Capcom pasáž 2. recenze stadionu - lekce historie

capcom arkáda 2. stadion

CApcom Arcade 2. fáze nijak zvlášť nevadí vítězná formulace, kterou původní vydání zasáhlo minulý rok a které za posledních několik let zasáhla většina starších kolekcí her Capcom. Zde máme kolekci 32 her z doby největší slávy Capcomu jako vývojáře arkádových her, pečlivě vybraných a emulovaných na všech moderních systémech. Hry obsahují podporu pro různá ovládací schémata, stavy ukládání, nekonečné kredity a další úlevy, které pomáhají přizpůsobit se citlivosti moderních hráčů – kromě toho jsou téměř zcela totožné s hrami, které jste již možná hráli v arkádách. před dávnými časy.

Bývaly doby, kdy arkády představovaly zenit videoherní technologie a hardwaru. Nové konzole byly vždy inzerovány na základě jejich kompatibility s arkádami a provozování téměř identické arkádové hry na domácí konzoli (jak se jim říkalo „dokonalé arkádové porty“) bylo tím největším chlubením pro každou domácí konzoli. Takže je něco téměř neskutečného na tom, vidět tolik klasických arkádových titulů, které běží, aniž byste přeskakovali vše od kapesního Nintendo Switch (nákladní kalhoty) až po obrovskou PC věž a vše mezi tím. V mnoha ohledech je to konečný důkaz toho, jak daleko se videohry dostaly jako médium – hry obsažené v této sbírce možná nejsou podle dnešních standardů špičkové, ale byly naprosto dříve. Nyní je dokáže téměř dokonale spustit jakákoli konzole díky emulaci hrubé síly. Pokrok!

Tyto hry také představují návrat do doby, kdy arkády byly místem, kde řezali zuby všichni nejlepší vývojáři na světě. Od Segy po Namco, Konami po Nintendo až po, ano, Capcom, arkádové hry byly tam, kde všichni začínali a navrhovali hry tak přesvědčivé, že hráči aktivně pociťovali nutkání setrvat a trávit nekonečné směny, aby se pokusili napadnout tyto hry. V průběhu let se toho hodně řeklo o požadovaném arkádovém stylu herního designu a o tom, jak se to lišilo od toho, čím by se konzolové hraní stalo, a jak moderní konzolové cítění nezbytně nepočítá se stylem designu arkádových videoher Pure old school.

"Možná nejpůsobivější věcí na této sbírce her není nic menšího než kvalita, že je zde tolik her."

Ale víš co? Snad nejpůsobivější věcí na této sbírce her není nic menšího než kvalita tolika her. Je zde zastoupena překvapivá škála žánrů, od bojových her po rvačky, logických her po střílečky, plošinovky po akční hry a další. A ano, mnoho z nich bylo od té doby vylepšeno jinými hrami, které by šly v jejich stopách a pokračovaly v jejich rodu. Ale způsob mě velmi překvapil bien některé z těchto her vydrží. Vezměte si např. Rytíři kola. Tento rváč založený na prastaré legendě o králi Artušovi je překvapivě poutavý a návykový zážitek, který jsem skutečně zažil. ano chtějí trávit čas s daleko nad rámec nezbytností této zkoušky byly složeny. Rytíři kola je zábavné hrát a ve skutečnosti představuje některé z prvních kroků k delšímu vyprávění příběhů a mechanismům hraní rolí, které by hry tohoto žánru začaly dělat (ano, byl doba, kdy jste mohli jen... hrát hru bez překrytí tuctem RPG systémů, tyto arkádové hry představují tu dobu).

Il ya Speed ​​Rumblerhra, která má velmi Mad Max jako představu o tom, jak by vypadala Amerika 21. století (k tomuto bodu se nebude dále vyjadřovat), což vytváří tento fascinující mix jízdy, střílení a akčního hraní. Opět, to, co na této hře vyniká nejvíce, je její oblečení. EKO stíhačkyboční rolovací střílečka, která si osvojila prozíravé ekologické téma, fungující spíše jako relikvie své doby než jako zvláště přesvědčivý příklad svého žánru dnes (na rozdíl od prvních dvou her, které jsem jmenoval).

Upřímně řečeno, existuje spousta her a téměř každá z nich obsahuje Quelques důvod o nich uvažovat. Některé jsou kuriozity, lepší příklady toho, jak hry kdysi vypadaly, než cokoli skutečně přesvědčivého v dnešní době. Ostatní se drží dobře – kromě těch, které jsem zmínil výše, je pouliční rváč et Darkstalker zejména hry (což dává smysl, bojové hry od Capcomu jsou ostatně prakticky nadčasové). Jako nadčasový - Block Breakerpozoruhodně doslovný a přímočarý překlad Atariho a Steva Wozniaka Prasknout (Možná jsem tomu věnoval více času než kterýkoli jiný ve sbírce). Řekl bych, že pro každého fanouška Capcomu nebo jen vyznavače tohoto média je zde sbírka her více než dostatečná k tomu, aby ospravedlnila trávení času nad tímto virtuálním muzeem největších (a obskurnějších) hitů Capcomu.

„Takže ano – pokud jste fanouškem média nebo fanouškem slávy Capcomu? Capcom Arcade 2. stupeň stojí za váš čas a řekl bych, že stojí za to vyzkoušet většinu, ne-li všechny hry. Mnohé z nich možná nevydržely, ale i ony mají určitou hodnotu jako druh časové kapsle.“

Kromě her, jak již bylo zmíněno, je zde spousta dalších bonusů. Elegantní rozhraní a online funkce pro sdílení vedlejších skóre, získáte také ovládání přemapování a ukládání stavů, vestavěný systém úspěchů, možnost hrát hry v původním poměru stran nebo roztažené tak, aby vyplnily obrazovku, hrát je pomocí filtru skenovací čáry, přidat 3D arkádová skříň jako okraj, abyste získali ten skutečný arkádový pocit, přidejte tapety a umění… můžete dokonce změnit orientaci obrazovky (abyste získali skutečný zážitek z obrazovky s vertikální arkádou, a ke každé hře získáte velmi podrobné manuály, téměř žádné z nich to bude znamenat cokoli pro někoho, kdo ještě nebyl fanouškem arkádových her Capcom (nebo jen arkádových her obecně) - ale znovu, pokud nejste fanouškem arkádových her, upřímně nejsem, nevím ne proč bys to vůbec hrál.

Takže ano – pokud jste fanouškem média nebo fanouškem slávy Capcomu? Capcom Arcade 2. stupeň stojí za váš čas a řekl bych, že stojí za to vyzkoušet většinu, ne-li všechny hry. Mnohé z nich možná nevydržely, ale i ony mají určitou hodnotu jako jakási časová kapsle. Videohry ušly od rozkvětu arkád dlouhou cestu – ale to koneckonců neznamená, že musíme zapomenout na kořeny tohoto média. Capcom rozhodně ne.

Tato hra byla testována na PlayStation 4.