Tales of Kenzera: Zau Review – The Weight of Life

Hjak jsi spokojený Tales of Kenzera: Zau To bude záviset na tom, jak nastavíte svá očekávání. První hra Surgent Studios byla účtována jako akční dobrodružný titul Metroidvania, ale pokud očekáváte, že přinese zážitek, který může konkurovat současným velikánům žánru, jako je Dutý rytíř ou Prince of Persia: The Lost Crown, je pravděpodobné, že budete zklamáni. Pokud však hledáte strhující a dobře vyprávěný příběh, Tales of Kenzera: Zau je jednoduchá hra, kterou lze doporučit.

2.5D hra Surgent Studios, odehrávající se v mystických zemích Kenzery, vás postaví do kůže Zaua, mladého šamana, který se snaží oživit ducha svého zesnulého otce, za což uzavře dohodu s Kalungou, bohem smrti: najít tři Velké duchy, kteří odolali Kalungovým voláním a pomohli jim přejít ze světa živých do říše mrtvých. Od této ústřední narativní premisy, přes způsob, jakým odborně zpracovává těžká témata, jako je smutek a ztráta, až po bohatý a pulzující svět, ve kterém se hra odehrává, existuje spousta důvodů, proč být ohromeni, když „jde prakticky o vše, co se týká Tales of Kenzera: Zau narativní ambice.

"Pokud počkáš Tales of Kenzera: Zau poskytnout zážitek, který může konkurovat současným velkým jménům v žánru, jako je Dutý rytíř ou Prince of Persia: The Lost Crown, je pravděpodobné, že budete zklamáni. Pokud však hledáte strhující a dobře vyprávěný příběh, Tales of Kenzera: Zau je jednoduchá hra, kterou lze doporučit.“

Hlavní z nich je hluboce osobní vyprávění v jádru zážitku. Vytvořeno jako pocta jeho zesnulému otci a vztahu, který s ním sdílel, režisér hry a zkušený hlasový herec Abubakar Salim (který ve hře také vyjadřuje Zau), témata smutku a jak se vypořádat se ztrátou milovaného jeden je vždy vepředu a uprostřed Příběhy Kenzery. V každé části hry se Zau snaží pomoci vytrvalému Velkému duchu postoupit do říše mrtvých a každá část a jedinečný oblouk, který ji doprovází, se fascinujícím způsobem spojují se Zauovým osobním příběhem a často vytvářejí skutečně dojemné momenty. .

Pomáhá to, že základní obsazení postav je tak roztomilé, jak je. Ústřední dvojice Zau a Kalunga jsou oba mnohovrstevné osobnosti a oba jsou nejen dobře napsaní, ale stejně efektivně a věrohodně oživeni vynikajícími hlasovými výkony. Vedlejší postavy, se kterými se během své cesty setkáte, i když nejsou tak důležité jako Zau nebo Kalunga, jsou také solidními doplňky k hereckému obsazení, z nichž každá přináší své jedinečné kouzlo a cenný příspěvek do příběhu a do jeho emocionálního jádra.

Výzdoba také dělá hodně práce. Země Kenzera, inspirované africkými kulturami a mytologiemi, jsou vždy nádherné a příjemné pro život. Herní svět má kouzelnou atmosféru podpořenou výborným vizuálem, který, ač není po technické stránce nejpůsobivější, ohromně těží. krásného uměleckého designu a výrazné rozmanitosti prostředí. I když je to někdy trochu frustrující Příběhy Kenzery okleštěný přístup k věcem, jako je průzkum, vám neumožňuje ponořit se do některých herních prostředí tak hluboko, jak byste chtěli (o tom za chvíli), je to, když nic jiného, ​​stále radost prostě existovat a pohybovat se ve světě.

„V každé části hry se Zau snaží pomoci vytrvalému Velkému duchu postoupit do říše mrtvých a každá část a jedinečný oblouk, který ji doprovází, se fascinujícím způsobem spojují se Zauovým osobním příběhem a často vytvářejí skutečně dojemné momenty. okamžiky."

Příběh a prostředí jsou bezpochyby hvězdami představení Tales of Kenzera: Zau, i když co se týče herních a designových prvků, zážitek působí mnohem nevyrovnaněji. Samozřejmě je to z velké části způsobeno tím, že je hra založená na příběhu – pravděpodobně mnohem více než cokoli, co jste zvyklí vídat v žánru Metroidvania – což znamená, že prioritou hry často je být co nejpřístupnější. To má na jednu stranu zjevnou výhodu v tom, že skvělý příběh hry si snadno naplno zažije co nejvíce hráčů. Na druhou stranu to také znamená Příběhy Kenzery je často mnohem jednodušší, než by si fanoušci žánru přáli.

Někdy je ve skutečnosti téměř snadné na to zapomenout Tales of Kenzera: Zau je technicky vzato Metroidvania. Labyrintový, propojený, backtracking řízený design, se kterým je žánr spojován, je zde značně zredukován až do bodu, kdy drtivá většina hry působí jako lineární zážitek, kdy neustále postupujete jedním směrem. Určitě existuje několik oblastí, kde se můžete vydat rozvětvenými cestami nebo se pokusit hledat skrytá tajemství, výzvy, sběratelské předměty a prozkoumatelné sekce, ale z větší části jsou pro většinu zážitku silně podceňovány, což znamená, že průzkum není. t tak masité nebo odměňující, jak byste chtěli v Metroidvania.

Naštěstí je cestování po světě většinou příjemné. Příběhy Kenzery mechanika plošiny a pojezdu není tak přesná jako a Dutý rytíř nebo Prince of Persia: The Lost Crownani tak hladká a tekutá jako a Ori a vůle pramínek nebo Metroidní teror, ale v jednodušší, okleštěné struktuře zážitku odvádějí svou práci docela dobře. Spojování skoků, dvojitých skoků, skluzů a sprintů při pokusech o překonání překážek a environmentálních výzev nikdy nepřipadá jako odklon od osvědčených konvencí tohoto žánru, ale i když nepřinesou žádnou novou úroveň, tyto sekce jsou obecně zábavné. hrát.

příběhy Kenzery Zau

"Ve skutečnosti je někdy téměř snadné na to zapomenout." Tales of Kenzera: Zau je technicky vzato Metroidvania. Labyrint, propojený, flashbackem poháněný design, se kterým je tento žánr spojován, je zde silně zbaven. »

Někdy se však hra může zaseknout ve chvílích frustrace. Ty mohou mít několik podob. Pohyb a plošinovka mohou být občas trochu pomalé a nepřesné, což je často způsobeno tím, že hra čas od času nezaznamenává vaše vstupy, zdánlivě náhodně. Některé sekce také přicházejí s frustrujícími rozhodnutími o designu, od nekonzistentních kontrolních bodů až po náhlé skoky v obtížnosti při platformových výzvách, zejména s rizikem smrti na jeden zásah. I když se tyto problémy většinou stále relativně snadno odpouštějí, z dlouhodobého hlediska se sčítají, což znamená, že to tak vypadá Příběhy Kenzery nedosahuje zcela svého potenciálu, pokud jde o platformování a traversal.

Boj je stejně nerovný. Zau je vybaven dvěma šamanskými maskami, které zdědil po svém otci, což mu umožňuje ovládat sílu slunce a měsíce, což mu poskytuje schopnosti na blízko a na dálku. Mezi oběma maskami můžete přepínat za běhu a přepínání mezi formami, zatímco uhýbáte a řítíte se kolem nepřátel, je od začátku uspokojivé, zvláště když začnete odemykat nové schopnosti, které vám umožní zmrazit nepřátele, házet na ně těžké oštěpy. na dálku a další.

Bohužel, Příběhy Kenzery Boj nemá dostatečnou hloubku, aby se udržel po celou dobu hry. Zatímco souboje s bossy jsou stále nezapomenutelnou podívanou, která odborně kombinuje rychlý, agresivní boj s plynulou plošinovkou a spoustou vizuální nádhery, čím dále se dostanete do hry. tím více se opakují všechna její bojová střetnutí mimo souboje s bossy. Od nedostatku rozmanitosti nepřátel přes štědře opakované typy střetnutí až po mechaniky postupu tenkého papíru, Příběhy Kenzery boj, i když je v povrchním smyslu zábavný, se nevyvíjí tak, jak by měl, aby dosáhl svého potenciálu.

příběhy Kenzery Zau

"Příběhy Kenzery Boj nemá dostatečnou hloubku, aby se udržel po celou dobu hry."

Na závěr, z čeho si pamatujete Tales of Kenzera: Zau je, že po proběhnutí titulků na své zhruba osmihodinové cestě bude záležet na tom, jaké oblasti jste chtěli, aby hra upřednostnila, než se do nich ponoříte. První hra Surgent Studios vyniká nad očekávání v řadě oblastí, s brilantně poutavým a vynikajícím příběhem. hlasové herecké výkony a bohaté, magické prostředí, které vyzařuje neuvěřitelný pocit místa. Na druhou stranu, co se týče designu a hratelnosti, hra rozhodně není na stejné úrovni jako spousta skvělých moderních jmen Metroidvania, se kterými jsme se v posledních letech setkávali, ať už z hlediska boje, plošinovky nebo designu úrovní. . vyprávění, Příběhy Kenzery nepochybně se daří plnit své sliby, ale není pochyb o tom, že pokud by tohle byla lepší Metroidvania, celý zážitek mohl být výrazně zapamatovatelnější, i když o nezapomenutelné okamžiky nechybí.