Tipy a testy, Novinky / Hry

Recenze Zau – Příběh dvou světů – Fun Academy

Vyprávění příběhů je jedním z nejlepších způsobů, jak lidstvo zprostředkovat naši historii, a může být obzvláště užitečné tváří v tvář smutku. Tento koncept je jádrem Tales of Kenzera: Zau, Metroidvania, která slouží jako akční hra i jako emocionální cesta k překonání smutku ze ztráty rodiče, inspirovaná vlastní zkušeností hlavního vývojáře se ztrátou otce. Daří se mu to hlavně v obou případech.

Hra a léčebné cvičení, vše v jednom

Obrázek přes Surgent Studios

jako Pohádky o Kezerovi: Zau Po otevření se setkáváme se Zubarim, mladým mužem z afrofuturistického města Amani, který se snaží vyrovnat s nadčasovou bolestí: jeho otec právě zemřel a bolest je téměř příliš velká na to, aby ji snesl. Ve snaze pomoci mu vyrovnat se s jeho smutkem mu matka Zubariho daruje knihu, kterou napsal jeho otec. Samotná hra se odehrává v Zubariho představivosti, když čte závěrečné dílo svého otce Báby, příběh šamana Zaua a jeho cestu za znovuzískáním svého otce od Boha smrti.

V průběhu hry se Zau setkává s mnoha zkouškami a čelí nebezpečným nepřátelům, přičemž se učí důležité lekce o sobě a životě. Co mě při hraní upoutalo více než cokoli jiného, ​​bylo to, jak se herní styl Metroidvania s hledáním vylepšení a schopností odehrával vedle Zauovy (a tedy Zubariho) osobní cesty.

Čím více schopností Zau získá, tím blíže se blíží k přijetí smrti své Baby. Zauovým společníkem na tomto dobrodružství je sám Bůh mrtvých, který se pokouší předat mladému šamanovi moudrost věků. Ještě zajímavější je, že získání každé nové schopnosti není jen jediná animace s tutoriálem (i když i ten tam je). Místo toho je každý z nich silou drženou jedním ze Zauových šamanských předchůdců během velkého soužení. Jejich sběr má za cíl nejen zmocnit mladého muže, ale také ho naučit hodnotě boje, přijetí, oběti a povinnosti.

Další vylepšení hry jsou také nabité emocemi a významem, nejpalčivější jsou odrazové body v dutinách velkých baobabů. Chtěl jsem je hledat nejen proto, že zvyšují Zauovo maximální zdraví, ale také proto, že tyto Úvahy poskytují důležité narativní momenty, kdy si Zau uvědomuje svůj život se svou vlastní Babou. A i když mezi Zubari a čtením jedné ze Zauových myšlenek nikdy není střih, je těžké si tyto okamžiky představit, aniž by vám tato myšlenka prolétla hlavou.

Před hraním hry na recenzi jsem se obával, jak můj vlastní smutek může ovlivnit mé pocity z ní. Přišel jsem blíž Tales of Kenzera: Zau s trochou obav, nevědouc, jestli to nemůže přinést staré rány. A to se také stalo, ale až ke konci. Můj hlavní problém s hrou je v tomto ohledu ten, že poselství o léčení a růstu je přehlušeno hratelností.

Tales of Kenzera: Zau je velmi podobný Ori a slepý les a jeho pokračování, pokud jde o hratelnost. Hlavní rozdíl je v tom Příběhy Kenzery dává postavě větší hloubku pomocí dialogů a tam a zpět mezi Zau a Bohem smrti vyplňuje prázdná místa mezi hlavními cíli. Postava pracuje v příběhy je také mnohem silnější, i když trochu předvídatelný.

Vždy mě více uchvátily odrazy než beaty velkého příběhu, protože rytmy příběhu byly vždy doprovázeny herním prostředím nebo se blížily platformové nebo bojové výzvě. Jinými slovy, hrát Tales of Kenzera: Zau neuvěřitelně odvádělo pozornost od svého příběhu a poselství, stejně jako Kde i série.

Fantastická Metroidvania s několika do očí bijícími nepříjemnostmi

Platformová výzva v Tales of Kenzera: Zau
Obrázek přes Surgent Studios

Udělat dobrou hru Metroidvania je neuvěřitelně obtížné, a i když mohu s jistotou říci Příběhy Kenzery je skvělá Metroidvania, pokulhává stejným způsobem jako mnoho jiných. Ale když to funguje, je to velká zábava.

Bojové mistrovství je bezpečnost

Bojový design je nade vše. Zau má přístup ke dvěma maskám, které mu umožňují různé formy útoku. Moon je specialistka na dálku s celoobrazovkovým energetickým výbuchem pro její lehký útok a úderem na blízko s jejím těžkým útokem. Slunce je zaměřeno na blízko a nabízí kombinaci tří zásahů pro lehký útok a odpalovací zařízení pro těžký útok. Přepínání mezi jednotlivými formuláři se provádí stisknutím tlačítka a žádný není ze své podstaty lepší než druhý. Jedním z prvních výletů, které ve hře budete mít, je vyčerpání měsíčních paprsků a nutnost přepnout se na Slunce, zatímco se výbuchy dobíjejí.

Během hraní budete sbírat mnoho různých vylepšení vaší sady, ať už prostřednictvím krátkého stromu dovedností nebo pomocí procházení a světových schopností, ale srdcem Kenzerina boje je interakce mezi Měsícem a Sluncem. Je zde jednoduchost, která zajišťuje, že vývojáři vždy vědí, co hráč má při navrhování mnoha bojových výzev.

Zvládnutí boje v Tales of Kenzera: Zau je velmi uspokojující, protože je snadno pochopitelný, a přestože není příliš hluboký, je dostatečně složitý, aby věci byly zajímavé po celou dobu hry, zvláště pokud si koupíte několik vylepšení.

Design úrovní může být frustrující

Pokud jde o prvky Metroidvania, Příběhy Kenzery je z velké části produktem malého, ale oddaného týmu. Existuje jen několik vylepšení procházení, ale stejně jako v boji, nabídka menšího počtu nových schopností umožňuje designu úrovní zpívat více. Na obrazovce je docela dost kreativity, i když nemáte přístup k mnoha způsobům pohybu, a v raných částech hry je ukryto dost tajemství, která se budete chtít vrátit s novými schopnostmi, abyste je objevili co je skryto. za tímto neprůchodným příkopem nebo touto neprolomitelnou zdí.

Jedinou slabinou Příběhy KenzeryDesign úrovní je založen na backtrackingu. Většina úrovní, které hrajete, má slepé uličky, kde jste nuceni kráčet své kroky na značnou vzdálenost, až vás to v některých situacích otravuje. Více frustrující je fakt, že hra má body rychlého cestování rozeseté po mapě, ale nikdy ne v lokalitách, kde by byly pohodlnější. Chápu, že vývojáři by rádi viděli, jak překonáváme plošinovkové výzvy obráceně, ale pokud se musíte vrátit do raných herních oblastí, abyste hledali tajemství, protektorování staré půdy, a to i s novými schopnostmi, může být únavné.

Také bych byl líný, kdybych se nezmínil o některých bojových výzvách v pozdních hrách, jejichž dokončení je prostě nepříjemné. Mezi konkrétním typem nepřítele, velkým množstvím vizuálního šumu na obrazovce a omezeným prostorem pro manévrování jsem si užil Příběhy Kenzery mnohem méně v jeho pozdějších fázích než na začátku. Na kouzlu jeho příběhu ani na hloubce jeho sdělení nezáleželo, když jsem byl naštvaný kvůli rvačce, kvůli které jsem si patnáct minut mlátil hlavu.

Hudba, hlasové herectví a herectví jsou všechny vítězné

Boj s bossem v Tales of Kenzera: Zau
Obrázek přes Surgent Studios

Pomineme-li mé problémy s některými rozhodnutími o designu úrovní a bojovými výzvami (které jsou pro mě ve hře jako tato velký problém), každá další část hry Tales of Kenzera: Zau dopadl přímo na nohy. Hudba, která využívá tradiční africké nástroje a vokální práci, je vždy přiměřená danému okamžiku, ať už něžná nebo optimistická. Psaní postav je fenomenální, zvláště pro Zau a Boha smrti, a různé NPC, které ve světě potkáte, mají své vlastní příběhy, které mohou vyprávět, i když jsou občas trochu předvídatelné.

Hlasové herectví je také špičkové, zvláštní zmínku patří Abubakar Salim a Tristan D. Lalla jako Zau a Bůh smrti. Salimova hlasová práce v reflexních bodech je pravděpodobně nejsilnější ve hře, protože přenáší svou vlastní bolest ze ztráty otce do Zauova hlasu.

V poslední době, Tales of Kenzera: Zau je více než technicky zdatný. Běží jako po másle při vysokých snímkových frekvencích, přichází s relativně komplexní sadou grafiky a možností přístupnosti na PC a během hraní jsem narazil na velmi málo chyb. Bylo několik okamžiků, kdy jsem se zasekl v geometrii nebo zažil podivnou fyzickou interakci, ale po drtivou většinu mého času to šlo velmi dobře.

L'essentiel

Pouštní prostředí v Tales of Kenzera: Zau
Obrázek přes Surgent Studios

Tales of Kenzera: Zau je fantastický vstup do stále více konkurenčního žánru Metroidvania. Stojí to za to, stejně jako dobrá hra nebo jako doplněk k emocionální bolesti, kterou můžete cítit v reálném životě. Mohlo by to být dokonce obojí. Ať už jsou vaše důvody jakékoli, najdete hru, která stojí za každou vteřinu vašeho času. Tales of Kenzera: Zau.

výhody

• Neuvěřitelně solidní smyčka hry Metroidvania
  • Rychlý a frenetický boj, jednoduchý, ale hluboký