Recenze: Harold Halibut je moderní bajka o spojení

Je toho tolik, o čem bych mohl říct Harold Halibut že mám problém vůbec začít. Mohl bych mluvit o tom, jak hra využívá skutečně jedinečný umělecký styl, který zahrnuje mix skutečných ručně vyrobených loutek, naskenovaných a vykreslených ve 3D, stejně jako animace napodobující stop-motion. To je něco, co se v tomto odvětví nikdy v tomto měřítku neudělalo. Taky bych mohl říct jak Harold Halibut je příběh o lásce a spojení, o nalezení svého místa ve světě a vytvoření vlastního „domova“.

Je studená válka a Země je na pokraji zkázy. Lidstvo poslalo archovou loď Fedora 1 ke hvězdám v naději, že najde další obyvatelnou planetu a umožní lidstvu pokračovat v životě. O více než 250 let později Fedora dosáhne svého cíle, aby zjistila, že planeta je tvořena výhradně vodou, bez obyvatelné pevniny a atmosférou složenou ze škodlivých plynů. Aby toho nebylo málo, loď se zřítí do planety, bez možnosti odstartovat zpět do vesmíru. V současné době se o všechny administrativní a politické záležitosti uvnitř Fedory stará All Water Corporation, skupina zlých kapitalistických oportunistů, kteří mají na mysli pouze své vlastní zájmy. Po letech rezignace lidé z Fedory zjišťují, že by mohla být šance vrátit se na Zemi. Doba zotavení je však omezená a cesta zpět by trvala asi 80 let, což znamená, že většina současné populace Fedory by se nikdy nevrátila domů.

S těmito událostmi jako pozadím děje hrajete za titulárního Harolda Halibuta, laboratorního asistenta profesorky vědy Jeanne Mareauxové. Je to jeho práce profesorova pomocníka a zvedače na palubě lodi, stejně jako jeho laskavé vystupování, které ho staví do jedinečné pozice, kdy dává Fedoranům šanci vrátit se domů. Škyťák se může zdát pokorný a učenlivý, ale je to mírná a trpělivá lidská bytost. Je to spíše klidný a introspektivní člověk, který za správných okolností dokáže projevit spoustu vášně a energie. Můžete vidět hodně z jeho osobnosti v jeho náčrtech sešitu a když hraje roli "Agenta Haroldsona." Škyťák se také snaží být slyšen a spojit se se svými vrstevníky, někdy ho ostatní snadno odmítnou drsným způsobem. V průběhu hry se Harold ocitá v situacích, kdy má konečně šanci ukázat sám sobě, kým chce v životě být. Harold je opravdu okouzlující člověk.

To není jen pro titulní postavu. Každá postava, která obývá herní svět, se cítí jako samostatný jedinec s vlastní historií a vztahy. Hlasové hraní jim pomáhá cítit se ještě reálněji. Vzhledem k obtížným okolnostem je Fedora 1 úzce propojená komunita a psaní odvádí skvělou práci a ukazuje hráči, jak jsou tito lidé navzájem propojeni. Většina hlavních a vedlejších postav také čelí různým těžkým životním okolnostem. Jako Harold se účastníte těchto malých okamžiků a navazujete nová spojení s lidmi na lodi. Stejně jako učení se novým konceptům a pohledům od ostatních mimo Fedoru. Nebudu se nad tím však příliš dlouho zdržovat, jelikož si myslím, že nejlepší je zažít tuto část hry s co nejmenší znalostí.

Pokud jde o hratelnost, Harold Halibut je dobrodružná hra zaměřená na interakci s mnoha obyvateli Fedory. Většinu času budou hráči pobíhat po lodi a plnit úkoly, které Harold dostal, a mluvit s různými lidmi, aby postoupili. Pokud jde o samotného Škyťáka, není pro hráče prostředkem. Místo toho je hráč vozidlem pro Harolda. Někdy máte možnost vybrat možnosti dialogu. Škyťák má však jednoznačnou osobnost a je vždy jeho vlastní osobou. Nečekejte zážitek podobný Telltale Games, ani point-and-click. Existuje několik okamžiků, které působí jako hádanky, ale ty slouží pouze k tomu, aby přidaly nějakou interakci a rozbily tempo. Hra postupuje lineárně a některé vedlejší úkoly nejsou nutné k postupu v zápletce. Ty doplňují stávající postavy a vřele doporučuji je dokončit. Tyto vedlejší cíle obvykle sedí vedle hlavních cílů, takže vždy působí jako doplněk k tempu a všemu dalšímu, co se děje v zápletce.

Osobně jsem si to užil Harold Halibut poskytuje snadno použitelný a lehký zážitek. Dovedu si představit, že někteří lidé chtějí větší počet složitějších hádanek nebo více praktický přístup k interakcím postav, rozhodování a dopadu příběhu. Nemyslím si však, že každá videohra musí nabízet komplexní mechanický zážitek, aby předala své poselství a stála za to. Rozvržení Fedory je natolik zajímavé, že běhání po lodi, povídání si s lidmi a plnění úkolů je dostatečně zábavné, a u tak neuvěřitelně detailní hry dává smysl, že herní smyčka je příliš jednoduchá *naživo* a nasávat . prostředí.

Aby vytvořili vizuální prvky hry, vývojáři Slow Bros pečlivě ručně vytvořili každou postavu jako loutku, mnohá prostředí jako skutečná fyzická dioramata a digitalizovali je do podoby videohry. To je vidět na způsobu, jakým má mnoho textur látky, dřeva a kovu jistý ostrý vzhled. Styl animace je také záměrně navržen tak, aby připomínal stop-motion. Už jen na základě uměleckého stylu a vizuálních prvků je tato hra úžasná a stojí za to ji hrát. Jedinečný vizuál mi trochu připomíná hry jako Svět et Saturnálie (které mísí textury z ručně vyrobených papírových skic, naskenovaných a vykreslených ve 3D.) Žádné studio se však dosud nerozhodlo udělat to, co Slow Bros v tomto měřítku. Jen pro informaci, dokončení hry trvalo více než 10 let.

Použití hudby v Harold Halibut je velmi jemný. Instrumentální písně se objevují pro důležité cutscény a jsou použity velmi záměrně. Ve hře však převládají zvukové efekty prostředí, které se využívají zajímavým způsobem. Bzučení světel, automatické otevírání a zavírání dveří, bublinky vody a zvuk kroků je to, co uslyšíte nejvíce. Můžete také slyšet smyčcové nástroje hrající podlouhlé tóny v pozadí, což vytváří pocit, že jste obklopeni ze všech stran. Jako bychom byli pod vodou.

Harold Halibut je krásný zvenčí a je ještě krásnější, když se ponoříte dovnitř. Vizuální stránka je nepopiratelným technickým počinem. Její hratelnost je nenáročná, což hru zpřístupňuje mnoha lidem, i těm, kteří se ve světě videoher neorientují. Příběh a vyprávění jsou snadno sledovatelné a zobrazují moderní bajku o hledání vlastního domova, spojení s ostatními, sdílení své perspektivy a hledání toho, co od života chcete.

Harold Halibut vyjde 16. dubna 2024 pro PlayStation 5, Xbox Series X a PC prostřednictvím služby Steam, stejně jako Xbox Game Pass.

dix

Harold Halibut

Harold Halibut je ručně vytvořená výpravná hra o přátelství a životě na vesmírné lodi velikosti města ponořené v cizím oceánu. Připojte se k Haroldovi, který prozkoumává pulzující svět retro-budoucích ve své snaze najít pravý význam slova „domov“. Upravená PC verze. Kopii recenze poskytnutou společností pro účely testování. Harold Halibut používá jedinečný a ohromující umělecký styl k vyprávění příběhu o důležitosti navazování spojení a hledání „domova“.

výhody

• Doporučuji dělat vedlejší práci pošťáka, kdykoli budete mít příležitost. Nebudeš toho litovat.
  • Hra obsahuje velmi užitečný systém kapitol, i když je v nabídce nastavení označen jako „Načíst“.