Recenze Little Nightmares 2 - Přilepená k obrazovce

jeV roce 2017 přeneslo Tarsier Studios hráče do bizarního a strašidelného světa Malé noční můry, nádherný klenot hry, která dokázala být dětsky roztomilá a hluboce znepokojující zároveň. Téměř o čtyři roky později je nezávislý vývojář zpět s pokračováním a fanoušci první hry to rádi vědí Malé noční můry 2 je téměř ve všech ohledech lepší než jeho předchůdce. Rozpoznává a zachovává největší přednosti první hry a rozšiřuje její dosah klíčovými způsoby, které, ačkoliv se cítí věrni vzorci série, dramaticky zlepšují zážitek. Konečným výsledkem je strhující a zneklidňující hororový zážitek, který – i když je příliš krátký – je plný nezapomenutelných okamžiků.

Malé noční můry 2 představuje nového protagonistu, chlapce jménem Mono, zatímco Six, protagonista předchozí hry, vás doprovází na vaší cestě jako společník ovládaný AI. Když se první hra zcela odehrávala v útrobách podmořské lodi zvané The Maw, Malé noční můry 2 má mnohem širší dosah, Mono a Six míří do chátrající metropole The Pale City. Lidé z The Pale City jsou neustále přilepeni ke svým televizním obrazovkám, které vysílají signály vysílané entitou známou jako The Thin Man z rýsující se Signální věže v dálce, tyto signály proměňují každého v monstra s vymýváním mozků.

Malé noční můry 2_10

"Malé noční můry 2 je dojemný a znepokojivý hororový zážitek, který – přestože je příliš krátký – je plný nezapomenutelných okamžiků. “

Stejně jako jeho předchůdce, Malé noční můry 2 vypráví svůj příběh beze slova, ale stejně jako jeho předchůdce to dělá odborně. Environmentální vyprávění je zde relevantní, ať už prostřednictvím snadno přehlédnutelných vodítek ve vašem okolí, které vyprávějí příběh konkrétního místa, nebo prostřednictvím velkých a velkoplošných pohledů a záběrů, které vykreslují ponurý obraz tohoto strašného světa. Malé noční můry 2 důsledně dělá hodně s velmi málo a důsledně dosahuje dokonalé rovnováhy mezi vyprávěním příběhu, který chtějí vývojáři vyprávět, a tím, že je nejednoznačný, a ponechává věci otevřené interpretaci. Všechno to má také skvělý a šokující konec. Ze zjevných důvodů o tom nemohu mnoho říci, ale posledních pár minut hry mi nabízí několik zásadních překvapení, která jsem neviděl přicházet a na která stále myslím.

Nártounská studia také používají nejširší škálu Malé noční můry 2 rozšířit herní svět neuvěřitelnými způsoby. Od lesa přes školu po nemocnici a ruiny The Pale City vás tato hra zavede na různá různá místa a každé z nich má vynikající vizuální a umělecký design. Každá místnost, ve které se ocitnete, má svůj vlastní příběh, který vám řekne, jestli si vezmete jen jedno koleno a rozhlížíte se dostatečně dlouho, a celá hra dohromady skvěle odvede jasný (a docela temný) obraz toho, co to je. Malé noční můry svět vypadá jako zvenčí The Maw.

Umění a vizuální design hry mají v tomto ohledu obrovskou roli, jak byste čekali. Od groteskních zrůdností a hrůz, se kterými se setkáváte ve více scénách působivých obrazů, Malé noční můry 2 je vizuálně úchvatná hra. Osvětlení je také dobře využíváno, například nemocniční invazní mlha a tma jsou lehce osvětleny tlumeným, blikajícím paprskem osvětlení z vaší baterky. Solidní umělecký design a působivé technické prvky neustále pracují ruku v ruce Malé noční můry 2 oživit každou vteřinu této strašidelné cesty peklem.

Malé noční můry 2_11

„Stejně jako jeho předchůdce, Malé noční můry 2 vypráví svůj příběh beze slov, ale stejně jako jeho předchůdce to dělá zkušeně. Environmentální vyprávění je zde relevantní, ať už prostřednictvím snadno přehlédnutelných vodítek ve vašem okolí, které vyprávějí příběh konkrétního místa, nebo prostřednictvím velkoplošných průhledů a záběrů, které vykreslují ponurý obraz tohoto místa. “

Podobně jako historie a svět, Malé noční můry 2 hratelnost se také dočká vylepšení a dodatků k rozšíření rozsahu předchozí hry. Největším přírůstkem je zde samozřejmě fakt, že nyní máte s sebou společníka ovládaného AI. S výjimkou několika sekcí stráví Six a Mono většinu hry ve společnosti toho druhého a hra využívá jejich spolupráci k velkému efektu. Průzkum a hádanky často vyžadují, aby ti dva spolupracovali, a provedení je natolik solidní, že opravdu cítíte nepřítomnost Šesti v sekcích, kde s vámi není. Velkou pochvalu si zaslouží i samotný design puzzle. Žádná z hádanek, na které narazíte, není hádankou, ale jejich jednoduchost má nepopiratelnou kvalitu. Hra také pokračuje v míchání věcí a jen zřídka opakovaně používá nápady nebo mechaniku pro velké hádanky, takže monotónnost a opakování se nikdy neobjeví.

Malé noční můry 2 do rovnice také vnáší boj – i když boj zvládá nejvíce Malé noční můry možný způsob. Místo toho, aby byl konstantním základním mechanismem, je naopak mnohem kontextovější. Občas může Mono sebrat tupé zbraně roztroušené po prostředí – jako kladiva nebo olověné trubky – a zaútočit na nepřátele. Monoův pohyb, když táhne za sebou těžké zbraně, je omezen, zatímco každý švih je pomalá, záměrná akce, což znamená Malé noční můry 2 dokáže udržet věci pomalé a promyšlené, a to i během nejkrutějších okamžiků konfrontace.

Bojové situace prodlužují cestu rozmanitostí do různých scénářů, ve kterých se ocitnete, a do překážek, s nimiž se setkáváte, a jsou používány natolik střídmě, že nikdy neztratí svou hodnotu. Detekce nekvalitních zásahů však může chvílemi trochu frustrovat, zatímco okna, ve kterých potřebujete útočit na nepřátele, bývají také příliš malá a konkrétní. Mono není nejodolnější postavou a k jeho zabití stačí jeden zásah, takže nutnost opakovaného nabíjení z kontrolních bodů bez vlastní viny může být trochu otravná.

Malé noční můry 2_07

„Bojové situace mají dlouhou cestu k diverzifikaci typů scénářů, ve kterých se nacházíte, a překážek, kterým čelíte, a jsou používány střídmě, takže nikdy neztrácejí hodnotu. Nicméně nekvalitní detekce zásahů může věci občas trochu frustrovat, zatímco okna, ve kterých musíte útočit na nepřátele, také bývají příliš malá a specifická. “

Navzdory přidání boje jsou zde stále nejdůležitější horory a stealth Malé noční můry 2. Každý, kdo hrál první hru, bude vědět, jak šikovní Tarsier Studios vytvářejí napjatá setkání s nepřáteli - ať už jsou to ti, kteří vyžadují utajení, nebo ti, kteří slouží spíše jako dramatické zlomové body - a Malé noční můry 2 je také plný takových momentů. Podle mých zkušeností nebyla první kapitola hry nijak zvlášť děsivá, ale napětí a atmosféra se neustále zvyšovaly konstantní rychlostí. Za volání také stojí design nepřítele. Po celou dobu jeho provádění, Malé noční můry 2 vrhá vám spoustu nočních můr a všichni jsou děsivější než ostatní, od náhodně prošitých pacientů podobných pacientům v nemocnici až po děsivou učitelku, která dokáže natáhnout krk do krajných délek a ohnout je kolem rohů jejího pokusu o stopku vy.

Povaha pokusů a omylů první hry je stále velmi důležitá i v těchto setkáních, a s výjimkou několika sekcí, kde se věci cítily příliš svévolně nebo příliš trestně, mě vždy ohromila kreativita prezentovaná v způsob, jakým byly navrženy. Nemocniční kapitola je například naprosto fantastická a obsahuje některé z nejlepších a nejděsivějších okamžiků celé hry. Neustále jsem byl na okraji svého místa, to je vše, co mohu dělat. Říkat, aniž bych cokoli pokazil.

Přál bych si, aby hra byla o něco delší a bylo k dispozici více těchto skvělých okamžiků. skončil jsem Malé noční můry 2 za asi pět a půl hodiny, a přestože hledání sběratelských předmětů a prozkoumávání prostředí k provedení volitelných úkolů (které se těm, kteří hráli první hru, budou zdát velmi známé), může tento běh přidat, hra stále působí trochu příliš krátce. Pokud jste typu „kvalita před kvantitou“, Malé noční můry 2 určitě splní vaše potřeby, ale těm, kteří hledají více za své peníze, se může zdát zaváděcí cena 30 dolarů trochu strmá.

Malé noční můry 2_05

„Každý, kdo hrál první hru, bude vědět, jak zruční jsou Tarsier Studios při vytváření napjatých střetnutí s nepřáteli – ať už jsou to ti, kteří vyžadují utajení, nebo ti, kteří nabízejí dramatičtější momenty, které mění hru – a Malé noční můry 2 také plné takových okamžiků. “

Jediná oblast, kde Malé noční můry 2 nepřináší dostatek vylepšení oproti svému předchůdci, je to platforma a pohyb. Stejně jako jeho předchůdce, jeho povaha jako 2.5D zážitek často působí proti němu a má za následek nepřesné a trapné pohyby. Příliš často jsem špatně odhadoval a špatně počítal skoky. Kromě toho více než několikrát problémy s pohybem v kombinaci s excentrickými ovládacími prvky vedly k levným úmrtím. Mírné kontrolní body zajišťují, že se věci nikdy nedostanou aussi frustrující, ale neohrabaný pohyb a jemné ovládání mohou být stále trochu nudné.

Každopádně bez ohledu na momenty frustrace Malé noční můry 2 jsou většinou omezeny na poměrně specifické situace. Jsou také příliš krátké - vlastně jako samotná hra. Ale i když se tento poslední bod může považovat za zásah proti němu, je to to, co dělá se svou popravou, co opravdu pomáhá definovat Malé noční můry 2 odděleně. Každý okamžik se počítá pro vytvoření skutečně znepokojivého zážitku a beze slova doručí profesionálně naladěný a působivý příběh. Pokud jste již byli fanouškem původní hry, Malé noční můry 2 je větší a lepší, jako by mělo každé velké pokračování. I když jste neměli to potěšení hrát s jeho předchůdcem, Malé noční můry 2 slouží jako dokonalý vstupní bod do této znepokojivé hororové série.

Verze této hry pro PlayStation 4 byla zkontrolována na PlayStation 5 prostřednictvím zpětné kompatibility.

DOBRÝ

Expertní rytmus; Vyprávění podané beze slova dosahuje dokonalé rovnováhy mezi řízeným vyprávěním a nejednoznačností; Skvělý konec; Neuvěřitelně atmosférické a místy opravdu děsivé; Vynikající umělecký design; Prostředí a místa neustále představují působivá umělecká díla; Spousta rozmanitosti nepřátel, se kterými se setkáte, každý otravnější než ten druhý; Jednoduché a zábavné hádanky; Skvělé využití Six jako společníka ovládaného AI; Dokonale navržené stealth a rozhodující momenty; Zápas se používá ve správném množství a obecně pomáhá vnést do procedur mnoho rozmanitosti.

ZLÝ

Špatná detekce zásahu a přísná útočná okna vedou k momentům frustrace v boji; Zpomalené a excentrické ovládání může být občas trochu nepříjemné; Trochu moc krátké.

Verdikt konečný