Recenze: El Hijo - A Wild West Tale (Nintendo Switch)

El Hijo - Příběh divokého západu opravdu není tak divoký. Na rozdíl od většiny stealth logických her, které jsem hrál, chycení nekončí krveprolitím a neexistuje možnost zabít vaše potenciální únosce, abyste se vyhnuli odhalení. Smyslem této hry je místo toho být záludný.

Je to pravděpodobně proto, že El Hijo je jen šestiletý chlapec. Poté, co mu bandité zničili dům, ho matka nechala v klášteře, zatímco ona se šla pomstít. Jak se dalo očekávat, El Hijo není v klášteře šťastný, a tak se vydává na dobrodružství, aby našel svou matku.

Toto dobrodružství pokrývá přibližně 30 úrovní v klášteře, zóně nebezpečné pouště a ve městě na jihozápadě. I když jsou nebezpečí různá, všechna vyžadují, abyste nebyli vidět. Ať už knězem nebo smrtícím zvířetem, pokud vás odhalí, jednoduše se vrátíte k předchozímu kontrolnímu bodu. To vytváří poněkud nízkou sázku, ale to neznamená, že to není obtížné.

El Hijo má ptáka, který mu pomáhá porozumět vrstvě země. Můžete jej použít k plánování trasy z bodu A do bodu B a obvykle je třeba zvážit několik tras a kontrolních bodů. El Hijo se může skrývat ve stínech, stejně jako v různých předmětech nebo za nimi. Načasování je zásadní, protože nepřátelé se pohybují po definovaných trasách. Máte možnost spatřit jejich detekční kužely, které indikují, co jsou schopni vidět při pohybu. Hra se pak zaměřuje na vyhýbání se těmto kuželům.

Dosažení cíle není nikdy příliš obtížné, ale hra s sebou přináší další výzvy. K postupu budete třeba potřebovat například získat položky. Také úrovně mají ostatní děti roztroušené kolem sebe. Jak je uvedeno v popisu hry, kontakt s nimi je přiměje, aby „… se k vám přidali na cestě ke svobodě“. Zdálo se mi však, že jste je jen nabádali, aby více pracovali na svých podřadných úkolech.

Jak se dalo očekávat, pokus o omyl je klíčem ke svobodě. Naplánovat si cestu hádankou není nikdy velmi obtížné, ale načasování může být obtížné. Není to jen o čekání na správný čas k pohybu. El Hijo bude často muset rozptylovat házením mincí, stavěním navíjecích hraček atd. Použijte je nesprávně a budete se muset prakticky chytit, než to budete moci zkusit znovu.

Ačkoli se hádanky stávají složitějšími a vyžadují s postupem chytřejší řešení, hra se příliš nemění. Dokonce i vizuály, které jsou zpočátku zcela jedinečné, po chvíli začnou vypadat stejně. Určitě to působí regionálně, ale všechny ty pomeranče a hnědé po chvíli začínají vypadat trochu matně. Nebyl by to výjimečný problém, ale ani příběh není příliš přesvědčivý. To nechává utajenou hru jako hlavní pobídku k návratu. Pokud nejste úplně pohlceni její mechanikou, El Hijo se stane snadnou hrou, kterou na chvíli vzdáte.

Přesto je to často docela okouzlující, jakmile jste na úrovni. Nová místa zpočátku ožívají malebným způsobem a existuje mnoho vzrušujících časů, kdy se promyšlený plán vyvine tak, jak byste očekávali. Každou chvíli také dobře využívá cutscénu a získává pocit ze spaghetti westernu, který se snaží napodobit. Ještě důležitější je, že se nikdy necítí nespravedlivý nebo nucený. Samozřejmě obtížné, ale vždy jsem věděl, že řešení číhá hned za rohem.

Nemohu říci, zda to uvidí lidé „všech věkových kategorií“. El Hijo je rozhodně chytrý mladý hrdina, který se může postavit za záda, ale frustrace a opakování mohou vést mladé hráče k tomu, že ho nechají uvíznout v klášterní skříni.