Recenze Fuga: Melodies of Steel 2 – Solid Time

Developer CyberConnect2 přinesl vynikající taktické RPG ve formě Fuga: Melodie oceliet Fuga: Melodie oceli 2 je pokračováním, které má pouze uklidnit fanoušky původní verze. I když to znamená, že hra z velké části šlape na známé půdě, pokud jde o mechaniku, s malým prostorem pro cokoli nového, stále je to docela solidní zážitek, který by měl přinést zábavu - i když s několika nedostatky, o kterých budeme diskutovat v jiných částech této recenze. . .

Fuga: Melodie oceli 2 se odehrává rok po původní hře, kde vaše skupina chlupatých bojovníků porazila Bermanské impérium během tohoto dobrodružství. Pokud jste jako já a neznáte původní příběh, je tu užitečná rekapitulace, která vám umožní seznámit se s klíčovými postavami a událostmi prostřednictvím animovaných snímků. Pokud jde o příběh v Melodie oceli 2stejný gang dětí se znovu vrací, když se nová zlá síla zmocní vozu Taranis a způsobí chaos v celém království – zatímco většina vašich přátel je stále uvězněna v tomto nepřátelském voze.

Samotný děj je poměrně přímočarý a stejně jako originál mají postavy přednost před vyprávěním. Samotné děti zůstávají rozkošné na sledování, ale mezi mnoha protagonisty, kteří tvoří celý štáb, je spousta nesrovnalostí. Většina z nich se vrací z postav z originálu, ale najdete také nové spoluhráče, včetně, ale nejen Vanilly, která bude hrát na cestě zásadní roli. Malt je nejstarší z gangu a přebírá roli šéfa posádky a jeho postava je docela přesvědčivá ve srovnání s ostatními dětmi - většina z nich má otravné vtípky a málo ve jménu skutečné osobnosti.

„Rozhovory mezi dětmi jsou také docela nezajímavé a plné vytloukaných dialogů a atmosféra je nastolena pomocí popisných odstavců – a to vše dohromady tvoří příběh, který je celkově zajímavý, ale nedokáže vás na okamžik uchvátit – na aktuální bázi.”

Navíc psaní působí nepřirozeně, protože styl je spíše podobný tomu, co byste našli v románu než ve videohře. Rozhovory mezi dětmi jsou také poměrně nezajímavé a plné vytloukaných dialogů a atmosféra je nastolena pomocí popisných odstavců – a to vše dohromady vytváří celkový příběh, který je zajímavý, ale nedokáže vás pohltit. základna. Něco z toho lze vinit z přílišného spoléhání se na anime kreslené filmy, ale spárujte to s tím, že věci začínají docela pomalu – a oddělení příběhu rozhodně zanechává něco, co chcete.

Fuga: Melodie oceli 2 sdílí mnoho herních podobností s originálem a hráči budou opět ovládat bojový tank, když se budou probíjet arénami plnými nepřátelské přítomnosti. Bitvy se vedou prostřednictvím tahového bojového systému, kde strategie a rozumné využívání zdrojů jsou klíčem k přežití. Tank má tři samostatné věže, každou obsazenou členem posádky.

Každý z členů má přístup k jednomu ze tří typů zbraní (granátomet, kulomet nebo dělo) a také k řadě speciálních schopností a musíte žonglovat s různými kombinacemi postav, abyste byli pro daný typ nepřítele nejúčinnější. Výběr správných zbraní pro správného nepřítele má také za následek zpožděné efekty na stav nepřátel, což vám dává více příležitostí k poklesu zdraví. Například letecké jednotky jsou nejzranitelnější vůči kulometům, zatímco s většími pozemními jednotkami si nejlépe poradíme pomocí granátometů a děl – a tak dále.

fuga melodie oceli 2 boj

"Bitvy se vedou prostřednictvím tahového bojového systému, kde strategie a soudní využití zdrojů jsou klíčem k přežití."

Melodie oceli 2 znovu zavádí mechaniku Soul Cannon, která pomáhá přidat hodně napětí do klíčových soubojů s bossy. Víte, Soul Cannon je mocná zbraň, která potřebuje duši vojáka, aby rozpoutala zničující útok na nepřítele. V bojích, kde váš nepřítel používá Soul Cannon, jej musíte odstranit před určitým počtem tahů, jinak riskujete, že v boji úplně selžete. A jakmile se vám tato zbraň dostane do rukou, musíte udržet své HP pod kontrolou, protože dělo automaticky spustí odpočítávání, pokud dosáhnete nastavené kritické úrovně, což nakonec způsobí selhání bitvy.

Jistě, je tu trochu větší frustrace z omezení Soul Cannon - ale hra s tím bojuje pomocí Managarm, což je další mocná zbraň, kterou lze použít jednou za úroveň. Omráčí vojáka po dobu trvání úrovně, ale ve výsledku způsobíte tuny poškození všem nepřátelům v aréně. Jeho použití se nedoporučuje, pokud to není nezbytně nutné, protože po použití Managarmu budete zbaveni všech zkušenostních bodů. Jde tedy spíše o asistenční režim pro ty, kteří mají problém překonat určité úseky.

Zvyknutí si na všechny tyto mechaniky má jistě křivku učení, ale není to tak strmé, aby to skončilo jako frustrující podnik. A jakmile zvládnete základy, je opravdu dobrý pocit naprosto vyhladit opozici speciálními útoky a pečlivým používáním správných zbraní. Máte k dispozici spoustu možností a výběr toho nejmoudřejšího se promítá do lepších bojových hodnocení, díky nimž získáte více zkušenostních bodů za každou postavu.

fuga melodie oceli 2 možnosti

"Zvyknutí si na všechny tyto mechaniky má určitě křivku učení, ale není to tak strmé, aby to skončilo jako frustrující podnik."

Každá úroveň se skládá z několika cest k cíli a jsou zde body, kde si můžete vybrat mezi bezpečnější možností nebo riskovat zapojením se do více bitev za lepší odměny tím, že půjdete normální cestou. Můžete také nyní zavolat na podporu vzducholodí a předem bombardovat určité nepřátele, nakoupit důležité zdroje uprostřed mise nebo převézt svůj tank na alternativní trasu, která přidává větší flexibilitu a svobodu volby do bojových postupů.

Mezi úrovněmi je několik mezer, které fungují jako kontrolní body pro uložení vašeho postupu v případě neúspěšné bitvy. Tato část vám umožní převzít přímou kontrolu nad dětmi a navigovat loď, abyste vylepšili její arzenál nebo komunikovali se svými spoluhráči. Budování smysluplných vztahů se svými spoluhráči odemkne Link Attacks, což jsou mocné speciální pohyby, které lze aktivovat během bitvy a zasadit ničivé údery na nepřítele. Ale poutavé rozhovory nebo události, které tato pouta upevňují, jsou opět naplněny nezajímavým dialogem, díky kterému je průchod přes ně skličující úkol. Jako takový jsem zjistil, že tyto rozhovory přeskakuji, jak nejrychleji jsem mohl, což je škoda, protože by to mohlo být mnohem lepší, kdyby to bylo provedeno kvalitním psaním.

Za zmínku také stojí, že za každé přerušení získáte určitý počet akčních bodů a vše od interakce přes upgrady až po farmaření a lov zdrojů stojí jeden bod – což vyžaduje, abyste taktizovali a upřednostnili, co dělat teď a co nechat. později. Tato rozhodnutí však můžete přepsat tak, že zvolíte restart z Před přestávkou po skončení hry, pokud si přejete přehodnotit své volby.

Kromě přestávky se hráči mohou zúčastnit také expedic, což jsou mini-dungeony plné nejrůznějších pastí a cenných předmětů. Průzkum a boj s bočním posouváním jsou ve své podstatě poměrně primitivní, ale je to zábavné malé rozptýlení, které udržuje věci čerstvé a rozbíjí poměrně monotónní tok příběhu a boje a zároveň vám poskytuje cenné zdroje pro neustálé vylepšování zbraní a instalací tanků.

„Mnoho prostředků a prvků uživatelského rozhraní je téměř identických s originálem, což by příliš nevadilo, pokud právě začínáte – ale zůstalo by to u těch, kteří v Melodies d'acier strávili desítky a desítky hodin. .“

Mezi jednotlivými úrovněmi budete navštěvovat osady, kde si můžete vybrat, zda si budete kupovat suroviny, nebo si promluvit s NPC, které vám dají užitečné tipy pro nadcházející bitvy nebo se jen zapojíte do jednoduchých rozhovorů, které vždy končí volbou dialogu. Máte na výběr mezi Empatií a Odhodláním a tyto možnosti budou naskládány proti sobě a nakonec odemknou vaše vůdčí schopnosti, což jsou speciální buffy, které se náhodně aktivují během bitev.

Když už mluvíme o prezentaci, Fuga: Melodie oceli 2 obsahuje stejné roztomilé a plyšové vizuální prvky, jaké jsme viděli v originále. Většina prostředků a prvků uživatelského rozhraní je téměř identická s originálem, což by příliš nevadilo, pokud právě začínáte poprvé – ale zůstalo by to u těch, kteří strávili desítky a desítky hodin ocelové melodie. Vracejí se také skladby temné hudby, které pomáhají vytvořit uklidňující, melancholickou atmosféru, když bojujete s těmi gigantickými machry v boji.

Na závěr, Fuga: Melodie oceli 2 lze nejlépe popsat jako více stejného – takže pokud vás tento popis vzrušuje, mělo by být toto pokračování přímo ve vaší uličce. Na druhou stranu, pokud jste se u originálu moc nebavili, je to nepravděpodobné Melodie oceli 2 změní tento pohled. Ale při pohledu na něj do prázdna, Melodie oceli 2 je překvapivě solidní taktické RPG, které nabízí dobrou rovnováhu mezi dostupností a dovednostmi. Příběhu sráží slabé psaní a rozporuplné postavy, ale kromě toho mu není moc co vytknout.