Recenze: Soul Hackers 2 usnadňuje procházení dungeonu s charakterem

Hraní Soul hackeři 2 někdy mi to připadá jako dlouhá cesta napříč Spojenými státy. Čeká vás spousta nudných cest. Projdete hromadou míst, která vypadají stejně, bez ohledu na to, kam půjdete. Jednou za čas se zastavíte, navštívíte památky, popovídáte si s přáteli a užijete si docela zábavný zážitek. Ale to nebude vždy stačit k vymazání monotónnosti.

Soul hackeři 2 stojí jako jakýsi střed mezi důrazem na charakter a vyprávění stereotypního JRPG a bojovým a mechanickým důrazem na stereotypní dungeon-crawler. Zdá se, že i marketing staví hru tak, že se snaží rozdělit rozdíl a uspěje na půli cesty Shin Megami Tensei et Charakter. Ve skutečnosti to na dungeon-crawler váží o něco více (čtěte: CMS) straně rovnice. Příběh je poměrně jednoduchý a navzdory uhlazenému vizuálnímu zpracování jej Atlus nepodává zrovna nejpoutavějším způsobem. Ještě pořád, Soul hackeři 2Hratelné obsazení je dostatečně lákavé na to, abyste se o nich chtěli dozvědět více, a proto si chcete prohrát děj.

Jak jsem již zmínil v preview, tato zápletka z Soul hackeři 2 je stejně jednoduché jako nastavení přívěsů. Ringo a Fig jsou agenty Aionu, což je v podstatě vnímající superpočítač. Aion je pošle do lidského světa, aby ho zachránil před apokalypsou. K tomu potřebují muže jménem Arrow, ale Ringo ho najde mrtvého. Pomocí schopností Soul Hack oživí Arrow. Poté udělá totéž pro dva další společníky: Milady a Saizo. Podle Aiona jsou všichni tři zlí vyvolávači, kteří používají své systémy COMP podobné zbraním k vyvolání démonů, aby za ně bojovali. Všichni přispívají k záchraně světa před apokalypsou, kterou předpověděl Aion.

Z trailerů není jasné, že tohle vše se stane v první půlhodině hry.

Soul hackeři 2 je strukturován tak, aby vyprávění nepřekračovalo své přivítání ani nezasahovalo do jádra hry – procházení dungeonu – ale nepřikládá příliš velkou váhu nastavení. Proč jste v této konkrétní části města, abyste prozkoumali kobky? Jak jste se s těmito postavami seznámil? Narativní konstrukce nepůsobí organicky. V důsledku toho může být pro hráče obtížné se o ně starat, zejména pro ty, kteří dorazí se svými očekáváními Charakternarativní zaměření. Pokud tuto hru hrajete speciálně pro výzvu a dungeony, není to žádný problém.

Tento problém přetrvává i při pokračování ve hře. Soul hackeři 2 představuje hlavní epiphanies se stejným množstvím fanfár jako menší dějový zvrat. Stejně jako vám zbývá málo času na to, abyste cokoli pocítili k zápletce nebo postavám, než vás hra pustí do dalšího dungeonu, neexistují žádné náznaky nebo předzvěsti. Je to jako sledovat film o záhadě vraždy, ale nikdo vám neřekne, kdo a jak zemřel, jen si střihnete detektiva, který odhalí vraha a přehraje závěrečné titulky. Zdá se, že maso zápletky nějak chybí.

Soul hackeři 2 prosvítá v jeho postavách, i když to chvíli trvá, než se to konkrétní stříbro bohužel objeví. Jak budete hrát hru a prozkoumávat Soul Matrix, dozvíte se více o jejich konkrétních dílčích zápletkách a příbězích. Události setkání spolu s příběhem vám také umožní nahlédnout do jejich soukromého života a vtipných vtipů. Dokonce i Figue, který ve skutečnosti není členem party, je velmi přátelský. Líbí se mi, jak vážně to všechno myslí. Ringo je z herců asi nejhůře pochopitelná postava. Všichni ostatní mají skutečný zájem o příběh. Na druhou stranu, a přestože je Ringo vůdcem, zdá se, že tam většinu času je.

I když vyprávění v některých ohledech zaostává, je jasné, že procházení žaláře je opravdu smyslem Soul hackeři 2. Soubojový systém je detailní a poutavý. Přestože je tahový, působí rychle a plynule. Démoni mohou být vybaveni členy party jako zbraně, což umožňuje postavám přístup ke schopnostem vybaveného démona. Hrou vás proto nemůže provést žádná skupina démonů. Budete muset měnit věci, abyste využili nepřátelské slabiny a vytvořili si zásobu „zásobníků“, bodů používaných k aktivaci Ringových speciálních schopností.

Ringo má také velitelské schopnosti, které lze použít bez konzumace tahu. Sledování vašich zásobníků je nezbytné pro správnou funkci. Hra je dostatečně náročná na to, abyste ji neprošli bezmyšlenkovitě. Není to však tak těžké, abyste se nikdy nezasekli nebo neměli pocit, že jste ztratili hodně pokroku. Ve vzácných případech, kdy bylo střetnutí s nepřítelem bokem, jsem mohl jednoduše uniknout s bombou Trafuri, Traesto na mapě města, a jít do bezpečného domu, abych se zotavil. Funkce automatického ukládání před souboji s bossy také pomáhá, pokud něco pokazíte. Ti, kteří chtějí „klasičtější“ CMS zkušenost s obtížností může chtít začít od těžší úrovně obtížnosti.

A přesto, i když všechen zájem a hodně Soul hackeři 2 je to prolézání žaláře, má své slabé stránky. Dungeony, které navštívíte kvůli příběhu, se dostatečně liší v gadgetech a vzhledu, aby podporovaly další návštěvy pro zpracování volitelných požadavků. Nicméně dungeony Soul Matrix pro Arrow, Milady a Saizo - dungeony, ve kterých budete pravděpodobně procházet většinu hry - vypadají všechny stejně. Všichni mají stejné barevné schéma a stejné nepřátele. Nezáleží na tom, v jaké matrici duší se nacházíte, všichni jsou takoví a není úniku.

Nebylo by to tak špatné, kdyby se Soul Matrix lišil postava od postavy. Řekněme, že kdyby matrice duší Milady byla červená a měla více démonů Herald, zatímco matrice duší Arrowa byla modrá a měla více Yomas. I drobné změny, jako je tato, by cestu usnadnily. U hry, která je tak zaměřená na procházení dungeonu, by procházení nemělo být občas tak ohromující.

Odemknutí pater Soul Matrix také vyžaduje určitou úroveň duše. Můžete to vyrovnat prostřednictvím událostí hangoutu. K většině dochází prostřednictvím příběhových dialogů. Iluze volby je hezká, ale může zestárnout. Stále vzácněji vidíte možnost dialogu, kterou byste v průběhu hry skutečně řekli. Místo toho si ji vyberete, protože vám pomůže odemknout další část něčího Soul Matrixu.

I když mi na názoru Arrowa na dané téma nezáleží, stejně se ho musím zeptat. Pokud to neudělám, nebudu mít přístup k 4F jeho Soul Matrixu. Podle mého názoru by tomuto aspektu Soul Matrixu lépe posloužil jiný způsob odemykání. Tímto způsobem byste mohli komunikovat Soul hackeři 2 postavy spíše proto, že je máte rádi, než že je potřebujete.

Soul hackeři 2 dokáže sloučit atraktivní charakter a prvky příběhu do tradičnějšího režimu procházení dungeonu. V mnoha ohledech se mu daří kráčet po střední cestě mezi extrémy své sesterské série. Jeho světlá místa ale tak docela nezakrývají chvíle, kdy mohou selhat obě jeho poloviny.

Soul hackeři 2 vyjde 25. srpna 2022 v Japonsku a 26. srpna 2022 v Severní Americe. Bude debutovat na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X a Windows PC.