Recenze: Zombie Army 4: Dead War (Nintendo Switch)

zombie_army_4_main-624x351-jpeg

Možná se podíváte na Zombie Army 4: Dead War a myslíte si, že je to vaše obyčejná zombie střílečka. Co kdybych vám řekl, že by to mohla být jedna z nejambicióznějších her na Nintendo Switch? Překvapený? Já vím, já taky. Šel jsem do Zombie Army 4 s tím, že dostanu docela průměrnou zombie střílečku, podobnou tomu, co Zombie Army Trilogy zpočátku cítila na Switchi. K mému překvapení jsem našel zombie střílečku, která byla kempová, hloupá, zábavná a úžasná v jednom. I když má stále své typické downgrady „coming to Switch“, Zombie Army 4 je zábavný technický úspěch, který byste si rozhodně měli vyzkoušet.

Abychom na začátku byli naprosto jasno, Zombie Army 4 není hra, kterou byste měli brát vážně. Ví, že je to táborové a snaží se být táborové. Příběh spočívá v tom, že musíte zastavit Hitlera a jeho armádu zombíků a v typickém stylu béčkových hororů je od toho okamžiku ve všem úroveň směšnosti.

Co se týče hratelnosti, pokud jste již hráli sérii Sniper Elite, okamžitě budete obeznámeni se Zombie Army 4. Obě série se hrají úplně stejně, s neporušenými krvavými a krvavými rentgenovými snímky. Zatímco něco jako Sniper Elite chce, abyste se zaměřili na stealth a dalekonosné odstřelovače, Zombie Army 4 vás vybízí k použití útočných a bombových zbraní k likvidaci hord nepřátel.

Překvapivě je hra stejně zábavná hrát o samotě jako s přáteli. Absolutní šílenství odpalování bomb a likvidace velkých hord nepřátel se stává jakýmsi veselým bojem s vašimi přáteli. Neubráníte se hysterickému smíchu, když odpalujete bomby kolem svého jediného kamaráda, který se rozhodl přiblížit brokovnicovým nepřátelům, odkud pak zběsile panikaří na útěk. Někteří lidé to mohou považovat za maličkost, ale ve skutečnosti to udělalo hru ještě zábavnější, když se tyto okamžiky staly.

Na rozdíl od série Sniper Elite, která má ve svých pozdějších položkách více otevřený přístup, Zombie Army 4 má lineárnější přístup. I když skončíte na otevřených nádvořích nebo ve velkém foyer, stále jste nuceni v průběhu hry sledovat velmi přímé cesty. To nemusí být nutně negativum, protože existuje spousta míst, kde se můžete schovat a uprchnout před hordami obřích zombie pronásledujících vy. To znamená, že máte neustále pocit, že jste byli celé hodiny tunelováni.

To, co dělá Zombie Army 4 tak technicky působivým portem Switch, je to, jak hladce běží za všech okolností. Ano, hra má vaše typické vizuální downgrady, takže se hodí pro Switch. Vývojáři si však zjevně dali na čas, aby zajistili, že bude běžet s konzistentní snímkovou frekvencí bez ohledu na to, co se děje. Ať už jsou na obrazovce stovky zombíků, nebo se rozhodnete hrát online s přáteli, hra běží hladce. Je to působivé ve srovnání s jinými zombie střílečkami na Nintendo Switch, které mají tendenci trpět problémy se snímkovou frekvencí, když se toho na obrazovce děje příliš mnoho najednou.

Moje jediná velká výtka je pohyb postavy. Podobně jako v sérii Sniper Elite, i Zombie Army 4 jsou postavy příliš ujeté pro jejich vlastní dobro. Vaše postava se pohybuje, ale ne způsobem, který by byl při hraní i vzdáleně příjemný. Představte si tank, který se ve skutečnosti nemůže extrémně dobře pohybovat. Představoval sis to? Takový je pocit ovládat svou postavu. Nejde o zásadní problém, ale ani po prohrání kampaně jsem stále neměl pocit, že bych pohyb postavy úplně omezil do bodu, kdy mi to bylo příjemné.

Vyplatí se Zombie Army 4 hrát na Nintendo Switch? Absolutně! Může to být jedna z technicky nejpůsobivějších her, které za nějakou dobu přijdou na Nintendo Switch. Díky veškeré akci na obrazovce si hra dokáže udržet hladký a konzistentní zážitek bez ohledu na to, kolik nepřátel nebo online hráčů je. Je to praštěný, táborový titul, který ví, že je praštěný, a směřuje k této praštěnosti během vašeho dobrodružství. Je také unikátní v tom, že je stejně zábavné hrát o samotě jako s přáteli, i když musím přiznat, že hraní s přáteli dělá zážitek trochu hysteričtějším. Pohyb postav je sice pro své dobro příliš trhaný, ale zážitek to nijak nekazí. Jednoduše řečeno, pokud hledáte dobrou zombie střílečku, kterou budete hrát sami nebo s přáteli, pak by Zombie Army 4 rozhodně měla být na prvním místě vašeho seznamu.