Outcast: A New Beginning Review – An Empty Open World

WKdyž byla poprvé vydána v roce 1999, Zakázáno byl inovativní a dokonce vizionářský titul. V době, kdy většina her ve skutečnosti nezdůrazňovala své zápletky mimo adventury nebo RPG, Zakázáno byla plně 3D hra s otevřeným světem s hlubokým dějem, v té době vzácnou komoditou a odborným využitím technologie k tomu, aby její obrovský svět vykreslil, kam hráči mohli jít, kamkoli chtěli. Dlouho očekávané pokračování však přichází v době, kdy by mnozí namítli, že herní žánr v otevřeném světě dotáhly k dokonalosti různé tituly, ať už je to Fromsoftware. Starověký prstennebo dokonce Rockstar Grand Theft Auto série. V době, kdy prezentovat otevřený svět jako takový již není příliš prodejním argumentem, Pariah – Nový začátek musí přijít na to, jak vyniknout.

Bylo tam pár věcí, které se mi hned zalíbily Pariah – Nový začátekalespoň na začátku. Svět Adelpha je úžasný, krásný a neuvěřitelně zajímavý nejen z vizuální perspektivy, ale také z pohledu interakce NPC. Téměř každá interakce, kterou můžete mít s kterýmkoli rodákem ze světa, naznačuje, že se za hrou skrývá bohatá historie. Zatímco se hře daří přimět hlavního hrdinu Cuttera Sladea, aby se cítil jako někdo, kdo zachrání svět před katastrofou, lidé z Adelpha vypadali, že ano. život před jejím zjevením, což přispívá k faktoru ponoření do světa.

Bohužel to netrvá dlouho. Vidíš, Zakázáno nemohu se rozhodnout, zda předpokládat, že hráč může mít zkušenosti s originálem Zakázáno nebo ne. Hned od začátku na vás začne divoce házet cizí termíny a fráze, a i když je pro každou konverzaci k dispozici glosář, který se v průběhu konverzace aktualizuje v reálném čase, většina z nich probíhá dialogem. Pariah – Nový začátek opravdu trpí nejen snahou nakrmit hráče příliš mnoha informacemi, ale také pocitem, že to bylo napsáno dost špatně. To také ovlivňuje charakterizaci různých NPC v průběhu hry. Jelikož je hra tak svázána se svou fikcí, některé postavy se mohou začít cítit přímo nesnesitelně, když začnou ve stejné konverzaci opakovat stejná mimozemská slova a fráze.

Naštěstí od chvíle, kdy můžete hrát Pariah – Nový začátek, věci se začínají cítit mnohem lépe. Ovládání Slade je citlivé a rychlé, a jakmile se vám dostane do rukou jetpack, jedna z ústředních funkcí hry, boj i procházení vám začnou připadat mnohem lépe než jen pobíhání. Pokud jde o boj, pro začátek máte opravdu jen jednu zbraň, kterou lze donekonečna upravovat pomocí různých modulů a upravovat tak její chování. Ačkoli jeho výchozí podoba funguje jako zbraň, vložením dostatečného množství modulů se může proměnit v něco mnohem zábavnějšího, jako je SMG, která střílí výbušné náboje nebo brokovnice, která může například otřesit nepřátele.

Pomocí Red Helidium můžete odemknout nové sloty pro svou zbraň, což vám umožní ji upravit. Široká škála nabízených modů může připravit cestu pro zajímavé bojové strategie. I když mnoho z toho může být způsobeno použitím několika specifických modů, které dobře fungují pro váš herní styl, skutečnost Zakázáno vám umožní trochu experimentovat s vašimi primárními zbraněmi, to je dobrá věc.

„Ovládání Slade je citlivé a rychlé“

Pokrok v celém rozsahu Pariah – Nový začátek se točí kolem výzkumu a používání několika konkrétních měn, konkrétně helidia různých barev, nanočlánků a dokonce i stříbra. Ty sahají od upgradu vašich zbraní přes schopnost procházet otevřeným světem až po odemykání dalších modulů pro vaše zbraně, takže můžete ke střelbě přidat ještě směšnější efekty. Postup zůstává do značné míry bezvýznamný, zvláště jakmile získáte několik klíčových vylepšení na začátku hry, jako je schopnost vznášet se nebo několik slotů pro zbraně. Jakmile ve hře dosáhnete určitého bodu, může být velmi snadné zapomenout, že na vás mohou čekat upgrady díky všem materiálům a měnám, které jste nasbírali, zvláště pokud ve hře nebyl žádný systém zpráv, který by vám to umožnil. vědět, zda máte dostatek bodů pro upgrade.

Obecně řečeno, systém progrese se zdá docela slušný, aniž by působil příliš arogantně. Je neuvěřitelně snadné cílit na konkrétní progresivní měny, které možná budete chtít rozvíjet. Velká část stromu upgradu však vypadá jako výplň. Kromě klíčových schopností, jako je klouzání nebo uhýbání ve vzduchu, je například velká část stromu upgradů batohu jednoduše dalším palivem pro jetpack, což se může zdát docela zklamáním.

A samozřejmě nezapomínejme, že jetpack si zaslouží své místo jako hlavní rys Pariah – Nový začátek. Kromě běžných schopností, jako je uhánění a skákání, odemknete také schopnost klouzat po zemi nebo klouzat vzduchem. Ve chvíli, kdy tyto schopnosti odemknete, začnou být průzkumné aspekty hry opravdu zábavné. Jakmile získáte schopnost vznášet se, získáte úroveň svobody, které se příliš mnoho jiných her ve skutečnosti nevyrovná, a tomu jistě napomáhá skutečnost, že ZakázánoOtevřený svět je navržen tak, aby podporoval téměř každé možné použití jetpacku.

vyhnat nový začátek 2

„Systém progrese se zdá být dostatečně slušný, aniž by byl příliš panovačný“

Bohužel se zdá, že otevřený svět hry není dostatečně vybaven k tomu, aby měl hráč všechnu tuto svobodu při běžném hraní. Na světě toho není mnoho, pokud jde o chytré objevy nebo vznikající herní momenty. I když je svět krásný, není tam toho moc, co by vyžadovalo průzkum. Ke všemu většina vedlejšího obsahu jednoduše zahrnuje zabití určitého počtu konkrétních nepřátel a tento nevýrazný design prosvítá i v hlavních questech hry, kde věci nikdy nejsou zajímavější než „jdi sem a zabij nějaké věci“.

I přes tyto nedostatky otevřeného světa je však těžké nenacházet v něm určité kouzlo Pariah – Nový začátek. Slade je například neuvěřitelně okouzlující hlavní hrdina se stejnou mírou odhodlání a upřímnosti, díky čemuž je zbytek jeho cesty překvapivě zajímavý. Stejně tak Talané, které potkáte v Adelfě, mívají své vlastní osobnosti, a i když vám jejich dialogy často připadají jako fuška, momentů komedie nebo dramatu, které vás udrží v chodu, je prostě dost.

ZakázánoPříběh se dotýká mnoha stejných témat jako jeho předchůdce. V té době byly považovány za revoluční, ale nyní se v moderním herním prostředí staly natolik běžnými, že ve skutečnosti nic nevyčnívá. Ve skutečnosti může být příběh vyloženě nudný, protože konflikt mezi Talany a lidmi je jednorozměrný. Hra má také velmi špatný zvyk násilně vám ukazovat cutscény, které skutečně měly být hratelností. Téměř každý vedlejší úkol a příběhová mise ve hře bude neustále přerušovat akci a vyrvat kontrolu z hráče, jen aby ukázal Sladeovi, jak dělá přesně to, co se hráč stejně pravděpodobně chystal udělat. I když je to trochu snesitelné na začátku hry, kde se pravděpodobně ještě učíte lana, rychle se to začíná vymykat kontrole a nakonec to mělo nepříjemný vedlejší efekt, že mě téměř odradilo od jakéhokoli questu.

vyhnat nový začátek 3

"Hra má také velmi špatný zvyk násilně vám ukazovat cutscény, které skutečně měly být hratelností."

Pariah – Nový začátek zdá se, jako by to mohlo uvíznout v minulosti. Dobrá věc na tom je, že je tu úroveň svobody, kterou získáte poměrně brzy na začátku hry, kterou byste v mnoha moderních hrách jen tak nezískali, zvláště jakmile získáte několik vylepšení svého jetpacku. A za tímto účelem je létání po světě Adelpha rozhodně jedním z nejzábavnějších zážitků v otevřeném světě. Nevýhodou uvíznutí v minulosti je design questů, design, který se příliš bojí svobody, kterou dal svým hráčům, a neustále se snaží zbavit vás kontroly, aby zajistil, že Slade udělá správnou věc prostřednictvím cutscén, nikoli hraní.