Recenze: Nine Noir Lives spřádá nit, která by mohla být těsnější

Klasický film noir vypráví příběhy o cynismu na pozadí násilí a závislosti, ale dobrodružná hra Silvernode Devět černých životů naplňuje očekávání díky rychlým dialogům a spoustě hříček souvisejících s kočkami. V tomto nezávislém titulu je působivé množství textu. Ale když se nesoustředíte na svůj hlavní příběh, může tento svazek ztěžovat udržení zájmu. Jako klubko příze rozmotané kočkou, všechny provázky nakonec vedou do středu. Jeho rozmotání však může být zbytečně složité a obtížnější, než se očekávalo, protože vaše kočka chce dělat neplechu.

Dans Devět černých životů, hrajete za Cuddlese Nutterbuttera (ano, tak se jmenuje), detektiva z městečka Meow Meow Furrington. Přijme práci od policie a vyšetřuje vraždu v klubu Knitty Kitty. Ukázalo se však, že obětí je syn majitele klubu, který je shodou okolností také hlavou jedné z hlavních zločineckých rodin ve městě. S pomocí své věrné sekretářky Tabby musí Cuddles přivést vraha před soud.

Pro začátek je nemožné hrát hru, aniž byste si něčeho nevšimli: uměleckého stylu. Vypadá neuvěřitelně zastarale. Estetika připomíná flashovou hru z počátku 2000, kterou byste hráli ve svém prohlížeči. Funguje to však: barvitý přístup k zobrazování temné fikce je rozhodně jedinečný a ladí s extrémně nadrženými a sarkastickými dialogy ve hře.

Cuddles je pro hru inspirovanou filmem noir velmi zajímavým hrdinou, protože postrádá vyloženě cynismus většiny detektivů v noiru. Je spíše inteligentního typu, jako je Jake Peralta Andyho Samberga na rozdíl od Philipa Marlowa Raymonda Chandlera. Vždy má vtip nebo sarkastický postřeh pro každou podivnou situaci, ve které se ocitne. Bohužel, tolik postav má stejný sarkastický humor nebo visící humor, takže Cuddlesovo neustálé škádlení může začít být otravné.

Nepřemýšlel jsem, než hra použila místo čísel symboly nebo postavy se stereotypními „mazlíčkovými“ jmény jako Cuddles nebo Gumdrop. Ale hra vás odmítá nechat odložit svou nedůvěru a opakovaně se snaží poukázat na to, jak jsou směšní. Devět černých životů Zdá se, že nemohu nechat tento sebevědomý nápor humoru trvat tak dlouho, aby nechal vtipy dýchat.

Ale proč jsou potom takoví? Proč prostě nepožádejte Tabby nebo Cuddlese, aby řekli něco jako "Ach, je tak těžké používat symboly v případě nouze!" a zastavit se tam? Místo toho se Tabby vzteká, jako by natáčela pro video na YouTube. Tento druh humoru sám o sobě není špatný. Nejlépe však funguje, když jedna postava vystupuje jako rozumný muž, který na věci poukazuje, zatímco ostatní postavy ji berou v klidu. Místo toho jsou to všichni a vtipy nemůže přistát, když herci neustále poukazují na to, jak vtipkují zvyklý terén.

Sotva někdo dokáže projít dvě řady, aniž by procvičil svůj kousavý důvtip. Dokonce i trezor, který potřebujete odemknout, vás neustále uráží. Nedostal jsem se přes první oblast, kterou jsi zkoumal, a už jsem vzdychal pro sebe. 30 % herního textu, když se hraje přímo do konce, je neuvěřitelně emotivní a neuvěřitelně poutavé. Zbytek jsou většinou vtipy. Hra je temná komedie, ale nečekal jsem, že gagy budou gagy jako parodie Letadlo!.

Neuctivost, s jakou postavy mluví, může neuvěřitelně ztížit udržení se v příběhu. Pokud se zdá, že tu nikdo nechce být, tak proč bych měl? Věci se zlepší, když začnete skutečně přijít na kloub záhadě a věci se stanou vážnými. Když si scénáristé sundají rukavice a ukáží drápy, dialog je úžasný. Ale těch okamžiků je příliš málo, příliš pozdě.

Nicméně, říci, že psaní z Devět černých životů připadá mi, jako by jeden z filmu od Marvelu dělal hře medvědí službu. Ve hře je opravdu mimořádné množství dialogů. Navíc je každá věta vyjádřena. Každý předmět, který postavě ukážete, obdrží specifickou odpověď. I když se většina odpovědí v podstatě scvrkává na „nevím“, pro každou položku existuje jedinečná hlasová linka. Pro Tinkle neznamenají drobky a mince absolutně nic. Ale místo pouhého obecného "Co je to?" odpověď, ve skutečnosti změní svou odpověď v závislosti na tom, zda mu ukážete drobky nebo minci.

Tato ohromující pozornost věnovaná detailům se neomezuje pouze na NPC. Cuddles má tři akce, které může provádět na předmětech v prostředí: dívat se, používat a lízat. Spuštění každé položky generuje jeden řádek (hlas). Místo toho, aby jen řekl "Fuj, to nechci lízat," odmítá olizovat loužičku v uličce, protože se bojí bakterií. Znovu cituje choroboplodné zárodky, když odmítá olizovat náhodnou tyč před Knitty Kitty Club, ale linie je jiná než ta o louži. Je upřímně působivé, kolik času bylo vynaloženo do mnoha textových řetězců hry. Láska a vášeň malého, samofinancovaného vývojářského týmu pro tento projekt prosvítá očividně v čase a péči, kterou mu věnují.

Přestože psaní postavy je úchvatné, ta tajemná část Devět černých životů je ohromující. Nikdy se to úplně nepřibližuje „měsíční logice“, ale některá řešení jsou naprosto nejasná. Více než polovinu svých položek používáte podivným způsobem s minimem výzev nebo rad. Hra je plně ponořena do staré školy designu adventur typu point-and-click, která má tendenci očekávat, že hráč bude číst myšlenky návrháře puzzle. V dnešní době je to trochu šokující, ale představuji si, že starší hráči, kteří mají nostalgii po té době, by si to mohli užít.

Jako herní recenzent s termíny jsem byl ale vděčný za některé rady, které mi s recenzním výtiskem poskytl samotný Silvernode. Bez nich bych možná skončil Devět černých životů kolem roku 2030. Tolikrát jsem opustil oblast, abych si uvědomil, co jsem potřeboval, bylo v mém inventáři. Jen jsem předpokládal, že položka je nápověda na později, takže jsem o tom nikdy neuvažoval. Proč bych k odposlechu používal předmět, který by mohl být vodítkem při vyšetřování vraždy?

Kočky mohou rády skákat do krabic, ale k vyřešení této hry musíte skákat. Flexibilní myšlení a nápaditá kreativita jsou klíčem k úspěchu v Devět černých životů.

Devět černých životů je k dispozici na Windows PC.