Recenze Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes – A Wonderful Throwback

Eiyuden Chronicle: Sto hrdinů na PC

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes měla před vydáním hrbolatou cestu. Nejnovější (a bohužel poslední) hra od legendárního tvůrce Suikoden Yoshitaka Murayamy, původně plánovaná na rok 2022, je nádherně provedená JRPG, která je moderní i nostalgická. Především je to hra, ve které je vášeň vývojáře pro žánr patrná ve všem, od příběhu až po bitvy.

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes je jedním slovem velkolepá. Je to efektivní návrat k Suikodenu, ale možná ještě důležitější je, že kdyby to vyšlo v té době, lidi by to strhlo. Každý detail byl s láskou vytvořen, od ohromujícího prostředí přes design osvětlení a stínů až po volitelné možnosti hloubky ostrosti. Zvukový design je stejně krásný, s dojemnou hudbou, která podtrhuje události.

Ve hře je 120 naverbovatelných hrdinů a každý z nich má jedinečný design. Nejen, že to usnadňuje hledání hrdinů na hřišti, ale také je to pomáhá odlišit. Nikdy jsem nebyl zmatený mezi, řekněme, Yusukem a Wylerem, ale těšil jsem se, až vyzkouším každého nového hrdinu, se kterým jsem se setkal. Ne každý model je hit (trochu mě zklamalo, že jedinou otevřeně divnou postavou z mnoha dostupných byl sexuálně agresivní muž v upnuté kombinéze, abych uvedl jeden příklad), ale naštěstí jsou hity mnohem častější než šachy. .

Ne všichni hrdinové jsou však v boji ovladatelní. Některé postavy mohou převzít podpůrné role a poskytovat výhody, jako jsou další zdroje na sběrných místech nebo možnost měnit skupiny za chodu. Ostatní se pouze připojují k vašemu ústředí (o tom později). Přesto jsem nikdy neměl pocit, že by mé možnosti byly omezené. Pokud něco, zjistil jsem, že si dávám čas na levelování co největšího počtu postav.

Zdroj obrázků: 505 her

Každý naverbovatelný hrdina je představen malým příběhovým segmentem, který pomáhá definovat jeho charakter, a přestože existuje mnoho známých archetypů, existuje také spousta postav, které mu dávají vstup, jako je například bílý mág s problémy vzteku, které nasměruje do fyzické síly. nebo šestiletá dívka jedoucí do bitvy na stvoření podobném yettimu.

V boji vytvoříte družinu až deseti, včetně až šesti členů aktivní družiny. Pomocné postavy, jak již bylo zmíněno dříve, poskytují bonusy. Role společníka je zase vyhrazena pro povinné postavy, které nutně nechcete používat. Díky tomu máte spoustu příležitostí k vytvoření ideální party.

To však zahrnuje důležitý prvek strategie. Některé postavy mohou útočit pouze z přední linie, takže celá skupina těchto hrdinů bude bránit vašemu potenciálu. Ostatní zabírají dvě pole, takže jejich zařazení do party znamená o jednoho hrdinu méně. Někteří hrdinové mohou také spojit své dovednosti pro zničující hrdinský útok. Například stojí za to držet bratra a sestru pohromadě, když je to možné.

To neznamená, že hra je snadná. Někteří bossové mi dali několik pokusů a hraji JRPG téměř třicet let. Nedostatek schopnosti skenovat nepřátele může některé bossy extrémně ztížit, zatímco váš malý inventář se rychle zaplní, často runovými čočkami, které bych potřeboval opustit kobku, abych je vybavil. Jako takový jsem se ocitl v situacích, kdy šéf rychle žvýkal mé léčivé předměty, zatímco já jsem se snažil oživit své léčitele.

Občas se vyskytly grafické problémy, jako nepřirozené prolínání světla a stínu. Automatické ukládání probíhá pouze tehdy, když vstoupíte na mapu světa z města nebo dungeonu, a protože některé oblasti postrádají body uložení, může to být trochu frustrující, pokud si chcete dát pauzu, ale potřebujete pokračovat. Některé z mnoha miniher jsou také poněkud průměrné, zejména stavební mechanika města. Doby načítání jsou podle moderních standardů také poměrně dlouhé, což může být poněkud frustrující.

Souboj z kroniky Eiyuden
Zdroj obrázku: 505 her přes Steam

Jak již bylo zmíněno, někteří hrdinové, kteří se mohou verbovat, se připojí k vašemu městu v nebojové roli. Místo toho můžete těmto hrdinům dát na starost provozování obchodu nebo zařízení, jako je důl nebo farma. V praxi je však dostupných jen málo přizpůsobení. Nemůžete si vybrat, kam umístit horké prameny nebo restauraci, stačí se rozhodnout, že si jednu postavíte, jakmile bude možnost k dispozici. To pomáhá, aby byl konečný produkt soudržný, ale možná postrádá trochu kreativity.

Možná by postavy mohly vidět trochu větší vývoj. Mnoho rekrutovatelných postav vyčnívá ve svých úvodních scénách, ale pak jsou jednoduše odsunuty do příležitostné řady. Bylo by hezké vidět, že alespoň některé z nich budou dále prozkoumány, ale chápu, že je to pragmatická volba – koneckonců s více než 100 hrdiny a tak bohatým světem může být poskytnutí podrobného příběhu každému ohromující.

Hra obsahuje tři ústřední hrdiny, ale mezi těmi třemi je Nowa jednoznačně protagonistou velkých částí. I když se Seign připojí do party v rané fázi, není dlouho viděn, místo toho přebírá roli prokletého přítele s Nowou. Marisa se ze své strany objeví asi deset hodin po začátku hry.

Věci se trochu otevírají v pozdějších částech, s možností přepnutí do pohledu jiného hrdiny, ale Nowa se cítí jako ústřední hrdina. Skrze něj zažíváme velké části historie, ale to nemusí být nutně špatné. Nowa zapadá do formy idealistického hrdiny, který je v JRPG tak častý, ale podle mě je ze všech tří nejpoutavější.

Bitva u kroniky Eiyuden
Zdroj obrázků: 505 her

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes není v žádném případě dokonalá hra, ale je skvělá a skutečně ukazuje, že indie hra může stále uspět ve světě AAA, pokud má silnou vizi a vášeň. Murayama bohužel zemřel na začátku tohoto roku, ale zanechal nám skvělou závěrečnou hru, která slouží jako vhodný závěrečný titul, který shrnuje jeho odkaz.

Kronika Eiyuden: Sto hrdinů

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes měla před vydáním hrbolatou cestu. Nejnovější (a bohužel poslední) hra od legendárního tvůrce Suikoden Yoshitaka Murayama je nádherně provedené JRPG, které je moderní i nostalgické. Především je to hra, kde je vášeň vývojáře pro žánr patrná ve všem, od příběhu až po bitvy.

výhody

• Nádherný návrat ke klasickým JRPG
  • Skvělá grafika a design postav