Recenze Unicorn Overlord

Recenze Unicorn Overlord

Celkově – 90 %

90%

Unicorn Overlord by pro mě mohl být raným kandidátem na GOTY. Fanoušci strategických her by si měli stáhnout demo a okamžitě si ho zahrát.

Uživatelské hodnocení:

Buďte první!

Necelý rok poté, co byl poprvé oznámen, se Unicorn Overlord spustí v rušném roce 2024. Stojí tato strategická hra za hraní, nebo byste měli hrát něco jiného? Podívejte se na naši recenzi zde a dozvíte se to.

Recenze Unicorn Overlord

Unicorn Overlord sleduje příběh Alaina, mladého prince, který jako dítě ztratí svou vlast. Jedné noci jste odvedeni, než bude vaše království vypleněno a zajato starým spojencem. O pár let později jste pánem malého ostrova, který je také napaden. Vaším prvním úkolem jako lorda je bojovat s nepřítelem a chránit svůj ostrov. Odrazíte nepřítele a zjistíte, že je vede jeden z bývalých rytířů vaší matky. Poté, co ho porazíte, použijete prsten, který jste zdědili, k očištění kletby uvalené na rytíře. Vysvětluje, že neví, co se stalo; jednoho dne spokojeně sloužil a pak je vše prázdné.

S těmito informacemi v ruce se vydáte získat zpět své království a pomoci komukoli, kdo byl ovládán nepřátelským vládcem. Nebude to však jednoduché, protože zatímco jste se skrývali, celý kontinent byl napaden a dobyt. Jakmile uvidíte utrpení lidí, začnete jim pomáhat a oni zase pomáhají vám tím, že vám dávají předměty, bydlení a dokonce i nové rekruty pro vaši armádu. Je to velká, robustní hra a její snadné dokončení vám zabere asi 50 hodin nebo více.

Pokud je Unicorn Overlord strategická hra, je to také automatická bitva. Většina taktik je nastavena předtím, než se pustíte do boje, a když bojujete, jednotky jednají samy. Přemýšlejte o tom více, protože jste generál, který vede jednotky a umístí je na správné místo, aby uspěli. Abyste mohli postavit silnou jednotku, musíte vždy shromáždit správné vojáky. Posílat své koňské jednotky proti nepřátelům s kopím není dobrý nápad, protože kopiníci mají proti koním výhody. Pokud je pošlete s pěchotním oddílem, můžete změnit, kdo útočí, a nechat kavalérii, aby podpořila vaši druhou jednotku. Bude to trvat pár bitev, než si na to zvyknu, ale po tom, co jsem si věci uvědomil, mě to chytlo.

Přiřazení jejich taktiky je způsob, jak „ovládat“ své jednotky. Zde si můžete vybrat, na jaký typ cílů útočí, koho se mají zaměřit na léčení a jaké pohyby by měla postava v boji upřednostňovat. Můžete nechat výchozí taktiku povolenou a dostat se pěkně daleko, ale pozdější bitvy vyžadují více úsilí. I na začátku hry můžete provést určité úpravy, abyste pomohli svému týmu. Například zajistit, aby váš léčitel uzdravil NEJNIŽŠÍHO spojence a ne konkrétního spojence, znovu a znovu, je jen dobrý nápad. Dodává hloubku, ale není to bezduchý systém.

Bez boje budete po celém světě hledat nová města k osvobození, materiály k výrobě a vedlejší úkoly, které musíte splnit. Když osvobodíte město, bude často ve špatném stavu. Můžete vrátit městu jeho bývalou slávu plněním úkolů, abyste odevzdali materiály. Když to uděláte, můžete přidělit strážce (který vaši skupinu ve skutečnosti neopouští), aby na ni dohlížel a shromažďoval další zásoby. Až příště obsadíte vesnici, váš strážný vám přinese hrst upgradovacích rohoží. Čím více chytíte, tím více kořisti získáte pokaždé, když zajmete novou. Navíc každé místo, které obsadíte, má obvykle pořádný kus vybavení, který stojí za to vyzkoušet, což vám dává důvod, proč si každé město vzít.

Další věc, kterou získáte zabíráním měst a plněním vedlejších úkolů, je sláva. Renomé je měna, která se primárně používá k přidání dalších jednotek do vaší armády nebo k tomu, aby byla stávající jednotka schopná pojmout více vojáků. Když začnete, všechny vaše jednotky mohou mít pouze dvě jednotky, ale později můžete do jednotky umístit čtyři nebo pět, pokud na to máte slávu. Vaše armáda se může stát extrémně silnou, když máte na poli tolik jednotek, stejně jako nepřátel. Jak budete silnější, budou i oni, takže budete vždy ve střehu. Vypálíte Renown, abyste později ve hře získali pokročilé třídy pro své jednotky. Jde o to, že to budete pracovat vedle zkušeností a zlata.

Některé věci se mi na hře nelíbí.Souboje jsou načasované, což by bylo fajn, kdyby tam nebyl tak rychlý časovač. Dělají to proto, že některé bitvy mají nekonečné nepřátelské spawny a tímto způsobem byste mohli získávat zkušenosti a peníze donekonečna, ale pořád je to nuda. Nepřátelé se objeví za vaším táborem, až budou všechny vaše jednotky venku, takže budete vystaveni. Pokud vezmou vaši hlavní stranu, prohrajete. A nesnáším nepřátelské zloděje, kteří mi kradou zlato a utíkají z mapy. Měli by zemřít, pokud vyhraju bitvu a získám svou kořist. To jsou jen drobné výtky ke hře, která mě opravdu baví.