale při práci s tak zavedenou IP RPG je často nejlepší nechat tradici a vesmír světa pohnout příběh kupředu. I když jsem si jistý, že velká část publika bude z komunity World of Darkness, hra je stejně dobrá, pokud jste v jejím vesmíru nikdy nic nezažili. Postavy, příběh a vesmír jsou vysvětleny dostatečně dobře, aby byly srozumitelné a přitažlivé pro každého, bez ohledu na jeho předchozí zkušenost s franšízou. Jistě budete mít lepší zážitek z lepšího porozumění vesmíru samotného, ​​ale jako samostatná hra je Werewolf: The Apocalypse Earthblood dokonale životaschopná pro ty, kteří hledají zábavnou akční hru. zabořit do nich zuby.

Na své cestě za pomstou a vykoupením Cahal používá tři hlavní formy k dokončení úkolů, které má po ruce. Jeho homidská lidská forma umožňuje Cahalovi procházet terénem jako každý normální člověk, komunikovat s elektronikou a zařízeními, sbírat zásoby a munici do kuše nebo tajně vytahovat nepřátele. Jeho druhá forma, forma Lupus, je forma podobná vlkům, která dává Cahalovi mnohem větší svobodu, když prochází malými tunely a vchody, které jsou jinak příliš velké pro jeho ostatní formy. Nakonec ho Crinosova forma promění v obrovského vlkodlaka, který zničí vše v okruhu pěti mil, než se dostaví vztek a Cahal se vrátí do normálu.

Hra se nikdy neodchyluje od svých základních principů bojového designu. Ke každému setkání lze přistupovat skrz nenápadný nebo čistý masakr, ale většina se odehrává známým způsobem. Strávíte několik minut vplížením se jako Homid, vytahujete nic netušící stráže, deaktivujete věže a kamery a sabotujete výztužné dveře. Ano, nekoneční nepřátelé staré školy ze systému rozmnožování brány nejsou jen ve hře; je skutečný mechanik.

I když velká část stealthu může být vyčítána, že je nudná a fádní, je to právě jednoduchost celého designu, díky kterému je zábavná a poutavá, aniž byste museli oblasti objevovat znovu a znovu. Stealth sekce Cahalova dobrodružství jsem si pro drtivou většinu hry opravdu užil, ale vzhledem k tomu, že se první stealth segment cítí téměř identický s posledním, někteří hráči ztratí zájem a půjdou na moji osobní opravu: formu Crinos.

Díky analýze základních směrovacích rutin stráží je AI stará jako prostředí a nenápadný design. Kontrola věží, vyhýbání se kamerám - to všechno mi přišlo velmi riskantní, dokud jsem si neuvědomil, že řešením číslo jedna pro každý problém ve hře bylo jeho rozmělnění na krev. Samozřejmě můžete sabotovat dveře výztuže, abyste oslabili nepřátele, ale jaký to má smysl? Téměř všechna setkání byla rychlejší, snadnější a mnohem krvavější, když byla vyřešena drápy a skoky vlkodlačí formy.

Stejně jako u mnoha her Werewolf: The Apocalypse Earthblood je boj velmi jednoduchý, velmi základní, velmi známý a nevyvíjí mnoho úsilí při růstu a vývoji, jak hra postupuje. Nicméně ani při tomto opakování v průběhu hry mě nikdy neomrzelo trhat mutanty, stráže, roboty, věže a prostě všechno, co mi do cesty překážel nějaký impuls nebo procesor.

Werewolf: The Apocalypse Earthblood je staromódní akční hra, která se ujímá velmi moderní arény. Jednoduchost designu nemusí vyhovovat každému, ale pro ty, kteří hledají základní bojové a nenápadné akční dobrodružství, je na nejnovějším ponoru do temného světa hodně co milovat.

Tato recenze Werewolf: The Apocalypse Earthblood byla vytvořena pro PC prostřednictvím obchodu Epic Games Store. Vydavatel poskytl digitální kód.