Tales Of Kenzera: Zau recenze: krásně navržená, ale nepřesná platformová adventura

Dokud jsem nehrál Tales Of Kenzera: Zau, myslel jsem si, že lidé už nemají způsoby, jak vytvářet originální plošinovky, ale příběh v afrofuturistickém příběhu rámující mytologickou plošinovku zdravými způsoby, jak se vypořádat se smutkem, mě určitě naučil nepodceňovat. lidská kreativita. Tales Of Kenzera se mi moc líbila a taky mě to hromada štvalo - a ten předěl se zdá být v tom, že hodně z toho prvního padá na příběhovou a designovou stránku a to druhé na mechanickou, což asi není ideální pro platformovou hru. Ale i tak si myslím, že stojí za to vytrvat.

Hrajete jako titulární Zau, mladý šaman, který se vyrovnává s nedávnou smrtí svého otce. Jeho řešením je proto pomoci Smrti, zosobněné starším mužem jménem Kalunga, porážkou tří mocných duchů, kteří odmítají postupovat. Pokud uspěje, Kalunga mu bude dlužit neočekávanou částku, kterou plánuje použít ke vzkříšení svého otce. Máme tu velmi srozumitelný videoherní příběh, ve kterém tři dotyční duchové fungují jako historickí bossové, kteří bojují řekněme s velkým orlem bleskem nebo lesní sovou ze strachu. Jedná se o nápadné vzory.

Ale Zauův příběh byl napsán pro – a čte ho – Zuberi, od syn otce, který také nedávno zemřel. Během hraní Zau objevuje přirozené rytmy života a smrti, vidí, jak moc země trpí, když duchové odmítají odejít, a potkává další postavy, jako je otec, jehož syn postrádá, a mladá dívka, jejíž matka uniká smrti. Tak se i Zau a Zuberi postupně učí přijímat svůj smutek. Je to jako Gris, ale pro mě méně nudné, přesněji. Rámování příběhu jako převyprávění mytologické bajky ve skutečnosti příběh skutečně vylepšuje, protože je to přesně ten druh praktické morálky, se kterou se můžete setkat v příběhu předávaném vašimi předky.

Zau se naučil své šamanské dovednosti od svého otce a hlavní z nich jsou masky Slunce a Měsíce, které můžete přepínat stisknutím tlačítka (doporučujeme ovladač, zde), a které vám poskytují samostatné animace – detail, který jsem miloval. . – stejně jako odlišné dovednosti. Moonovy síly jsou v boji na dálku a ovládají dav, zatímco Sun vám nabízí dvojitá komba oštěpů a bojů zblízka a oba mají obrovské speciální útoky, které způsobují velké poškození. Jak budete pokračovat, získáte více schopností vrstvených na sebe, abyste si usnadnili procházení. Dostanete samozřejmě skoky, dvojité skoky a úprk, ale později vám váš Měsíc umožní zmrazit vodu, abyste mohli skákat do vodopádů nebo sjíždět zábradlí, a vaše Slunce dostane kopí s dlouhým dosahem, které aktivuje spínače. Přidejte do seznamu silnější hybnost, druh skoku lasem, schopnost klouzat a reformovat nebo ničit určité struktury.

Mimoškolní
Zau můžete vylepšit tak, aby měl další schopnosti (jako jsou kombo útoky Sun zapalující nepřátele, což je dobrá věc), ale můžete také provádět Shaman Trials – velmi obtížné plošinové prvky – na žetony, které vám poskytnou pasivní buffy nebo svatyně. nebo jiné zdroje dodatečné energie pro rychlejší zvyšování úrovně. Obrázek kreditu: Brokovnice Rock Paper/EA

To je hodně, a pokud necháte tuto hru trvat déle než 72 hodin, když budete velkorysí, pravděpodobně zapomenete na všechny ovládací prvky (a hra nemá jejich schéma v nabídce, takže s těmi hodně štěstí). ještě rozumím). Ale jsou chvíle, kdy při přejezdu vstoupíte do krásného proudění, kde skáčete a kloužete nad horkým vzduchem, vyhnete se pár křišťálovým hrotům u komárovy stydké kosti, přeskočíte náklad hroutících se plošin a řítíte se do bezpečí, bez porušení. pot. Zároveň existují sekce, které spoléhají na načasování vašeho skoku k výbuchu lávy, který ve skutečnosti nevidíte, nebo ve kterých se skokem v trochu špatném úhlu dostanete do ekologického nebezpečí. Respawny jsou docela okamžité, ale nepřeskočitelná sekvence honičky, kterou dokončíte tím, že si ji zapamatujete přes opakovaná selhání, není tak zábavná, když k vašemu dalšímu selhání dojde stejně rychle.

Svět, který prozkoumáváte, je spíše nefalšovaným potěšením. Mapa světa je klamně velká, s několika body pro rychlé cestování – i když se mi zdály příliš řídké na to, aby byly užitečné, a navzdory sběratelským předmětům a skrytým výzvám Tales Of Kenzera stejně jako Metroidvania ve skutečnosti nefunguje – a má pozoruhodně odlišné vlastnosti. . oblasti. Cestujete hlubokými doly, pustými pláněmi a bujnou džunglí, v každém z nich najdete zbytky vesnice. Všechny jsou nádherné, se spoustou detailů a hloubky, i když Tales Of Kenzera je hra s bočním posouváním a působí jako zažitá a lehce magická, i když se nakonec během cesty do a ze značek vašich úkolů.

Ale pokud je svět plný krásy, je také plný monster. Vašimi úhlavními nepřáteli jsou přetrvávající duchové dávných válečníků, kteří nejsou příznivci putování Zau přinášejícího smrt až k jejich prahu. Jsou tu duchové útoku na dálku, tanky na blízko, minibossové, malí zlomyslní podvodníci, kteří po porážce vybuchnou, a další, kteří vypadají jako hmyz a vysávají vaše zdraví. Vedle nich jsou plovoucí hadi, kteří plivou kyselinu, a drobní létající ještěři, kteří vás střemhlavě bombardují. Někdy se parchanti objeví chráněni před poškozením Měsícem nebo Sluncem, aby vás lépe povzbudili ke změně stylu útoku. To je impozantní množství rozmanitosti.

Uprostřed boje v Tales Of Kenzera: Zau

Obrázek kreditu: Brokovnice Rock Paper/EA

Prolomení bariéry v Tales Of Kenzera: Zau

Mapa světa v Tales Of Kenzera: Zau

Ale to je, myslím, v praxi příliš mnoho rozmanitosti, než aby to byla úplná zábava. Krokování se stává zřejmým: budete mít obtížnou plošinovou sekci, pak trochu běhu, pak vstoupíte do oblasti s viditelným počtem plošin bez zjevného důvodu - v tom okamžiku se stěny zakrývající nástup a výstup bouchnou. na místě. Pak musíte v uzavřeném prostoru odrazit několik vln stále obtížnějších nepřátel, jako je otevření konzervy sardinek a zjištění, že vás všechny ty parchanty chtějí dostat na kolena. Spíše než se stát zábavným a zběsilým cvičením v používání všech dovedností, které jste se naučili, se z toho stává dřina, kdy nakonec budete dělat stejné věci nazpaměť, bez ohledu na to, jakému nepříteli tak jako tak čelíte.

Nepomáhá tomu ani fakt, že je zde také několik malých, ale nepříjemných chyb, se kterými je třeba se vypořádat. Zatímco jsem hrál, Zau někdy zůstal přikrčený a jindy neustále skákal, což nebylo dobré pro nikoho. Jeho dálkový útok na Měsíc nestřílel automaticky přímo, spíše než na nepřítele. Nejsou zlomové, ale tváří v tvář jsou frustrující, zvláště uprostřed boje. většina zvláště v souboji s bossy proti třem velkým duchům – jedním z nich je jen obří plošinovka.

Tales Of Kenzera prokazuje velkou preciznost v designu svých postav a svého světa, v psaní, v dabingu až po jednotlivé animace. Postrádá však přesnost v určitých oblastech boje, zejména plošinování, což je pravděpodobně nejdůležitější věc v plošinovce. U mě si nejsem jistý, že to tak je! Navzdory své frustraci – mám důkaz v podobě rozzlobených textů zaslaných příteli o tom, kolikrát jsem se pokusil o sekvenci, kdy musíte sprintovat vodopádem k časovaným dveřím, a další, která zahrnuje skok.tiret včas přistát na plošině plovoucí na lávové fontáně – rád bych viděl, jaké další příběhy lze vyprávět v Kenzeře.

Tato recenze byla založena na zkušební verzi hry poskytnuté vývojáři.