Recenze: Touken Ranbu Warriors (Nintendo Switch)

toukenranbuwarriors-splash-jpg-2

Kdykoli se mi objeví zápletka o cestování v čase jako v Touken Ranbu Warriors, vzpomenu si na Godzilla versus King Ghidorah. V tomto filmu se Futurians (z budoucnosti, jak vidíte) zastaví v Japonsku 1990. let, aby požádali o povolení k návratu na Marshallovy ostrovy ve 1940. letech, aby zabránili vytvoření Godzilly. Povolení uděleno, uspějí. Ale když je pak vypuštěno nové monstrum, aby terorizovalo Japonsko 1990. let, všichni říkají: "Chlapče, opravdu bych si přál, abychom nezastavili Godzillu ve stvoření, aby nám tady mohl pomoci."

Nedává to absolutně žádný smysl. Totéž lze říci o jakémkoli příběhu o cestování časem, pokud se obtěžujete o něm přemýšlet déle než minutu. To je v podstatě to, co se děje v Touken Ranbu Warriors, nejnovější (alespoň před několika týdny) Musou hře KOEI TECMO.

Do této recenze jsem vstoupil s dobrou znalostí franšízy Warriors, protože jsem hrál většinu vydání Nintendo od Warriors Orochi III Hyper pro Wii U. Jsem nestoudný fanoušek. Nevím však o Touken Ranbu, online sběratelské karetní hře, která produkovala kreslené filmy, divadelní hry, celovečerní film a podle Wikipedie kulturní trend žen pózujících s historickými japonskými meči, což vypadá opravdu skvěle. , Vlastně.

Ve hře Touken Ranbu Warriors to všechno sestává z Touken Danshi – kolekce 15 mečů v lidské podobě – která se snaží zastavit retrográdní armádu z historie, aby cestovala zpět v čase a zničila běh dějin. Je to směšné, jistě, ale taková je Musouova hratelnost. Každý, kdo hrál hru Warriors, si je vědom bitev 1v1, kde má 000 jasnou výhodu. Určitě se to přenáší i sem.

Unikátní však je, že nedávné hry Warriors se snažily začlenit strategii. Bojová mechanika dostala více vrstev a tok bitvy se stal složitějším, což hráče nutilo neustále měnit svůj přístup. Touken Ranbu Warriors míří opačným směrem. Tradiční kombo Y/X a občasné speciální útočné souboje jsou snáze zvládnutelné. A pokud ne, můžete zvolit vstupní parametry, které tato komba automatizují. Pokud chcete z boje udělat dodatečný nápad, abyste mohli snadno projít příběhem, můžete to udělat také.

Proč si usnadňovat boj ve hře Musou? Cílem je spojit své útoky dohromady, abyste mohli slavně porazit desítky nepřátel najednou, že? Zkombinujte své útočné a úskokové schopnosti a efektivně zlikvidujte obzvláště problematického šéfa? Normálně ano. Ale Touken Ranbu Warriors není pro vašeho typického fanouška Warriors, nemyslím si. Jistě, máte obvykle nádherné animace útoku a vzrušení z běhu po bitevním poli až do dalšího střetnutí, ale celá věc se zdá být zaměřena na dav „pózování s meči“. A opět, díky zjednodušení, je boj mnohem lineárnější než v pozdějších Warrior hrách. Méně překvapení znamená více opakování a hry Warriors se již dostatečně opakovaly.

Místo toho se zdá, že se tato hra soustředí více na svůj vzhled – její „nádech“, jak by řekla moje dcera (a přispěvatelka Pure Nintendo). Začíná to čistě mužským obsazením. Hry s válečníky jsou obecně mužské, ale všechny postavy Touken Danshi jsou muži a výjimečně pohlední muži. U každého zaškrtávacího políčka je zde tvář a dokážu si představit, že si fanoušci vybírají své oblíbené, jako to lidé dělají se členy chlapecké kapely.

Atraktivní vizuály se přenášejí do designu postav a úrovní. Barva se zdá být důležitější než detaily, díky čemuž hra působí uhlazenějším dojmem, a co je důležitější, běží hladce. Toto je rozhodně jedna z nejplynulejších her Musou, které jsem hrál na zařízení Nintendo v režimu doku i v režimu handheld.

Důraz na postavy pokračuje i mimo bojiště. Mezi úrovněmi ve vašem honmaru je toho hodně. V typických hrách Warriors je využití tohoto času k vylepšování postav a vybavení klíčem k postupu, nebo alespoň k postupu s vysokým skóre. Tady se nic z toho nezdá být nutné. Jde spíše o provádění speciálních akcí s vašimi oblíbenými postavami, než o jejich optimalizaci pro boj.

Mám na mysli, že existují minihry s přiřazováním značek a pozic.

Vidím, že to na mobilním zařízení funguje docela dobře. Odlehčený přístup k boji s Musou by se dal dobře přenést do přístupu vyzvednutí a hraní iPhonu, stejně jako důraz na příběh a grafiku. Na Switchi je však po Samurai Warriors 5 a těsně před Fire Emblem Warriors: Three Hopes zvláštně umístěn. Přestože hry Musou již nějakou dobu vystupují ze svého výklenku, zdá se, že Touken Ranbu Warriors se potápí hlouběji. To by mohlo oslovit fanoušky Touken Ranbu. Pokud jste to vy, nenechte se odradit akčními předměty; je snadné je obejít a soustředit se na postavy a původní příběh.

Pokud jste fanouškem Warriors, může se vám tento záznam zdát jako matoucí kousek zápletky o cestování časem. Je to, jako by se někdo vrátil v čase, aby zastavil franšízu Warriors, ale mohl odstranit pouze ty nejlepší části.

Sakra, přál bych si, abychom nezabránili vytvoření Oda Nobunagy, aby nám tady mohl pomoci.