Recenze: Toodee a Topdee (Nintendo Switch)

8zcueous-png

Toodee a Topdee je kooperativní 2D plošinovka A shora dolů puzzle hybrid (odtud název). Mezi těmito dvěma postavami budete přepínat a využívat jejich dovednosti (a různé perspektivy) k řešení hádanek. a samozřejmě zachránit vesmír. Příběh zde není příliš napínavý, ale postavy jsou sympatické a hratelnost je zábavná. Koncept může znít trochu zmateně, ale ve skutečnosti je to jedna z nejlepších logických her, které jsem za dlouhou dobu hrál. Nápad vznikl poté, co vývojáři (dva bratři, Gonen a Ori) museli vytvořit hru pro událost Game Jam. Tématem bylo „Spojení dvou neslučitelných žánrů“, a tak se zrodily Toodee a Topdee.

Přepínání mezi znaky je stejně snadné jako stisknutí tlačítka. Toodee má schopnost skákat, zatímco Topdee má schopnost zvedat a přesouvat předměty. Vzhledem k tomu, že Topdee pochází ze sestupné dimenze, uvidíte věci z vyšší perspektivy při jeho ovládání, stejně jako první hra Legend of Zelda. Když přepnete na Toodee, všimnete si, že se můžete pohybovat pouze ze strany na stranu a skákat, jako ve hře Mario. Je to docela úhledné a přepínání mezi postavami funguje mnohem lépe, než jsem čekal.

Řekněme, že Toodee chtěl skočit na druhou stranu úrovně, ale potřeboval přechodnou plošinu, protože mezera je příliš velká. Přepněte se na Topdee (Toodee zamrzne, ať je kdekoli), popadněte krabici a umístěte ji tam, kde potřebujete plošinu, přepněte zpět na Toodee a voila! Nyní máte cestu přes úroveň. Vřele doporučuji podívat se na trailer výše, protože je trochu matoucí na vysvětlování. Dovést dvě postavy k cíli je vaším úkolem a někdy není cesta tak zřejmá.

Zatímco design a grafika jsou jednoduché, samotné hádanky jsou zábavné a složité. Vždycky jsem měl ten "odměňující pocit", když jsem konečně nějakou našel. Začínají docela jednoduše (až příliš jednoduše), ale obtížnost se zvyšuje, když se dostanete do druhé oblasti hry. Opravdu musíte přemýšlet o tom, kde začít a o celém procesu, co musíte udělat, a zároveň se vyhnout nepřátelům .

Ale nebojte se, pokud se situace zhorší, vždy můžete změnit obtížnost tím, že přejdete do nastavení nabídky Start a přizpůsobíte si způsob, jakým chcete hrát. Toodeemu můžete dát možnost dvojitého skoku, změnit počet zásahů, které můžete unést, a několik dalších věcí. Nastavení je velmi flexibilní, takže pokud chcete, můžete hru projít během okamžiku. Ale kde je v tom zábava?

Jednou z nejlepších částí postupu do další kapitoly je porazit bosse. Jedná se o jedinečné bitvy, protože musíte použít své dovednosti při řešení hádanek k procházení oblasti a také najít způsob, jak poškodit bosse vším, co máte. Někteří z těchto chlápků jsou docela blázni, určitě vám chvíli potrvá, než zjistíte, co musíte udělat, abyste je porazili. Řekl bych, že dosažení konce kapitoly a poražení bossů bylo jednou z nejzajímavějších částí této hry.

Toodee a Topdee mohou být také zábavnou kooperativní hrou pro dva hráče. Jeden hráč ovládá TooDee a druhý TopDee. Nicméně si myslím, že to dělá hru těžší, protože se musíte opravdu spolehnout na druhého hráče, že spustí věci ve správný čas. Určitě by to mohlo přinést nějaké zábavné (nebo frustrující XD) chvíle s přáteli. Celá hra může být pravděpodobně dokončena za přibližně osm hodin, pokud nemáte v plánu najít všechna tajemství. Dobrodružství Toodeeho a Topdeeho zahrnuje šest kapitol, z nichž každá má své vlastní téma a prostředí. Ani jednou jsem neměl pocit, že se to opakuje nebo je zastaralé, protože věci se neustále mění.

Celkově jsem si čas s Toodee a Topdee opravdu užil. I když to není ta nejprůlomovější nebo nejkrásnější hra, má kouzlo, výzvu a originalitu, díky které se budete vracet pro další. Toodee i Topdee jsou nyní k dispozici na Nintendo Switch, vřele doporučuji zkontrolovat toto, zvláště pokud jste fanouškem logických her.