Živá recenze Jurassic World Evolution 2

Fotografie Blainea Smithe

Celkově - 55%

55%

Pokud se vám původní hra líbila, Jurassic World Evolution 2 vám jistě přinese hodiny zábavy (kromě „kampaně“). Pro hráče, kteří doufají v DLC za více než plnou cenu, je však zklamání nevyhnutelné.

Uživatelské hodnocení: 4.7 ( 1 hlas)

S Planet Zoo a Planet Coaster na svém kontě měl tým Frontier Developments dokonalý rodokmen, aby se dostal z parku vydáním původního Jurassic World Evolution. To, co mělo nastavit laťku pro žánr řízení simulace do budoucna, místo toho přineslo nevýrazný, nenápaditý a spíše nudný zážitek, který se téměř výhradně spoléhal na IP Jurského parku, aby vynikl.

O tři roky později je tu pokračování, Jurassic World Evolution 2. S dalšími pár lety vývoje a zpětnou vazbou, jak vylepšit původní hru, jsem si opět dovolil nadchnout pro skutečné provozování simulovaného Jurského parku.

Byla to chyba.

Živá recenze Jurassic World Evolution 2

Jurassic World Evolution 2 je ve svém jádru oslavený rozšiřující balíček pro původní hru. I když dělá v některých oblastech tolik potřebné kroky vpřed, nedokáže zapouzdřit téměř vše, co dělá hru na správu simulace vzrušující a poutavou. Než se vrhneme na mechaniku nebo její nedostatek, pojďme se podívat na rozmanitost herních režimů.

Dinosauři jsou stále stejně působiví jako dříve

K dispozici je dobrý výběr, který vyhovuje jak hráčům vyprávění příběhů, tak těm, kteří chtějí dynamičtější přístup. Režim kampaně, který není ničím jiným než dlouhým tutoriálem, trvá asi tři až čtyři hodiny a většinu času strávíte čekáním na jeden z mnoha časovačů souvisejících se stavbou, až po modernizaci a správu parku. Příběh sleduje události Jurassic World: Fallen Kingdom, kdy se dinosauři volně potulují po částech světa. Dostanete se do každé lokace, musíte ovládat místní lidi, postavit pár ohrad, prozkoumat nějakou techniku, jezdit v některých vozidlech, pak se přesunout do další oblasti a proces opakovat.

Nedostatek kreativního obsahu po celou dobu kampaně bych mohl odpustit, pokud by příběh stál za to, ale nejde o nic jiného, ​​než o špatně napodobené voiceovery pojednávající o místě dinosaurů ve světě. Dokonce i Dr. Ian Malcolm, jeden z mála členů obsazení vyjádřený skutečným hercem, se snaží dosáhnout skutečného dopadu pomocí dialogu, který selže. Nazývat to „originální příběh“ je oříšek. Jako úvod do základních mechanismů hry to funguje dobře, ale kdo očekává zajímavé rozšíření příběhu a prostředí Jurského parku, bude zklamán a zmaten.

Existují tři další režimy, které do hry přidávají mnohem více než zbytečná kampaň: režim Chaos Theory, režim Challenge a režim Sandbox. Režim Chaos Theory, můj zdaleka nejoblíbenější ze všech, umisťuje hráče do různých parků a lokací, které lze vidět v celé filmové sérii, s flexibilitou dělat věci jinak. Co by se stalo v původním filmu, kdyby vše dobře dopadlo? Lze místo B na Isla Sorna zachránit? Je to zajímavá premisa, která pro rozvoj příběhu dělá víc než kampaň.

Režim výzvy, jak název napovídá, je ta obtížnější varianta, která vyzývá hráče, aby ve stanoveném čase postavili parky, které splňují určité hranice úspěchu. Nejsem typ, který by měl časová omezení, takže jsem do tohoto režimu moc neinvestoval, ale přesto v něm strávil více času než v režimu Sandbox. Na první pohled, režim Sandbox by měl být korunou slávy hry. Nabízí obrovský otevřený prostor, desítky druhů dinosaurů, nové atrakce a nové budovy ke stavbě a úpravě, to zní skvěle, že? Bohužel je téměř vše zamčeno. Pokud chcete mít možnost stavět cokoli a všechno v režimu Sandbox, budete muset vše odemknout hraním režimů Chaos Theory a Challenge. Nejsem si jistý, jestli rozumím rozhodnutí umožnit hráčům mít nekonečné peníze, nekonečnou moc, vypnout dinosauří smrt a všechny ty skvělé možnosti, jen aby bylo úplně omezeno, co lze postavit.

Jak trapné. Zdá se, že všichni nosíme stejný kabát

Ať už se rozhodnete prozkoumat jakýkoli režim, hratelnost všech je v podstatě stejná jako v originále, s velkými vylepšeními a pochybnými doplňky. Byla přidána další automatizace, která hráči umožňuje vybrat si vozidla k hlídkování určitých částí hry, s cílem automatizovat většinu léčení, které dinosauři vyžadují. Ačkoli je to platné gesto, snaží se ho dodržet. Vozidla Ranger, která mají za úkol pravidelně skenovat dinosaury a doplňovat zásoby potravy, se zasekávají o předměty, narážejí do jiných vozidel a nemohou projet žádným hustým lesem – požadavek na mnoho zbytečných potřeb, které musí mít každý dinosaurus. Můžete nastavit helikoptéry, aby hlídkovaly, ale nezdá se, že by automaticky uklidnily a přesunuly zraněné dinosaury – nebo vlastně skoro nic. Některé frustrující oblasti mikromanagementu byly odstraněny, takže je mohou nahradit jiné.

Při recenzování původní hry jsem měl dvě velké výtky: povrchnost hostů a zbytečně hloupý systém uzavírání smluv. Naštěstí to druhé bylo úplně odstraněno (hurá), ale to první je stejně přítomné jako předtím. Hosté jsou hloupí. Nemají jinou funkci, než budit dojem, že park je zalidněný; a je to.

Dokázal bych postavit velkolepý výběh obsahující několik druhů masožravců žijících v harmonii, přičemž každý dinosaurus si užíval rozmanitosti flóry a fauny rozptýlené ve výběhu; kde jsou hosté? Projděte se kolem mého štábu, zatímco si moji vědci dají tolik potřebnou přestávku. Umělá inteligence se bezcílně potuluje kolem, existuje jen hrstka modelů a sotva s čímkoli interagují. Když vstoupí do budovy, jednoduše projdou pevnými dveřmi a zmizí. Existují některá místa, která hostům usnadňují proudění do parku, ale žádná z nich se necítí organicky.

Byla provedena některá drobná vylepšení; nyní existují různé typy hostů, kteří preferují různé atrakce, ale podle mých zkušeností to nemá absolutně žádný vliv na vizuální chování a schémata hostů. Součástí radosti z těchto her je sedět a žasnout nad svým výtvorem, uchváceni tím, jak se hosté chovají a jak komunikují. To je klíčový prvek, který je v obou hrách zcela přehlížen.

jurský-světový-evoluce-2-recenze-vědci
Funkce New Scientists je jedním z nejlepších přírůstků do her

I když se nepodařilo napravit většinu nedostatků původního dobrodružství, existuje několik fantastických doplňků do Jurassic World Evolution 2. Každý režim vám umožňuje rekrutovat vědce, členy personálu, kteří dohlížejí na operaci a základní provoz parku, včetně všeho. od získávání DNA z fosilií až po léčení zraněných dinosaurů a přidávají do hry odměňující aspekty mikromanagementu. Každý vědec má specifickou dovednost a vlastnost a lze jej dále trénovat pomocí různých technologií a upgradů, aby maximalizoval svůj potenciál. Je to velmi jednoduchý systém, který však v každém z režimů vyniká jako jeden z mála přínosných aspektů na straně hry se simulací managementu.

jurassic-world-evolution-2-review-amneties
Většinu budov pro hosty lze nyní přizpůsobit mechanicky i vizuálně

Existuje také mnohem více možností, jak pobavit a zaujmout hosty, i když všichni chodí ve stejném kabátě a dívají se na nepotřebné budovy. Mohou být postaveny různé hotely, obchody a atrakce, které se přizpůsobí specifickým potřebám zákazníků v daném regionu. Kultovní jízda na džípu může být postavena a postavena v jakémkoli krytu a jízda na gyroskopu je hodně zábavná. Některé atrakce lze také zažít na vlastní kůži, když nasednete na zadní sedadlo džípu a vychutnáte si svůj výtvor z pohledu první osoby. To vše jsou zajímavé a vítané doplňky do hry, ale příliš neospravedlňují cenu zbrusu nové verze.

Při hraní na PlayStation 5 jsem byl zklamán výkonem. Zatímco prostředí a vizuály dinosaurů jsou vždy fantastické, oblasti rozhraní jsou těžkopádným nepořádkem a snažit se procházet po mapě světa a najít nové zkameněliny je jako snažit se běhat pískem.

Tato recenze Jurassic World Evolution 2 byla vytvořena na PlayStation 5. Hra byla zakoupena digitálně, ale digitální kód byl později poskytnut vydavatelem.