Tipy a testy, Novinky / Hry

Lightyear Frontier Review – All Chill, No Fill

Lightyear Frontier na Xbox Series S

Lightyear Frontier je spíše farmářské dobrodružství než jednoduchá farmářská simulace. Přistanete v jasném a barevném otevřeném světě s přátelským hlasem PIP-3R bez těla, který vás povede. Zvládnutí ovládání a mechaniky netrvá dlouho a brzy budete farmařit a objevovat jako profík. Jako by Lightyear Frontier byl speciálně navržen tak, aby vás vůbec nestresoval.

Zpočátku mě Lightyear Frontier zmátl svou nebezpečností. Jsem tak zvyklý na hry, které se mě snaží zabít na každém kroku, že mi chvíli trvalo, než jsem si myslel, že nebezpečí číhá za rohem. Nemáte hlad a není vám ani příliš horko ani zima. Nic na planetě vám neublíží. I když z oblohy prší škodlivá semínka slizu, jednoduše je vysajte a použijte v receptu na výrobu.

Zdroj obrázku: FRAME BREAK

Bylo také velmi uklidňující vědět, že nepotřebuji zabíjet žádná divoká zvířata, abych přežil nebo měl zdroje. Místo toho vám doporučujeme krmit rozkošná zvířata kolem vás. Tento úkol je nepovinný, ale objevováním hnízd a krmením tvorů se zdroje v této oblasti značně zvyšují. Lightyear Frontier obhajuje život v harmonii s přírodou a chápe, že pokud chcete pokračovat v jejich sklizni, musíte pomáhat obnovovat přírodní zdroje.

Jakmile jsem si uvědomil, že hra je tak pohodlná, jak vypadá, uvolnil jsem se. Jsem typ člověka, který má ve hrách rád výzvy a questy, takže mít seznam úkolů, kterým se řídit, mi vyhovovalo a udrželo mě v záběru. Hra má rovnoměrné tempo a nedostatek nebezpečí kompenzuje zajímavým příběhem. Existuje několik oblastí k odemknutí a dlouhý seznam zdrojů, které můžete objevit, když budete objevovat svět a budovat svůj nový domov.

Když si začnete ujasňovat každou novou oblast, začnete zjišťovat, že na této planetě je víc, než se na první pohled zdá. Dříve zde zjevně žila jiná civilizace, ale kdo to byl? A proč o tom PIP-3R nikomu neřekl? Příběh se pomalu odvíjí, když objevujete starobylé ruiny a vracíte artefakty k analýze.

Lightyear Frontier je hra, která vás vtáhne do sebe a povzbudí vás, abyste pokračovali v objevování pulzující krajiny. Brzy nato jsem si uvědomil, že jsem na světě strávil hodiny a už je po mém spánku. Je potěšením prozkoumávat každou z různých oblastí a objevovat nové rostliny a tvory, než v dálce pozorovat západ slunce. Neexistují žádná časová omezení a v žádném okamžiku jsem nebyl penalizován za nesplnění úkolu. Zážitek se po chvíli stal téměř meditativním.

Jediné, co mi vadilo, byl úložný systém. Úložiště vážně chybí a není uživatelsky přívětivé. Některé materiály váží velmi těžce, a proto se vám povaluje několik krabic, tašek nebo sudů. Pak přichází otázka, kam dáte měděnou rudu nebo tvrdé dřevo. Později ve hře budete moci stavět sila obsahující velké množství jednoho (a pouze jednoho) zdroje. Ale chci obrovské silo pro každý zdroj (jsou jich desítky) ohraničující můj majetek? Možná ne.

Blesková hranice zkoumá modrého robota
Zdroj obrázku: FRAME BREAK

Estetika hry je radostná a kreslená, aniž by byla dětinská. Robot se všemi jeho doplňky a vylepšeními je velmi zábavný. I po hodinách hraní mě stále baví, když můj robot zakopne a neladně se převalí přes útes. Vypadá to tak směšně a protože nic není poškozeno, nikdy to není skutečný problém. Jednoduše skočte, otočte robota a pak se vraťte a pokračujte v cestě.

Pochopil jsem však, že někteří možná nechápou přitažlivost hry bez prvků konfliktu nebo přežití. Jsme tak zvyklí na naše útulné hry, které odrážejí svět, ve kterém nyní žijeme, kde lidé bojují o přežití. Lightyear Frontier nám ukazuje něco jiného. Ne každý den musí být boj. Někdy můžete jen strávit den zaléváním rostlin, aniž byste ztratili svůj pokrok v čemkoli jiném.

Pokud se ve svých farmářských simulacích potřebujete cítit neustále nervózní, pak Lightyear Frontier nemusí být pro vás. To znamená, že toto je hra, kterou byste měli nahrát, když jste unaveni ze všech úzkostí. Zjistil jsem, že je to perfektní protijed na hororové hry nebo střílečky, které obvykle hraji.

Jako fanoušek her pro více hráčů jsem byl také rád, že jsem to viděl jako možnost na Lightyear Frontier. Můžete stavět, farmařit a objevovat s přáteli, díky čemuž je zážitek ještě zábavnější. Když budete pracovat jako komunita, každý z vás může dostat různé úkoly, abyste viděli, jak rychle můžete společně znovu vybudovat tento nový svět.

Nástroj na sklizeň měděné rudy Lightyear Frontier
Zdroj obrázku: FRAME BREAK

Pokud už máte rádi útulné hry, budete nepochybně první, kdo se do této hry vrhne. Vydrží vás ale hrát celé měsíce? Lightyear Frontier má velký potenciál. Právě teď je co objevovat a prozkoumávat: jaké jsou tyto ruiny? Kdo tu žil předtím? Kolik tajných jeskyní najdu?

Vývojáři Frame Break budou muset tvrdě pracovat, aby lidi zaujali. Zejména v době desenzibilizovaných dopaminových receptorů. Dokud budou naslouchat zpětné vazbě komunity, pokračovat v plnění těchto úkolů a udržovat děj zajímavý, myslím, že by mohli být na správné cestě. Dokud se bude svět rozšiřovat a příběh bude zajímavý, Lightyear Frontier vydrží.

Pro tuto chvíli bude Lightyear Frontier i nadále mou oblíbenou pohodlnou hrou. Nemůžu se dočkat, co přijde dál a kam nás příběh zavede. Kdo ví, možná nakonec vyčistíme celou planetu a budeme připraveni prozkoumat novou.

Blesková hranice

Lightyear Frontier obhajuje život v harmonii s přírodou a chápe, že pokud chcete pokračovat v jejich sklizni, musíte pomáhat obnovovat přírodní zdroje. Pochopil jsem však, že někteří možná nechápou přitažlivost hry bez prvků konfliktu nebo přežití. Jsme tak zvyklí na naše útulné hry, které odrážejí svět, ve kterém nyní žijeme, kde lidé bojují o přežití. Lightyear Frontier nám ukazuje něco jiného. Ne každý den musí být boj.

výhody

• Pohodlné a uklidňující
  • Krásná a barevná grafika