Recenze Marvel's Midnight Suns: Firaxis sestavuje svou dosud nejšťastnější hru

Neustálé míchání a míchání herních žánrů je krásná věc. Ne vždy se to povede, ale když se to povede, stane se kouzlo a zrodí se úplně nové věci. DOOM plus Ultima se rovná třeba Daggerfall. Půlnoční slunce Marvelu, nová „taktická role-playing“ hra od studia za XCOM, je absurdním mixem… téměř všeho, co se děje. A aby bylo jasno hned od začátku: funguje to jako kouzlo.

Podívejte se na naše recenzní video s 30 úplnými minutami ultraširokého hraní a při maximálním nastavení.

Abych byl ještě jasnější: Nečekal jsem, že se mi tato hra bude líbit. Od upoutávek, přes marketing až po podrobný 15minutový návod zobrazený před získáním kódu recenze, který vypadal jako druh brífinku mise XCOM, který dostanete těsně před extrémně nezábavné období, Midnight Suns působilo jako projekt s krizí identity. Je to trochu XCOM, ale s bitvami na taktických mapách Slay the Spire, řízením vztahů Fire Emblem, zásadami výběru a důsledků v ústředí Dragon Age a/nebo Mass Effect a dokonce je tu i trocha Walking Simulatoru, kde se můžete poflakovat po lesích a přijít na to, jak odemykat dveře a přitom spojovat různé části zápletky.

To je hodně. A to jsem ani nezmínil, kolik měn je v této hře. Desítky zdrojů ke sbírání jako „esence dovedností“, „lesk“ nebo „intel“, z nichž všechny mají specifické druhy věcí, za které se utrácejí. Tajemné klíče, které odemykají různé loot boxy roztroušené po vašem ústředí a okolních oblastech: opatství a jeho bujné, pokroucené země. V podstatě je tato hra ekvivalentem SS Normandie, kromě toho, že je to národní dědictví a žije tam Iron Man.

Po letmém pohledu by vám bylo odpuštěno, když jste si mysleli, že se jedná o živou servisní hru. Klidně to mohlo být v určitém bodě své historie vývoje a všechny tyto měny a sběratelské předměty by mohly být zbytkem odpadu z takového plánu. Možná. Možná. Ale ne. Je to jen hra, která vám dá spoustu talířů k roztočení. Což se zdá být zdrcující, ale buďte si jisti: dostanete to zpět za pochodu. Stává se strašně instinktivní, strašně rychle. Nejméně užitečná věc, kterou zde recenzent může udělat, je jít do detailů o každém čísle v interní tabulce hry a o tom, co to znamená, protože na tom ve hře opravdu nezáleží. minutu po minutě.

Tady je, jak to vypadá, když Hydru přibijete.

To je z velké části způsobeno prací Firaxis na jasném a čistém uživatelském rozhraní, které usnadňuje orientaci v jasných a čistých cílech mise a narativních cílů. Je to jejich dosud nejdostupnější hra, kterou si možná vyžádala mainstreamová popularita licence. Je rozhodně shovívavější než XCOM a zdá se chytře navržený tak, aby se hráč cítil chytře nebo šťastně, aniž by ho příliš vyzýval. Je možné zašantročit většinu střetnutí a odrazit se od hloupých rozhodnutí, dokonce i tak základních, jako je výběr členů týmu, kteří se příliš dobře nedoplňují.

XCOM by vás potrestal za sebemenší chyby, ale Midnight Suns nechce, abyste přemýšleli o lidských nákladech na válku, chce, abyste se cítili jako Russos režírující hyper-choreografickou bojovou sekvenci ve filmu Avengers. Tento neuvěřitelný popcornový balet akrobatických kousků a absurdně nepravděpodobné týmové práce, kde každý člen týmu využívá svůj charakteristický talent k vytváření šancí, které jejich super kolegové instinktivně vědí, jak využít. Iron Man je postaví a Cap je srazí atd.

O žádném krycím systému nelze mluvit a bojové arény jsou spíše malé, těsné prostory než rozlehlé, rozlehlé úrovně. Nejde o to schovat se za kousek kulisy a z dálky vyřazovat nepřátele, jde o to, že Spider-Man bije do lidí. Je to zblízka, zblízka a osobní. Bitevní scénáře obvykle postaví vaši volbu tří hrdinů (z potenciálního seznamu 13) proti skupině agentů Hydry nebo velkému bastardovi v napjaté aféře ve stylu rvačky v barové místnosti, kde vás velmi povzbuzují, abyste lidi rozsekali na kusy. kulisy nebo je udeřte bednami po hlavě tak, jak budete vyzváni ke hře vaší karetní hry.

Staly se podivnější věci.

Na rozdíl od XCOM zde nejsou žádné házení kostkou, pokud jde o střely na přistání. Největším prvkem náhody je to, jaké karty jsou taženy na začátku každého tahu: to určí vaši dostupnou sadu pohybů pro každou postavu. Každý hrdina má svůj vlastní balíček postav, ty se na začátku bitvy spojí do jednoho. Karty mohou být útoky, podpůrné funkce, kontrola davu, plošné efekty nebo modifikátory. Některé karty při hraní zvyšují váš metr hrdinství a jiné stojí za seslání hrdinství. Hrdinství můžete také utratit za útoky na životní prostředí, což znamená, že často můžete stále udělovat zranění protivníkům, jakmile utratíte své balíčky karet, což potenciálně prodlužuje tahy daleko za maso systému.

Je to vesele zábavný a odměňující bojový engine, který působí odborně vyladěným tak, aby přinesl nějaké drsné momenty, kde je, řekněme, všechno o získání dostatečného počtu bodů hrdiny, abyste mohli hrát drahý společný útok. Nebo se HP v průběhu času snižuje a špatný tah může stát obě strany hry a den je vyhrán tím, že půjdete s Iron Manem a rozbijete rekvizitu o něčí hlavu jako epizoda příliš mnoho. Spodní rozpočet. Díky tomu se samozřejmě cítíte dobře.

O dobrý pocit samozřejmě jde. Vlastně pro herecké obsazení i pro hráče. Snad nejpozoruhodnější věcí na Midnight Suns je její zaměření na to, co se děje mezi souboji. Je to hra sestávající ze tří částí: příprava na bitvu, mise a prostoje, a všechny jsou stejně důležité. Váš čas strávený prozkoumáváním opatství, budováním vztahů se svými kolegy, pomáháním jim s jejich malými projekty a velkými problémy je důležitou součástí hry, která je rozdělena na dny. Každý z nich začíná vaší přizpůsobitelnou postavou, The Hunter (dcera zabijáka démonů Lilith, originální postava vynalezená pro tuto hru), která se probouzí ve své plně přizpůsobitelné ložnici a pustí se do různých úkolů, které je třeba udělat před bitvou o tato hra. den s Hydra .

Vaše ranní rutina je zcela na vás: můžete si trochu zasportovat, prozkoumat včerejší kořist, upravit balíčky všech a kombinovat karty do výkonnějších karet, zkontrolovat u Captain Marvel, zda existují zpravodajské mise, do kterých můžete někoho poslat nebo se jich zúčastnit. různá mezilidská dramata, která se vždy rozvinou, když se naskytne příležitost, obvykle prostřednictvím ekvivalentu Stark Industries od WhatsApp. Víte, Nico chce pro Magika uspořádat narozeninovou oslavu s překvapením, ale Blade si nemyslí, že je to dobrý nápad, protože Magik nemá rád překvapení, Peter Parker se mezitím obává, aby zapadl do kapely, a tak... podívejte, to je úžasný. Je to skutečná superhrdinská mýdlová opera Barbie's Dreamhouse, ve které škádlíte Bladea, že je zamilovaný, nebo vedete Ghost Ridera krizí důvěry.

Prohlídka opatství je příjemnou změnou tempa od šmejdů.

Po tréninku, vyleštění balíčku a vyslání Spider-Mana na sólovou misi, aby pomohla paní Marvel zjistit věc v Anywhere, je čas vybrat si misi z War Table ve stylu Dragon Age: Inquisition. Jakmile porazíte toho, kdo potřebuje výprask, vrátíte se večer do The Abbey, kde Midnight Suns demonstruje osvěžující odhodlání ke zdravé rovnováze mezi prací a soukromým životem: po Sněmovně už nelze dělat žádnou práci. Zkoumání kořisti musí počkat do dalšího dne. Nyní je čas popovídat si s posádkou a prozkoumat obrovský areál opatství, což je další úžasně propracovaná věc, která by mohla být hra sama o sobě.

Večery tak můžete strávit odhalováním staletí starého tajemství o čarodějnicích ze Salemu. Můžete jít rybařit s Captain America. S Magik můžete sbírat houby. Můžete relaxovat u bazénu s Captain Marvel a mluvit o svých pocitech. Budování těchto vztahů poskytuje odměny ve formě bojových bonusů a zvýšení statistik, které mají znatelný vliv na bojovou misi ve hře, ale pravděpodobně mají mnohem hlubší dopad na vás, hráče, protože vám dávají osobní podíl ve hře. osobní životy hromady komiksových postav. Ti úžasní lidé, se kterými tak trochu nakonec žijete ve velkém, děsivém kostele, kteří dokážou předvést mimořádné výkony supersilného hrdinství a poté vám o několik hodin později předají svůj boj s alkoholismem. A to je opravdu největší síla této hry. To je rozhodně to, co ji povyšuje nad ostatní (vynikající) strategické hry Firaxis, za moje peníze: dá vám to záležet.

Midnight Suns je ten vzácný druh hry, která má opravdu něco pro každého. Fanoušci her Firaxis zde najdou dostatek XCOM DNA, aby to stálo za to. Fanoušci karetních bitevníků (ano, včetně Marvel Snap, se kterým bude tato hra nevyhnutelně srovnávána, ale upřímně na to moc nevypadá) budou milovat její opojnou rovnováhu tvoření a sledování náhod. A ti z nás, kteří zbožňují výběrová a důsledková RPG pro jejich klidnější chvíle, ať už je to prostoj v Normandii nebo část Persona 5 se simulací vztahů (doplňte si vlastní relevantní příklady), najdou v The Abbey zcela nový domov daleko od domova. , kde naplníme dětskou fantazii být Spider-Manovým spolubydlícím, Bladeovým cvičícím kamarádem nebo Doctorem Strangeem... kámošem při čtení. .

Toto místo se během chvíle stane vaším domovem. Spíš ne.

Dokonce i ti z nás s nesmírnou únavou z MCU (což je v tuto chvíli asi každý, že?) pravděpodobně shledají Midnight Suns osvěžující, protože se zaměřuje na stranu temné magie. Zázračné mýty, které nebyly skutečně využity. obsah stejně jako heavy hitters, a zatímco postavy v této hře jsou zjevně inspirovány svými protějšky z MCU, stav světa rozhodně není. Kontinuita zde nehraje roli. Je tak soběstačný, jak jen může být adaptace Marvelu, a nepředpokládají se žádné předchozí znalosti. Jízdu si můžete naprosto užít, i když nevíte, proč jsou tam dva Ghost Ridery.

Jen je trochu škoda, že se opatství zdá být umístěno přímo uprostřed podivného údolí. Aby byly konverzace tak obrovskou součástí hry a aby je následně vypustily silně animované modely postav připomínající plastelínu, je to jako sledovat, jak je gól v prodloužení zamítnut kvůli malému ofsajdu. Sotva mizíte kvůli něčemu, co nechcete být důležité, ale je. Skoro jako by Firaxis nebyl zvyklý mít fotoaparát tak nízko.

A to je skutečná škoda, protože Midnight Suns vypadá téměř ve všech ostatních ohledech: její hratelnost misí je ozdobena bohatými animacemi pohybu, kde se světlo vlní a klouže po brnění každého hrdiny způsobem, který odpovídá moderním mýtům, že jsou. . Částicové efekty září přes obrazovku jako komiksy ožívající. Opatství a jeho areál jsou nádherně osvětleny: mechové kameny se lesknou v měkkém měsíčním světle, kovárna září intenzivní září uvězněného ohnivého démona. A přesto tváře nedrží v jednoduchých dvou rovinách.

Yassi, zabij královnu. Atd.

Nicméně je to trochu hnidopich. Možná nejhorší v mé kariéře. Midnight Suns je upřímně skvělá krvavá doba: nesmírně zábavné taktické RPG zasazené do rozkošně zdravého simulátoru vztahů. Superhrdinská hra, která chápe, že lákadlo komiksů často zasáhne Venoma mnohem méně, než když vidíte hromadu hloupých lidí, jak chodí po velkém domě, jsou na sebe milí a hádají se, že nechávají na podlaze ručníky. Nemovitý. Související věci. Věci života.

Hodně ale můžete zasáhnout i Venoma. Všichni vyhrávají, kromě padouchů.