Recenze Mario Strikers Battle League: Perfektní hra, ale trochu odlehčená na obsah

Mezi jeho mnoha povoláními a úspěchy bych řekl, že jednou z Mariových nejúspěšnějších kariér byl vždy fotbal. Přestože na fotbalovém hřišti neměl tolik vycházek jako na golfovém hřišti nebo na tenisovém kurtu, jeho rekord je bezchybný, dva na dva s nepopiratelnou ranou. Dnes, po patnáctileté pauze od fotbalu, umíme tři.

Abych byl úplně upřímný, není toho moc Mario Strikers: Battle League. Je to asi tak snadné, jako když přichází hra, ve skutečnosti jde o druh vydání, který v dnešní době není příliš běžný, protože vydavatelé a vývojáři mají pocit, že všechny moderní hry je třeba naplnit, aby praskly. Je to jednodušší záležitost: získáte jedinečný, zábavný a zkroucený pohled na fotbalovou akci pět proti pěti s postavami Maria v hlavní roli. Lze jej hrát proti AI nebo jiným lidem, online nebo offline, v několika různých formátech. Postavy lze mírně upravit. Ale to je vše.

Při prvním spuštění hry a procházení jejích nabídek by vám bylo odpuštěno, že si budete myslet, že je v poli trochu tenká. Brzy se ale ukáže, že opravdu záleží na tom, jak se hra hraje – protože ve fotbale budete vždy dělat v podstatě to samé, čehož se zase dosáhne pomocí několika základních mechanismů. Tyto mechaniky musí být ostré jako bod, a to je vše, na čem záleží. Battle League toho dosahuje, stejně jako její předchůdci.

Stejně jako předchozí tituly Mario Strikers je toto rychlejší verze tohoto sportu bez pravidel. Tackle je povolena bez ohledu na to, zda váš cíl má míč nebo ne. Aréna obezděná zdí znamená, že není potřeba vhazování ani rohy – míč se do hry jen odrazí. Přesilovky zvyšují akci s trochou Mariova vkusu – jako když slupka od banánu hozená na hřiště může ztížit střelbu ve středu hřiště. cross, nebo Bob-omb může být hozen tak, aby explodoval a poslal hráče a míč letěl, aby zlomil držení.

Nejdůležitější je zářící oranžová koule, fotbalový míč ekvivalentní 'Smash Ball' umožňující Final Smash v Smash Bros. Shromážděním tohoto dá vašemu týmu omezené množství času na provedení „Hyper Strike“, kde pokud umístíte nepřátelské obránce na jejich stranu hřiště, můžete zaútočit a vypustit obrovskou střelu, která, pokud bude úspěšná, vyústí ve dvojku. -bodový gól.

Akce je zběsilá a napínavá, druh sportovní hry, která v místní multiplayerové relaci nevyhnutelně vyústí v křik nadávek a skákání nahoru a dolů. Je to druh magie, která v době online hazardu není tak běžná, jak by měla být. Předchozí hry Mario Strikers také měly tuto energii, věc, kterou si většinou spojuji s klasickými arkádovými sportovními hrami, jako jsou NBA Jam a NFL Blitz. Je skvělé vidět ten pocit a tempo hry naživu a dobře ve velkém novém vydání.

Jak lidé znalí tohoto žánru her vědí, nic z toho neznamená, že Mario Strikers postrádají komplexnost nebo hloubku. V tom je krása dobře provedené hry, jako je tato – je klamně hluboká. Brzy objevíte výhodu rychlé, smíšené přihrávky nebo dokonce zahrání míče jako nepřímé přihrávky. V prvních několika zápasech je snadné nechat se svést a přemýšlet o zápasech, které rozhodnou Hyper Strikes – ale než se nadějete, prosouváte míče kolem brankáře s jemností jako ve FIFA. Je to dokonalá směs akce typu pick-and-play a odměňující složitosti.

Existuje samozřejmě řada různých způsobů, jak využít této akce. Můžete si zahrát rychlý zápas online nebo offline nebo se přepnout do režimu poháru, kde jeden nebo více hráčů může převzít kontrolu nad jedním týmem a provést je dvojitými vyřazovacími turnaji různých úrovní obtížnosti proti protivníkům ovládaným počítačem.

Titulární Battle League je online formát, který vám umožňuje vytvořit „klub“ s ostatními hráči a poté se umisťovat v žebříčcích díky online výhrám. Kluby se skládají z maximálně 20 hráčů a jsou trochu podobné těm, které najdete v mnoha bojových hrách, což vám umožňuje stanovit region, klubovou mantru/zásadu (tj. hrát pro zábavu, hrát pro zlepšení nebo hrajte, abyste byli nejlepší) a vyberte si z omezené řady sad. V tuto chvíli hrajete a vracíte se ke skutečnému jádru hry, kterým je hladká, uspokojivá a křupavá fotbalová akce s maskotem.

Pokud se nechcete zapojovat do záludností klubové mechaniky, vždy můžete použít Quick Play a užít si jedinečné zápasy také online.

Zkrátka mám rád všechno. Je to důstojný nástupce především hry GameCube, kterou stále považuji za opravdovou klasiku. Jedním obzvláště pěkným aspektem je, že tato hra má stále něco z „okraje“ předchozích dvou her, které byly vždy o něco těžší ve stylu animace než vaše typické sportovní hry Mario. Tito roztomilí maskoti mají doslova oheň v očích, když trefují míček domů - a to dává hře uhlazený vzhled.

Není to však úplně všechno z cukru a duhy. Jestli něco brání Mario Strikers Battle League, je to jednoduše množství obsahu. K dispozici je celkem deset hratelných postav – to je méně než v obou předchozích hrách – a několik designů stadionů. Cítí se... docela lakomý.

Některé z těchto nedostatků mohou zachránit některé nápady na chytré provedení. Odemykatelné vybavení pro každou postavu umožňuje měnit jejich vzhled například zejména pro režim Club. Nikdy také nehrajete jen na jednom stadionu – oba týmy si vyberou svůj stadion, pak získáte úhledné nastavení půl na půl, kde domácím koncem může být Bowserův hrad, zatímco venkovním může být Donkey's Jungle Kong – vypadá skvěle. Ale všechny ty skvělé vzhledy na světě se nemohou zbavit pocitu, že... v této hře prostě není spousta obsahu?

Kostýmy jsou úhledné, stejně jako jeviště – ale hrstka různých kousků, které lze vybavit pro každou postavu, ve skutečnosti nemění skutečnost, že na internetu uvidíte spoustu stejných postav. čtyři ze čtyř zkušeností pouze s deseti postavami. Gear také upravuje schopnosti postavy, ale hlavní věc je, že vám jen umožňuje upravit statistiky vaší oblíbené postavy na základě role, kterou na hřišti rádi hrajete. není to nijak zvlášť hluboké přizpůsobení.

Pokud jde o recenzi hry, jako je tato, mírný obsah vás zatím dostane pouze vzhledem k dosavadním výsledkům Nintenda. Nedávné verze Mario Golf a Tennis byly zpracovány řadou velmi vzrušujících DLC po uvedení na trh, které nabízejí bezplatné aktualizace a upgrady. Nepřekvapilo by mě, kdyby se seznam postav a fotbalových hřišť Mario Strikers po vydání zvětšil – a pokud se tak stane, posune tuto hru z vynikající na dosud nejlepší fotbalové vydání Mario. Za to, co stojí za to, Nintendo slíbilo bezplatné aktualizace po uvedení na trh, které budou zahrnovat nové postavy, a únik dat naznačil, že hra je naprogramována s 20 sloty pro postavy, což je dvojnásobek současného seznamu. To by byl více než uspokojivý výsledek.

Nemohu to však posoudit zde při spuštění. Mohu mluvit jen o tom, co je přede mnou tady a teď – a je to neuvěřitelně sevřená arkádová sportovní hra, která bude absolutní multiplayerovou bouří. Konečným testem pro tyto hry je to, jak se cítí, jen aby se míč rozběhl, a jak konkurenceschopní skutečně můžete být, aniž byste vstoupili do říše vážnosti. Nedostatek obsahu trochu ubírá na lesku – ale sotva, jednoduše proto, že si myslím, že pokud si tuto hru koupíte, uděláte tak většinou s vědomím, že hlavním tahákem je multiplayerová akce. Také věřím, že aktualizace přijdou. I když ne, vidím, jak o tom mluvím na večírcích a příležitostně hraji online zápasy v nadcházejících letech. Pro Mario Soccer a vývojáře Next Level Games je to hattrick: třetí skvělá hra.