Recenze: Ship of Fools (Nintendo Switch)

kryt-loď-bláznů-624x351-png

Ship of Fools je krásná, drsná roguelike. A i když můžete hrát tento jeden sólo, je navržen (a mnohem preferovanější) pro kooperativní hraní. Takže pokud jste fanouškem tohoto žánru a máte kamaráda připraveného na výzvu, tato hra je pro vás.

Jak jsem zmínil, je to roguelike a je to ztělesnění žánru. Pokaždé, když zemřete, začnete běhat znovu. Ano, to znamená, že i když toho bosse úrovně porazíte, musíte to udělat znovu. Ale samozřejmě, když jste to udělali jednou, můžete to udělat znovu, že? Díky bohu, že zdroje, které jste nasbírali během svého běhu, vám pomohou vylepšit vaši loď a zbraně.

Hra začíná tím, že se probudíte na pláži. Po krátkém komiksovém představení postav se pustíte do svého prvního dobrodružství, krátkého tutoriálu, který vás provede základy. Lekce se zaměřuje na boj, takže nevysvětluje vše.

Existují dvě hlavní bojové mechaniky; děla, kterými způsobíte většinu poškození, a pádlo, které se hodí, když na vaši loď nastoupí vetřelci. Úkolem je vyvážit dva různé styly. Boj s kamarádem určitě pomáhá, ale není to nutné.

Děla jsou hlavní zbraní. Jsou zde čtyři pozice pro zbraně, dvě na každé straně lodi. Jedna z těchto zbraní bude automaticky střílet při hraní sólo, ačkoli rychlost střelby je relativně pomalá. Budete chtít sledovat, kolik munice má každá zbraň, protože jejich doplnění je polovina úspěchu. Kromě základní munice (která je neomezená) můžete také střílet z harpun, abyste způsobili poškození. Jeho hlavním cílem je chytit předměty, které nepřítel upustí. Ty mohou zahrnovat peníze, zdroje jako dřevěné desky nebo harpuny nebo štíty, které chrání vaši loď. Na rozdíl od základní munice do děla máte omezený počet harpun.

Pak použijete pádlo k pronásledování nepřátel, kteří nastoupili na vaši loď nebo se blíží k vaší lodi. Můžete také odrážet projektily, které jsou na vás vystřeleny, ale je to mnohem těžší, než jak je to prezentováno v tutoriálu, protože v zápalu boje se toho děje hodně.

Vaše loď může utrpět pouze omezené množství poškození a použití dřevěných prken k opravě vaší lodi je nezbytné pro udržení běhu. Jakmile vaše loď nabere příliš mnoho vody, váš závod je u konce. V závislosti na tom, kolik zabití jste získali a jaké zdroje jste získali, vaše celkové skóre vám poskytne Tendrils, hlavní předmět používaný k vylepšení vaší lodi. Zpátky na základně můžete použít úponky k přípravě různých druhů polévek. Některé příklady zahrnují zvýšení zdraví vaší lodi, přidání více harpun nebo vám dá peníze navíc. K upgradu děl také používáte úponky.

Navigace vaší lodi na mapě mi hodně připomíná herní plán. Na každém poli je symbol. Některé znaky jsou samozřejmé, například dřevo na opravu vaší lodi. Jiní vás požádají, abyste přistáli na polích, aby zjistili, co obrázek znamená. Některé příklady jsou obchody, drobnosti (které vám poskytují bonusy) a speciální munice, abychom jmenovali alespoň některé. Tady mohla hra odvést lepší práci při vysvětlování různých symbolů, protože velká část Lodi bláznů určuje vaši strategii a rozhoduje, zda riskujete, že se pokusíte získat zdroje, nebo to přeskočíte a budete pokračovat v čele úrovně.

Bitvy s bossy jsou intenzivní a náročné, ale možné v singleplayeru. Každé tři tahy, které provedete na mapě, se boss také "pohne" a odstraní místa na hrací ploše. Nakonec vám dojdou místa, kde se můžete pohybovat, a budete nuceni čelit bossovi. Bitva je napínavá, ale věrná roguelike; jakmile zemřete, i když porazíte bosse, začnete znovu od začátku.