Recenze Monstrum Nox - Beau Monstrum

UNEaktivní od roku 1987 ano série existuje tak dlouho jako Final fantasy série, ale zdá se, že postrádá stejný druh kulturní relevance. Série spolehlivě vyslala Adola Christina za dobrodružstvím a nedokázala, alespoň na Západě, překonat bouli, kterou tyto další známější série před lety nabraly. Rozhodně není běžné, aby devátý hlavní díl série přinesl sérii větší moderní význam, ale Ys XNUMX: Monster Night může to být jen ten typ hry, který na ctihodné vrhá jasnější světlo ano série. Aniž byste se odchýlili od zavedené mechaniky nebo narativních kořenů série, Monstrum nox vytváří komplexní a dynamické akční JRPG s návykovými bojovými a poutavými postavami, které se snadno promění v jeden z nejlepších příspěvků v sérii a jeden z prvních uchazečů o skvělé JRPG roku 2021.

Potížista seriálu Adol Christin a jeho přítel Dogi se znovu ocitnou v centru konfliktu, tentokrát ve městě Balduq, ovládaném Romunskou říší a známém svým masivním vězením. Ihned na útěku, aby unikl zmíněnému vězení, se Adol setkává s tajemnou postavou známou jako Aprilis, která ho zastřelí kouzelnou kulkou a promění ho v Monstrum, což mu dá zvláštní superhrdinskou sílu a umožní mu vstoupit do jiného - nepřístupného světa známého jako Grimwald Nox bojovat s monstry. Háček je v tom, že Adol spolu s pěti dalšími Monstrumy, na které narazí, zpočátku nesmí opustit město. Následuje příběh o dešifrování jak samotných Monstrumů, tak města, ve kterém jsou uvězněni. Od začátku je zřejmé, že s věznicí a jejími vedoucími není něco v pořádku, zejména z mezidobí mezi kapitolami, které věčně napovídají o tom, co se v Balduq skutečně děje, a v průběhu příběhu. více než 30 hodin , jejich spojení se začíná vyjasňovat.

Záhadou však není celý příběh. Místo toho po většinu běhu Ys IX je téměř výhradně řízen charakterem. Každé z dalších pěti Monstrumů, na které narazíte, má téměř celou kapitolu věnovanou jim. Ve hře fungují jako vaše metody, jak je pozvat na vaši párty, aby vám pomohli vyřešit zmatek, ale příběhově se každá kapitola ponoří do základních problémů každého Monstrum. Nejsou všechny nijak zvlášť jedinečné nebo tématicky promyšlené, jak byste mohli obracet oči v sloup, když mluví o tom, jak něčí odvaha byla od začátku uvnitř, ale některé z nich se dotýkají. Jsou vytvořeny s tématy temnějšími než jiné hry v sérii nebo žánru. . Je to určitě lehčí než ne, ale dotek hloubky ve vyprávění je překvapivým a zajímavým doplňkem.

„Aniž bychom se odchýlili od zavedených mechanismů nebo narativních kořenů série, Monstrum nox vytváří komplexní a dynamické akční JRPG s návykovými bojovými a poutavými postavami, které se snadno promění v jeden z nejlepších příspěvků v sérii a jeden z nejlepších uchazečů o skvělé JRPG roku 2021.“

Pomáhá to, že příběh je z velké části dobře napsaný a postavy jsou rozmanité, protože zde může být ohromné ​​množství příběhu a dialogů. Ať už se zaměřujete na kritickou cestu nebo děláte vedlejší mise, budete zaplaveni textovými ligami s postavami vysvětlujícími každý detail každého cíle. Otevře se mnoho kapitol, které po vás vyžadují plnění vedlejších misí, abyste pokročili v příběhu. Strukturálně a vypravěčsky to začne dávat smysl ke konci, protože dokončení těchto misí odemkne vír v Grimwald Nox a některé vedlejší mise hrají roli v hlavním příběhu, ale jde o zásadní změnu tónu, abychom se posunuli dál. od boje s hlavním bossem k nucení pomáhat majiteli obchodu prodávat své produkty.

Jediný důvod, proč se to nestalo tečkou, je ten, že každá postava se angažuje po svém. I mimo jejich konkrétní příběhovou kapitolu má každý Monstrum jedinečný hlas a motivaci, která jasně prosvítá, a dokonce i vedlejší postavy, které se k vám připojí ve vašem centru nebo se setkají během příběhu, jsou zajímavé, včetně působivého dabingu. stůl, který náležitě umocní emocionální momenty a oživí, když se dialog zpomalí.

Každé Monstrum také přináší do hry svůj vlastní jedinečný twist. Kulka, kterou Aprilis použila k tomu, aby Adolovi poskytla zvláštní sílu, si také navzájem dala Monstrum jiný takzvaný dárek, a když se připojí k vaší party, každý člen má přístup k daru všech ostatních. Většina těchto schopností má co do činění s křížením. Adolova síla je ekvivalentem drapáku; bílá kočka umí lézt po stěnách; a Hawk může používat svá křídla, aby se vznášel. Svět byl navržen také kolem těchto dodatečných prvků, s mnohem větší vertikalitou a komplexností, díky níž je město opravdu zajímavé k prozkoumání. Neřekl bych, že je město Balduq nějak výrazně rozlehlé, a protože je to hlavní místo, které můžete prozkoumat mimo příběhové mise, možná si budete myslet, že to po chvíli začne nudit.

ys 9 monstrum nox

„Svět byl také navržen kolem těchto dodatečných prvků s mnohem větší vertikalitou a komplexností, díky níž je město opravdu zajímavé prozkoumat.“

Místo toho se však díky důslednému přidávání nových prvků kurzu vyplatí vracet se na místa, která jste již navštívili, abyste viděli, jaká nová tajemství můžete objevit. Mnohá ​​prostředí mimo Balduq jsou velmi složitá a obsahují propojené cesty a více úrovní, které více využívají výhod zdarma a přinášejí pocit prozkoumávání do každé lokality. Jednoduchý akt běhu bez použití jakýchkoliv dárků je jednoduchý a hladký a přidání dalších projížděcích schopností zajišťuje mimořádně uspokojivý zážitek v každém okamžiku.

Hratelnost ještě více září v tradičním boji v reálném čase. Neobjevuje mechanicky kolo, ale implementuje své vlastní obraty do moderních akční JRPG mechaniky a naplňuje je rytmem a rozmanitostí, aby byla vždy příjemná. Ve skupině můžete mít až tři Monstruma najednou a přepínání mezi nimi se provádí stisknutím tlačítka. Máte svůj standardní útok a uhýbání a navíc až čtyři speciální dovednosti, které způsobují větší poškození a využívají SP. K dispozici je také ukazatel posílení, který po naplnění vaši postavu posílí a zrychlí. Nic z toho není nutně jedinečné pro tuto hru nebo sérii, ale zdá se, že nikdy nezestárne ani se neopakuje.

Částečným důvodem je, jak rychle se vše děje. Jsou chvíle, kdy to začne brát nějaké náznaky jako musou a házet na obrazovku co nejvíce nepřátel najednou a vy máte sotva čas přemýšlet o tom, co děláte, než to uděláte. , ale dokážete to udělat. to. čelit několika nebo všem nepřátelům najednou. Kamera však ne vždy spolupracuje a občas se zachytí, když se snaží zničit velkou kohortu padouchů. Hra také nevyžaduje, abyste byli příliš naladěni na sady postav nebo komba, aby tato postava byla účinná. Mohlo by vám prospět zkombinování několika dovedností, ale zjistil jsem, že speciální načasování rozdrcení a posílení fungovalo většinu času dobře, což umožňovalo postavám z party neustále obnovovat nové zbraně a vyšší statistiky, místo aby se museli soustředit na jeden nebo dva, jejichž pohybové sady jsem zvládl. Zkombinujte to vše s plynulými animacemi a neustálým tokem akce a bude to vzrušující a působivě rozmanité.

ys 9 monstrum nox

„Hratelnost ještě více září v tradičním boji v reálném čase. Neobjevuje mechanicky kolo, ale implementuje své vlastní obraty do moderních akční JRPG mechaniky a naplňuje je rytmem a rozmanitostí, aby byla vždy příjemná.“

To neznamená, že neexistuje žádná strategie. Každá postava má své vlastní speciální silné a slabé stránky a vy si můžete vybavit zbraněmi a brněním různého typu poškození, stejně jako dalšími předměty, jako jsou sakramentály, které dodají hře šmrnc. Zbytek své družiny můžete také řídit, aby bojoval útočně nebo defenzivně a společně s ostatními nečleny jsou obvykle důležitými aspekty boje. Hra prostě nechce nikoho nechat pozadu. Umožňuje vám hrát agresivně, aniž byste museli mikromanažovat každý detail, abyste byli úspěšní, a i když selžete, dává vám možnost opakovat boj s oslabenými nepřáteli nebo pokračovat v dungeonech, jako byste dokončili příslušnou hádanku. Respektuji, že to také nevyžaduje zdrcující grind, zvlášť když jsem to vlastně chtěl udělat, abych znovu zažil boj, který mi pak připadal spíš jako přemíra zábavy než kus hry. .

Boj obvykle přichází buď organicky do světa, nebo přes Grimwald Nox. Nepřátelé jsou rozmístěni po celém světě, což přibývá, jak postupujete hrou. Každá kapitola příběhu vás obvykle zavede na jiné místo po celém světě a umožní vám prozkoumat nové oblasti, ať už v podzemí nebo na úplně novém místě. Tato setkání, která se všechna odehrávají v reálném čase, jsou příjemná sama o sobě, ale vrcholem těchto sekvencí jsou obvykle souboje s bossy. Bossové jsou obvykle masivní a dostatečně obtížní na to, aby uspokojili, ale ne rozzuřili, a to vám stále umožňuje snížit obtížnost, pokud uvíznete. Jsou velmi rozmanité a často fascinující velikostí a málokdy máte dojem, že se ze vzorů stávají vzorce.

Další hlavní zdroj boje pochází z Grimwald Nox, ke kterému mají přístup pouze Monstrums. Do Grimwald Nox vstupujete přibližně jednou za kapitolu a tyto souboje, dokonce více než souboje s bossy, jsou často místem, kde jsou vaše schopnosti testovány nejvíce. Skládají se z několika vln nepřátel, kteří se pokoušejí zničit centralizovaný krystal, a s postupem hry jsou delší a delší a těžší. Zjistil jsem, že tyto souboje jsou nejuspokojivější, protože otestují vaše schopnosti při vypořádávání se s většími skupinami nepřátel v tandemu s většími a obtížnějšími jednotlivci a také díky tomu, jak je v průběhu času staví na sebe. . Některé z nich jsou kvůli křehkosti krystalu více frustrující než ostatní bossové, ale jejich dokončení je stejně uspokojivé jako boj s bossem a můžete je přehrát, abyste později získali vyšší skóre a hodnosti.

ys 9 monstrum nox

"Technicky, Ys IX neposouvá hranice, které mají nejnovější JRPG rádi Remake Final Fantasy VII ou Persona 5 Royal ano, ale vynahrazuje to dostatečnou rozmanitostí postav a designem úrovní. “

Technicky Ys IX neposouvá hranice, které mají nejnovější JRPG rádi Remake Final Fantasy VII ou Persona 5 Royal ano, ale to je kompenzováno dostatečnou rozmanitostí v charakteru a designu úrovní. Prostředí jsou obecně plná matných barev a textury jsou zablácené, zvláště na některých plochějších místech mimo Balduq. Modely postav jsou pestřejší a rozmanitější, zejména mezi hlavními postavami, a dokonce i desítky typů nepřátel přinášejí hraní o něco více života. To vše je podpořeno úžasným soundtrackem, který je během hraní většinou poklidný, ale nabírá tempo v poutavých příběhových momentech.

Ys XNUMX: Monster Night prosí o ano série, které mají být umístěny v první řadě JRPG. Díky kombinaci osvědčených mechanismů a vyprávění příběhu s návykovým bojem a skvělým obsazením postav vám 30 hodin připadá jako hračka. Patří mezi nejdostupnější ano hry ve franšíze a je snadno jednou z nejlepších v sérii, i když ji brzdí příliš dlouhé dialogy a finnická kamera. Neustále se zapojujte do téměř všech různých momentů hry, Monstrum nox nabízí jednu z nejzajímavějších nedávných položek v již dobře zavedeném a dobře zavedeném žánru.

Tato hra byla testována na PlayStation 4.

DOBRÝ

Návykový boj; Pohyb tekutiny; Skvělé postavy; Velcí a různorodí nepřátelé.