Tales of Kenzera: ZAU Review – Transforming Sorrow to Joy

Tales of Kenzera: ZAU na PlayStation 5

Žánr Metroidvania je plný drahokamů s pevnými herními základy, které udržují hráče zapojené do světa, ve kterém se nacházejí, a udržují je, aby se vraceli pro další. To znamená, že jen málo z nich obsahuje příběhy, které se zabývají palčivějšími tématy, která od hráče vyžadují větší emocionální investici. To je místo, kde Tales of Kenzera: ZAU od Surgent Studios jasně září, i když několik problémů během cesty jeho lesk otupí.

Zdroj obrázků: Electronic Arts

Srdcem příběhu je láska otce a syna a hráči se ve vzdálené budoucnosti připojí k Zuberimu, dítěti, které nyní truchlí nad ztrátou svého otce. Tento pocit ztráty je hluboký a jediný způsob, jak utlumit tuto znepokojivou vlnu emocí, je přečíst si knihu napsanou jeho otcem o šamanovi jménem Zau, který čelí stejné situaci v zemích Kenzera. Léčitelovi se však podaří uzavřít dohodu s bohem smrti Kalungou. Poražením tří ztracených duchů předků chce Zau, aby božstvo přivedlo jeho Babu zpět z mrtvých.

Zbytek příběhu nejlépe objevíte sami a není pochyb o tom, že lidský příběh ve středu toho všeho zvyšuje přitažlivost tohoto 2,5D dobrodružství. Herecké výkony je radost zažít, přičemž hlasové herectví, zejména od Kalungy a Zaua, umocňuje sázky a emocionální růst, který čeká. Ztráta milované osoby není nikdy snadná a při hraní Zaua jistě vystoupí do popředí vlastní zkušenost Abubakara Salima. Rovnováha dosažená kontrastní a obecně více zatíženou Kalungou dělá z dvojice přesvědčivé hodinky a na oplátku ponoří hráče hlouběji do cesty.

Ale tento příběh se nevyvíjí sám o sobě, hráči fandí Zauovi, když se pokouší splnit svůj konec dohody tím, že se pohybuje v jedinečných prostředích a překonává nebezpečí, která se v nich vyskytují. Obvyklá díla s fatálními hroty, mizejícími plošinami a měřenými úseky jsou známé památky, ale Tales of Kenzera: ZAU nabízí také zajímavější výzvy založené na historii bantuských příběhů. Příběhy a legendy těchto afrických etnických skupin jsou tak barevné a nezapomenutelné, jak je to jen možné, a když jsou integrovány do hry, poskytují důležitou kulturní bránu, která nám umožňuje nahlédnout do Zau a jeho lidí, stejně jako inspirace za ním. nastavení.

Tales of Kenzera: ZAU - Průzkum
Zdroj obrázků: Electronic Arts

To se často projevuje prostřednictvím kosmických sil udělených sluncem a měsícem, které Zau uplatňuje prostřednictvím příhodně pojmenovaných slunečních a měsíčních masek. Proti neklidným duchům a ještě nesmírně mocnějším bytostem předků jsou oba nástroje zrcadlení neocenitelné, pokud jde o pokrok v příběhu. Měsíční maska ​​může manipulovat s časem a zmrazit věci, zatímco sluneční maska ​​může pomáhat napájet zařízení nebo skrývat budovy. Jak hráči pokračují v rozšiřování svých schopností a schopností, Kenzera se bude nadále otevírat a nakonec využije vaše dovednosti ve světě. otestujte, jestli doufáte, že uvidíte vše, co nabízí.

Tato schopnost plynule přepínat mezi dvěma maskami se také ukáže jako užitečná, když dojde k boji v Tales of Kenzera: ZAU. Duchové, kteří stojí Zauovi v cestě, nejsou žádní troškaři a kromě jejich počtu také míchají věci s pohyby a schopnostmi, které nutí hráče přizpůsobovat se za běhu. Když čelíte více nepřátelům, často se doporučuje, aby byli hráči vždy v pohybu a používali útoky na dálku měsíční masky k oslabení nepřátel a zakončili je silnou dávkou na blízko pomocí slunečních masek.

Nicméně, elementární štíty mohou zničit váš tok, pokud si nedáte pozor, a s omezeným pracovním prostorem po většinu času je zde přidaný strategický prvek pro boj, který pomáhá věci napínat a vzrušovat. Vidět Zau na plný plyn, využívající plnou sílu šamanských masek v rychlém boji, je pohled k shlédnutí a v mnoha situacích, které vyžadují sílu k překonání, to pomáhá rychle hýbat. Ulogi získané za porážku nepřátel lze poté použít k vylepšení Zauových dovedností, což mu poskytne větší užitečnost při používání sluneční nebo měsíční masky a díky tomu budou boje ještě příjemnější a lépe zvládnutelné.

Tales of Kenzera: ZAU – Skills
Zdroj obrázků: Electronic Arts

Všechny přípravy se budou hodit, když se Zau konečně setká tváří v tvář s jedním z velkých duchů předků, což naštěstí nejsou jednoduché bojové záležitosti. Tito nepřátelé mohou být záludní a testují hráče nejen z jejich bojového výkonu, ale také z jejich schopnosti rychle překonat překážky. Sekvence pronásledování s Kikiyaon zvláště vyčnívá z posledně jmenovaného a podvrací má očekávání toho, co představuje souboj s bossem.

Mezi souboji a plošinovkami, které se proměňují v zastrašující rukavice, je snadné pochopit přitažlivost Tales of Kenzera: ZAU. Hra nabízí dobrou rovnováhu mezi představením nového mechanismu a umožněním hráčům, aby si jej osvojili. Netřeba dodávat, že jako Metroidvania mohou hráči vyzbrojení všemi dovednostmi volněji prozkoumávat a objevovat skryté poklady nalezené v různých oblastech Ikakaramban Highlands, Kivulian Forests a Deadlands of Itshokan.

To by mohlo mít podobu plošinovkových výzev odměňujících drobnosti, užitečných předmětů, které lze vybavit pasivními bonusy, nebo obřích stromů s prostorem pro myšlení, které dále dokreslují Zauův vztah s jeho Babou a zároveň poskytují zvýšení zdraví. Stojí za to prozkoumat svět Kenzera naplno, a to nejen kvůli nádherným pohledům a zvukům.

Všechny tyto prvky se spojují, aby hráči měli pocit, že pět až sedm hodin strávených v Kenzera mohlo být delší, taková je kvalita prezentovaná u většiny hry Bohužel, v Tales of Kenzera: ZAU jsou stále volné konce může toto nadšení omezit, záleží na vašich preferencích. Pro začátek mi ovládání Zau nepřipadá tak těsné, jak by mělo, s 2.5D estetikou někdy překáží v informování hráčů o jejich orientaci. Přestože si hráči na vztlak postavy zvyknou, hra má několik částí, které prostě nechávají příliš málo prostoru pro chyby. Může být frustrující snažit se přeskakovat znovu a znovu, abyste přesně viděli, kde se bodec stane osudným, a to je jen jeden příklad.

Tales of Kenzera: ZAU - Impundulu
Zdroj obrázků: Electronic Arts

Ani boj není zrovna na rovnoměrném měřítku, přičemž zdatnost měsíční masky na dálku se ukázala užitečnější a účinnější ve srovnání s útoky na blízko a celkovou pomalostí sluneční masky. Až když přišli nepřátelé se štíty, které vyžadovaly ohnivou odpověď, cítil jsem potřebu upgradovat na Sluneční masku. Koneckonců, držet se dál od nebezpečí usnadňuje přežití, protože Zau může být přemožen množstvím nepřátel docela snadno.

Nové mechaniky představené hráčům mohou také potřebovat trochu upravit, pokud jde o naplnění světa Kenzera. Učení se nové dovednosti by mělo být užitečné pouze na několika místech, a přestože existují sekce, které se s každou překážkou docela dobře mísí, většina oblastí hry je v tomto ohledu obecně jedinečná, což může být zklamáním.

Přesto se nakonec to, co mohlo být jen běžnou Metroidvania, promění v příběh růstu a odolnosti v Tales of Kenzera: ZAU, do kterého se vyplatí investovat. Vzhledem k tomu, že Kenzera je naprosto nádherné místo plné záhad a zázraků, spojení se Zau a Kalungou, když bojují a probojovávají se přes lahodné biomy ve snaze nechat se jít a jít vpřed, se stalo terapeutickou cestou, o které jsem si nikdy nemyslel, že ji budu potřebovat. to. Nepotřebujeme skutečnou ztrátu, která by nám připomínala, že věci mohou být těžké, ale mít připomínku nám pomůže udržet se na správné cestě a soustředit se spíše na radost než na smutek.

Tales of Kenzera: ZAU

výhody

• Příběh a postavy mají obrovský vliv.