Recenze Sand Land – Nadčasové dědictví Akiry Toriyamy

Sand Land na PC

Sand Land je videohra založená na jedné z krátkých mang Akiry Toriyamy z roku 2000. Nejenže se manga dočkala tohoto videoherního zpracování, ale nedávno se dočkala anime adaptace, která značně rozšířila původní příběh.

Tento druhý poločas napsal sám Akira Toriyama před jeho nešťastnou rozehrávkou. I když jsem velkým fanouškem Toriyamy a jeho díla utvářela mnoho mých primárních zážitků, po příjezdu do Sand Land jsem netušil, jak moc se do toho zapojil. Teprve nedávno jsem se dozvěděl pravý původ mangy. Takže navzdory mé lásce k Toriyama-sensei si nemyslím, že to změnilo můj pocit z videohry Sand Land. Je to vynikající hra zadržovaná pouští sterilního obsahu.

Písečná země sleduje příběh země, kde byla před 50 lety ve válce zničena veškerá voda a kde nyní vládne chamtivý král a jeho tyran generál. Šerif Rao se spojí s démonickým princem Beelzebubem a jeho věrným pomocníkem Thiefem, aby hledali legendární zdroj. Příběh je na první polovinu docela jednoduchý, ale odlehčený styl, tón podání a barevné postavy mě trochu rozesmály.

Zdroj obrázků: Bandai Namco via Fun Academy

Tím nechci říct, že vyznění hry je úplně komediální. I když jsou padouši většinou špatní jen proto, aby byli špatní, jsou popraveni natolik pěkně, že k nim cítíte opravdovou nechuť. Kromě toho má příběh několik dobře provedených emocionálních momentů, s postavami jako Rao, které zde dělají těžké úkoly. Neočekával jsem, že příběh bude někdy dojemný nebo působivý, ale Sand Land vás dokáže v těchto oblastech překvapit. Přestože první polovina zasáhne emocionální maximum, druhá polovina naskočí a nakopne věci do vysokých otáček na dalších solidních 15-20 hodin.

Vokální výkony jsou také většinou solidní, tu a tam se objeví pár nepříjemných linek a výtvarný styl výrazně připomíná tvorbu Akiry Toriyamy. S pískem můžete dělat jen tolik stylu, ale návrhy postav, biomů a nepřátel ve hře jsou docela odlišné. Nebudu říkat, že všechny návrhy a lokace Sand Landu berou dech, protože nejsou, ale všechny změny scenérie jsou osvěžující.

Pokud jste fanoušky vyprávění Akiry Toriyamy a nevadí vám použité tropy, pak je to rozhodně příběh, který si užijete. Pokud však hledáte jen příběh, můžete se také podívat na anime nebo si přečíst mangu. Jak se tedy Sand Land odlišuje a definuje svou hratelností?

Belzebub písek země před stromy a vodou

Herní smyčka zahrnuje přechod z bodu A do bodu B při hlavním nebo vedlejším úkolu a interakci s každým možným bodem zájmu na cestě. Budete plnit vedlejší úkoly, abyste naverbovali nové lidi, aby se připojili ke Spinu a založili si tam obchod. Některé z těchto úkolů budou vyžadovat volby, ale jen velmi málo z nich v této oblasti vyniká. Bez ohledu na to hra odvádí dost dobrou práci na to, aby vás přesvědčila vyzkoušet všechny dostupné vedlejší úkoly. Průzkum je také neuvěřitelný, protože získáváte nová vozidla a míříte do zcela neznámého území. Sand Land zaškrtává všechna políčka pro zábavné dobrodružství v otevřeném světě a po prvních několika hodinách vás jeho neustále se rozšiřující mapa a upgrady stále přitahují k dalším.

Průzkum v Sand Land je radost, dokud není (o tom později). Většinou si ale užijete objevování každého nového typu nepřítele, rádiové věže, vesnice a vedlejšího úkolu. Pravidelně jsem se přistihl, že jsem sešel z vyšlapaných cest a na vedlejších cestách jsem nacházel mocnou kořist, která mi umožnila překonat obtížnost hry. Pomáhání při přestavbě Spina a sledování růstu města vám dává skutečný pocit úspěchu a vlivu na svět. Samotná mapa je již při spuštění poměrně velká a postupem času se zvětšuje. Pokud hrajete pouze hlavní příběh, přijdete o polovinu obsahu, který Sand Land nabízí.

Většinu času strávíte ve vozidlech s občasnými úseky boje na blízko. Vozidla by měla být probrána podrobně, protože budou hlavním aspektem hry. Ještě předtím si ale musím trochu postěžovat na boj na blízko.

I když je v Sand Land obrovský potenciál pro boj na blízko, ve skutečnosti se s tím moc nedělá. Máte základní speciální schopnosti a jednoduchá komba, která působí strnule. Vaše dovednosti odemykají dvě komba s Beelzebubem a vaši společníci také netěží ze zajímavých schopností boje na blízko. Jak již bylo řečeno, boj je docela jednoduchý a docela snadný. Ruční boj odvede svou práci, ale naštěstí v tom není hlavní část obsahu.

Sand Land Belzebub Rao a zloděj se rozhodnou pro peníze

Automobilový souboj je lépe implementován a zdá se mnohem zábavnější a poutavější. Likvidovat hordy nepřátel pomocí různých vozidel je velká zábava. Existuje asi deset různých typů vozidel, z nichž každý má své vlastní zaměření a herní styl. Vylepšování vašich vozidel a hledání dílů potřebných k jejich vylepšení je mimořádně uspokojivé a zjistíte, že investujete do upgradu svých oblíbených vozidel na jejich nejvýkonnější verze. Můžete použít lakovnu a upravit svůj vozový park a dát mu estetiku, kterou preferujete.

Pamatujete si, když jsem řekl, že boj na blízko byl snadný? Boj s vozidly je také docela snadný, pokud jste pouze v normálním režimu. Sand Land není zamýšlen jako obtížný nebo hardcore titul, je to zábavné dobrodružství se skvělými roboty a hloupými postavami. Když jsme však dostali nástroje k maximalizaci našich vozidel, měla by se tato výzva také zdát jako vhodná. Hra se zdá být pro své vlastní dobro trochu příliš snadná díky své myšlence obtížnosti sestávající z více HP a více útoků, spíše než z unikátních nepřátelských formací a útoků.

Jednou z největších slabin Sand Land je obecný nedostatek různorodosti obsahu. Zatímco od začátku do poloviny hry vám hra poskytne několik hodin zábavy na dobrou chvíli, po určitém okamžiku se kouzlo začne trochu vytrácet. Chci tím říct, že navzdory skutečnosti, že mapa je masivní a může obsahovat tuny věcí, 80 % bodů zájmu jsou stejné čtyři až pět struktur. Přestože tato místa vždy uspokojí návštěva a vždy tam najdete něco užitečného, ​​nechává to prostor pro více tužeb.

Tato touha vědět víc je to, co od Sand Land chci nejvíc. Je to již velmi solidní, dobře zpracovaná a dobře provedená hra, ale tam, kde vidím potenciál pro další, se hra náhle zastaví. Z mé strany je to jen hromada stížností, protože jsem se do světa zamiloval a chtěl jsem víc z toho, co mi hra umožnila ocenit dříve. Nyní se dotknu věcí, kterých bych si přál, aby hra obsahovala více, protože ty by ji skutečně povýšily na zážitek 10/10.

písek země ex čip lov štíří královna
Snímek obrazovky přes Fun Academy

Například jsem byl nadšený z prozkoumávání ruin a bavilo mě procházet jich asi deset, dokud jsem nezjistil, že jich je kolem padesáti s víceméně stejnou estetikou, stejnými odměnami a malou rozmanitostí. Připadá mi to jako promarněná příležitost naplnit svět mnohem víc, než dostáváme.

Stejný problém se týká většiny nových měst, která objevíte. Představte si můj šok, když objevím lokace zvané Hidden Cliffs Village nebo Royal Capital a uvědomím si, že nemají žádné interaktivní NPC ani vedlejší úkoly. Právě takové věci skutečně ničí vysoká očekávání hry s jejími skvělými oblastmi a questy z počátku hry. Přál bych si, aby existovalo více úkolů, které by se daly užít, protože vedlejší úkoly v Sand Land jsou poutavé a zábavné.

Dalším příkladem toho jsou nepřátelé, se kterými bojujete v Sand Land. V Sand Land je omezený počet nepřátel a většinou budete čelit stále stejným hordám tvorů bez ohledu na to, kam se vydáte. Všichni tito tvorové jsou odlišní svým designem a je dobré být dostatečně přemožen, abyste se s nimi rychle vypořádali. Jakmile je však prvotní objev dokončen, stanou se tito tvorové, a dokonce i jejich šéfovské varianty, něčím jen hlukem na pozadí, který je čas od času obděláván pro materiály. I když se mapa rozšíří a získáme nové masivní místo k prozkoumání, stále získáte přepracované verze starších nepřátel. Navzdory nedostatku rozmanitosti nepřátel jsou změny mapy nové a je vždy zábavné objevovat zcela nové oblasti a území.

Navíc, i když jsem dříve chválil boj ve vozidle, řekl bych, že trpí podobným problémem jako zbytek obsahu. Žádné z nových vozidel, kromě Battle Suit, ve skutečnosti nepředstavuje nic nového ani nemá jedinečné cesty upgradu nebo mody. Obvykle jsou to jen rakety a kulomet, s určitými změnami ve vaší mobilitě. I když jsou všechna tato vozidla životaschopná a můžete je upravit tak, aby byla přemožitelná, zábavná a uspokojující, jen bych si přál, aby existovalo více jedinečných schopností, které byste k nim mohli připojit a pohrát si s nimi trochu jako mechanik.

To je důvod, proč je lákavé držet se pro boj jediného silného vozidla. Nepomáhá ani mírné zpoždění při přepínání vozidel, takže boj je méně plynulý. I když se mi líbí, že vám umožňují vybrat si vlastní seznam pěti vozidel, která si vezmete s sebou, nelíbí se mi, že to znamená, že nemůžete vidět statistiky vašich aktuálních dílů, když vytváříte nové. To se cítí jako hlavní dohled nad kvalitou života a modernizace vozidel je mnohem těžkopádnější, než by měla být. Což je škoda, vezmeme-li v úvahu, že jsem se rád ujistil, že každé vozidlo a jeho součást byly tehdy upgradovány na maximální možnou úroveň. Systém je skvělý, jen by mohl využít nějaké úpravy kvality života.

Celkově je Sand Land skvělá hra s receptem stát se neuvěřitelným titulem s otevřeným světem díky solidnímu budování světa, herní smyčce a příběhu. Tento potenciál však snižuje nedostatek celkově unikátního obsahu ve hře a v poslední třetině hry se začíná pořádně prosazovat.

Bez ohledu na to, pokud se chcete vydat prozkoumat zcela nový svět a vše, co nabízí na 30–40 hodin, pak je Sand Land skvělou volbou i přes některé své nedostatky. Dále ukazuje, že i když jsou příběhy Toriyamy staré více než dvě desetiletí, mohou i dnes poskytnout vzrušující dobrodružství.

země písku

Dobrodružství v otevřeném světě, které je lehké i pohyblivé, s úžasným průzkumem a pokrokem, které brzdí pouze nedostatek rozmanitosti.

výhody